Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 18921 til 18940 af 28854
-
Hosekræmmeren
ForumindlægJeg ved, at Hosekræmmeren er skrevet i 1829, men hvilken tid tror I, at "historien" foregår i? :S 1750'erne måske? Jeg har ingen anelse ;S Hvad tror I? -
Hvad er forskellen på primær og sekundær litteraturen?
Forumindlæg- Som nævnt i titlen, hvad er forskellen er i tvivl. Tak på forhånd -
Priming og framing
ForumindlægHej derude. Jeg er kommet i tvivl om hvad priming og framing betyder.. Er der nogen, der kan forklare mig det sådan nogenlunde? Skal bruge det i en synopsis, så er lidt på spanden når jeg ikke rigtig kan forstå/huske meningen med ordene. På forhånd tak. -
Gode ord og fraser at øve på til eksamen?
ForumindlægHej. Jeg skal op til min mundtlige tysk-eksamen på torsdag, og jeg føler mig virkelig på bar bund. Jeg har planer om at memorere min præsentation, og genfortælle den tyske tekst på bedst mulig vis, men samtalen til slut skræmmer mig. Da jeg ikke er specielt god til at formulere sætninger frit. (... -
odyseen?
Forumindlæghej. er igang med at arbejde med odyseen. - hvordan er sproget i odyseen? - Hvad er ionisk dialekt? - versemål? - rhapsoden? Ved nogle noget om det i odyseen? -
Tema i Et dukkehjem af Henrik Ibsen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har gået og tænkt meget over hvad temaet/konfliken i "Et dukkehjem" er og vil meget gerne høre andres bud. Jeg har selv nået frem til flere bud, blandt andet. Nora's overgang fra barn til Voksen Kvindens rolle i samfundet Opgør mod den ti... -
valg af emne til AT 2010
ForumindlægHjælp mig! Jeg har brug for nogle idéer til dette års AT-eksamen. Jeg vil gerne lave noget humanistisk indenfor humanisme og samfundsvidenskab- altså IKKE noget naturvidenskabeligt. Men hvilket videnskabeligt gennembrud kan jeg så vælge? Jeg er frisk på at høre nogle gode emner. MVH Mig. -
Sværere?
ForumindlægAf bare ren og skær nysgerrighed, hvordan kan nogen sige, at x-studieretning er sværere end x-studieretning, her tænker jeg hovedsagligt på gym. I så fald, er der så diverse forskelligheder, hvad angår niveau på de forskellige studieretninger? Naturligvis, er det en fordel, hvis man er på den stu... -
differentialkonventionen aka f-mærke
ForumindlægJeg har nogle funktioner, som er voksende. Jeg skal vise ved hjælp af f-mærke at de er det. Så vidt jeg ved, skal f-mærke være positivt for at funktion kan være voksende. Men når jeg differentiere funktionerne på min lommeregner, giver de noget negativt. Håber nogen kan hitte rede på det. 1) F(... -
Under Aaget af Henrik Pontoppidan
ForumindlægHej :) Er der ikke en der kender den her novelle, som gerne vil hjælpe mig :)? -
Romantikken -help me
ForumindlægNogen som har en opgave om romantikken? eller kender nogle gode fif, gode hjemmesider eller sådan noget :) alt hjælp behøves -
STX mere teoretisk end HTX=!?
ForumindlægHej Jeg går selv på STX. Jeg har engang hørt, at STX skulle være mere teoretisk end HTX, det forstår jeg ikke helt..? Jeg troede at det var på HTX, hvor de tunge-teoretiker-drenge sad bag deres bøger i laboratorier samt lavede forsøg? Det ovenstående modstrider da også i mod noget andet som... -
Retning af opgave plss help!
ForumindlægHeeej Alle søde mennesker der ude:D Jeg leder efter en person som er rigtig god til engelsk og gerne vil rette min opgave. Den skal rettes stave, grammatik m.m. Hele opgaven skal rettes. Er der nogen søde mennesker der vil, må de meget gerne hjælpe :D På forhånd Taak :D -
påskeoprøret / easter rising
Forumindlægskal til at skrive opgave om det påskeoprøret i 1916 irland/england. nogen som har skrevet om det før? eller kender til nogle gode specifikke sider omhandlende emnet? ville være en stor hjælp, mange tak :) -
hjælp
ForumindlægHej jeg skal lave en engelsk Synopse om rasicme men jeg ved ikke hvad jeg kunne skrive i min sypnose altså noget jeg ville fremlægge hvad kunne man snakked om i 15min -
K- Rettigheder
ForumindlægHvis man taler om kvinder, kvinderettigheder osv. og man er helt tilbage i 1800- starten af 1900. Hvordan kan det så være at udviklingen gik ret så langsom, atlså med hensyn til kvinder og de rettigheder de gik op gennem årene? . Hvordan kan det være at kvinder først kom sent ud på arbejdsmark... -
Skjult fortæller eller åben fortæller??
ForumindlægHej :-) Sidder lige og er i igang med en analyse men kom lige i tvivl om noget.. Altså hvis man ved hvem fortælleren/forfatteren er, men at teksten ikke bliver skrevet i "jeg-form" er det så en åben fortæller eller en skjult fortæller?? God weekend -
Krav Til At Blive Psykolog???????
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning på gymnasiet. jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge men jeg har tænkt på denne sammensætning: Matematik A + Kemi A + Fysik B. + Psykologi C (valgfag da skolen ikke kan tilbyde andet) + Tysk B + Musik C Hvilke fag skal man have på hvilket niveau for at... -
Tæller årskarakterer ikke for noget som helst?
ForumindlægHører jeg nogen sige, men hvis de ikke gør, hvad skal så stoppe folk fra ikke at lave sine afleveringer? Jeg hører fra en anden at årskarakterene i de fag man ikke kommer op i kommer til at tælle. Altså vil min dansk årskarakter tælle hvis jeg ikke kommer op i dansk til eksamen.. hvordan foregå... -
Dilemma i 2.g :-(
ForumindlægJeg står i det dilemma, at jeg ikke er særlig glad for mit gymnasium. Jeg er blevet kastet rundt mellem skolerne i min kommune, hvorefter jeg er endt i en klasse som jeg ikke hører til i. Jeg har ikke kunnet tage mig mod til at stå frem overfor mine forældre, at jeg er malplaceret. Jeg havde va...
