Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 18941 til 18960 af 153574
-
Journalist - komma ?
ForumindlægHej alle. Idet jeg deltager i jounalisthøjskolens optagelsesprøve pr. 2012, er jeg nu (bedre sent end aldrig) ved at lære at sætte komma. Men hvilke kommaregler skal jeg følge? Det gamle eller det ny ? Jeg bliver forvirret idet de på www.sproget.dk skriver flg: "Dansk Sprognævn anb... -
problem med eksponentiel udvikling
Forumindlægjeg har et problem med en ellers så simpel matematik opgave. den lyder sådan her: Mini Sand har hjulpet meget med i arbejdet i den årlige kartoffel-ferie og Gertrud og Oluf Sand beslutter derfor at MINI får kørekort, når han fylder 18. der oprettes derfor en høj-rente konto, den såkaldte Potato-k... -
Stigning på salg i %
ForumindlægJeg sidder her med en matematikopgave og er gået lidt i stå omkring tre spørgsmål. Opgaven går ud på at vi har et salg der gennem en periode er steget med 10% per måned, og som i i januar 2012 nåede op på 1000 enheder. Spørgsmålene hertil går så ud på at vi først skal finde ud af hvor mege... -
HJÆLP! Pufferopløsning
ForumindlægHej (: Fra opgavesættet 25. Maj 2012. Et puffersystem består af en base, tris, og dens korresponderende syre, trisH+. pKs er 8,06 og pKb er 5,94. En pufferopløsning fremstilles ved at blande trisopløsningen med saltsyre: 500 mL 0,10 M trisopløsning overføres til en 1 L målkolbe. Der tilsæ... -
Lejebolig i Aalborg
ForumindlægHej vil høre om der er 3 til 4 unge studerende der kunne være interesseret i at leje en lejlighed med fælleshave og egen stor træterrasse. Den kan indrettes så der bliver 3 vær ovenpå og 1 værelse nedenunder. Overpå er der endvidere stort bad som selvfølgelig bliver fælles. Nedenunder er der de... -
søger bøger til sygeplejerskestudiet
ForumindlægPedersen S. (red.) 2009. Sygeplejebogen 1, 1. del - patientologi. Sygeplejens værdier og virksomhedsfelt. 3. udgave. Gads Forlag, København. Pedersen S. (red.) 2009. Sygeplejebogen 1, 2. del - Grundlæggende behov. 3. udgave. Gads Forlag, København Graubæk AM (red.) 2010. Patientologi - at v... -
en argumenterende artikel om kvinders frigørelse som debatemne i Det moderne gennembrud og i dag
Forumindlægopgaven lyder sådan; Som en central del af din besvarelse skal du gøre rede for og diskutere de vigtigste synspunkter i teksterne af Johanne Meyer (tekst 7) og Katrine Winkel Holm (tekst Desuden skal du inddrage materiale fra hæfte 1. Det vedrør sig en dansk eksamensopgave fra 2012, hvor jeg ... -
Absolut og relativ tilvækst?
ForumindlægHej med jer alle :) Jeg sidder med en opgave, som jeg ikke ved om jeg har lavet rigtigt ;/. Opgaven lyder: Vurder prisudviklingen fra 2.kvt. 2006 til 2.kvt. 2012 – bestem hvor meget priserne i gennemsnit er aftaget med – både absolut og relativt. Til dette har fundet at... -
Prisudvikling - relativt og absolut
ForumindlægHej med jer alle :) Jeg sidder med en opgave, som jeg ikke ved om jeg har lavet rigtigt ;/. Opgaven lyder: Vurder prisudviklingen fra 2.kvt. 2006 til 2.kvt. 2012 – bestem hvor meget priserne i gennemsnit er aftaget med – både absolut og relativt. Til dette har fundet a... -
Tilvækster - aboslut?
ForumindlægHej med jer alle :) Jeg sidder med en opgave, som jeg ikke ved om jeg har lavet rigtigt ;/. Opgaven lyder: Vurder prisudviklingen fra 2.kvt. 2006 til 2.kvt. 2012 – bestem hvor meget priserne i gennemsnit er aftaget med – både absolut og relativt. Til dette har fundet a... -
Uendelig række (multiplikatoreffekten)
ForumindlægEn tænkt men ikke helt urealistisk case: Skattereformer i 2012 tænkes samlet set at sænke skattetrykket fra 48,2 % til 46 %. Samtidigt medfører regeringens kickstart (off. Investeringer, servicetiltag m.m.) øgede offentlige udgif-ter for 10 mia. kr. Opstil en model for de samlede virkninger ... -
Kvote 1 eller 2.. HJÆLP?!?!?
ForumindlægVil rigtig gerne søge ind på Filosofi på KU.. mit snit ligger på 10,69 når jeg ganger det, kan se at adgangs kvotienten i 2012 var på 9,5 og i 2011 10,2 så den svinger en del. Jeg overvejer derfro at søge ind på kvote 2 for at være på den sikre side. Jeg ved bare ikke så meget som kvote 2... -
TI Nspire: Eksponent i videnskabelig notation?
ForumindlægHejsa SP. Jeg skal til eksamen imorgen, og mens jeg sidder og laver regression opgaver på TI-Nspire Cas finder jeg ud af at alle mine regressioner giver disse underlige tal: fx. 1.17017E−919*(2.87489)^(x) i en eksponentiel funktion. I b er der en videnskabelig notation E, hvordan undgår j... -
Funktioner/forskrifter...??
ForumindlægJeg har fået en opgave, hvor jeg skal regne med en lineær funktion, og jeg har lidt glemt hvordan man gør... Opgaven lyder "Kaj har en æbleplantage på Fyn. Igennem årene 2012-2016 har han fået følgende gennemsnitlige stykpris pr. æble: 0,45 (2012), 0,51 (2013), 0,55 (2014), 0,62 (2015), 0,66... -
Komplet - HA Almen, 1. semester
ForumindlægBøgerne er købt i efteråret 2012 til Economics and Business Administration studiet - men kan også bruges til HA Almen, da de bruger samme bøger. Bøgerne er som nye. Husker ikke nyprisen, men var omkring 3.500, så regner med omkring 2.000-2.500 for alle bøgerne samlet - kan forhandles. Jeg bor i... -
HA jur. bøger købes
ForumindlægHej alle, Leder efter nogle, der sælger ud af deres bøger til 1. og 2. semester i HA jur.-studiet. Jeg mangler følgende: 1) Jens Evald: Retskilderne og den juridiske metode, 2. udgave, Jurist- og Økonomforbundets Forlag, 2000. 2) Jens Peter Christensen, Jørgen Albæk Jensen og Michael Hans... -
IVK bøger til salg
ForumindlægHej alle Jeg sælger følgende bøger: Kompendium tekstanalyse og tekstproduktion, juli 2012- Hoffmann et. al - 220 kr. Mellemøstkonflikter - Historie og samfund, 1. udg 2009 - Jerichow, Anders - 250 kr. Organisations teori - struktur, kultur, processer, 5. udg 2010 - Bakka et. al - 270 kr. G... -
skattepligtig indkomst
Forumindlægjeg har lidt travlt så hvis i kunne hjælpe mig ville det være fedt: i opgaven står der, undersøg, hvor stor Simons årsløn skal være, for at hans skattepligtige indkomst bliver 32200 kr. brug evt. it-værktøj. Simon skal betale skat, hvis han skattepligtige indkomst i 2012 bliver større end 32... -
Værnepligt / Skiguide
ForumindlægHej Alle Jeg ved godt det er måske ikke er forummet for dette spørgsmål, men håber i gider svare hvis i kan hjælpe alligevel. Jeg har fornyligt ansøgt om at blive Skiguide og har fået et interwiev som jeg føler mig rimelig sikker på kommer til at gå godt. Problemet er så bare at jeg for lidt tid ... -
Skiguide / Værnepligt Hjælp!!
ForumindlægHej Alle Jeg ved godt det er måske ikke er forummet for dette spørgsmål, men håber i gider svare hvis i kan hjælpe alligevel. Jeg har fornyligt ansøgt om at blive Skiguide og har fået et interwiev som jeg føler mig rimelig sikker på kommer til at gå godt. Problemet er så bare at jeg for lidt t...
