Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18941 til 18960 af 48964
-
oldtidskundskab
ForumindlægHej... Nogen der kan hjælpe med disse to spørgsmål???1. Hvornår levede Homer??2. Hvornår blev Odysseen skrevet af ham??Hjælp... Anybody.. -
Bibelen, skabelsesberetningen
ForumindlægNogle der ved hvorfor der findes to skabelsesberetninger i Bibelen?? -
Rammefortælling?
ForumindlægHeej allesammen (: Vil vil det sige når en film er en rammefortælling? Mvh Hornung -
1990'ernes skrivestil
ForumindlægJeg skal perspektivere to af Helle Helles noveller til 1990'ernes skrivestil, men så var det at jeg blev i tvivl om hvad den egentlig er. Er det bare minimalistisk, eller er det noget med det postmoderne? Jeg har virkelig brug for jeres hjælp! -
Uro i forstæderne
ForumindlægNogen der har en opgave om "Uro i forstæderne"? Er første års på handelsskole, og finder det ret svært, så det er ik fordi jeg vil kopier din opgave, men se hvordan du har lavet den. -
Fortolkning???
ForumindlægJeg skal op i mundtlig dansk i morgen, men jeg kan simpelt hen ikke finde ud af at fortolke den novelle, jeg har valgt. Det er Sidste Dag af Jesper Wung-Sung. Hvis der er nogle der har en fortolkning af denne novelle, eller bare kan forklare hvordan man fortolker tekster generelt, ville det være... -
esay om ondskab.
ForumindlægHej. jeg står og skal skrive et esay om ondskab, men ved bare ikke hvordan jeg skal komme igang med det, nogen som har et par gode idéer ? :) -
SSO- hjælp
ForumindlægHej Jeg er igang med at skrive SSO om Koreakrigen, og mangler noget hjælp til at vurdere hvad årsagerne til krigen var??? håber i vil hjælpe... -
The Second Amendment perspektivering/sammenligning
ForumindlægHej! Jeg skal op i mund. engelsk afgangseksamen om et par uger, så jeg skal lave et mund. oplæg. Jeg skal perspektivere eller sammenligne "the Second Amendmen"t med noget, men jeg ved simpelthen ikke hvad. En der kan hjælpe? På forhånd tak! -
Troja
ForumindlægHej. er ved at skrive min 2.g opgave, men er gået i stå. skriver om troja og Heinrich Schliemann, så hvis du har noget om et af disse emner (helst troja), vil jeg meget gerne høre fra dig... -
DHO hjælp
ForumindlægJeg er ved at skrive min DHO. Jeg er nået til den analyserende del hvor jeg har læst to kilder og skrevet et referat af hver af dem. Desuden har jeg skrevet kort om forfatterne til kilderne. Herefter har jeg beskrevet hvilke sammehænge og ligheder der er mellem de to kilder og hvad grunden kan væ... -
Metoder AT?
ForumindlægHar lige haft AT, men er virkelig i tvivl om hvad der egentlig menes med metode inden for det? Hvad er det egentlig, sådan overordnet :) -
Klokken er 04.10 og jeg er færdig!
ForumindlægSå det sket. Det man i sin tid fandt usandsynligt og utilnærmeligt er nu i dette øjeblik sket: SRP er færdig. Okay, nu skal jeg heller ikke lyde alt for overskuds agtig ;) mangler stadig rette alle 20 sider igennem, skrive abstracht, konklusion, lave indholdsfortegenelse og forside. Men ork - det... -
Labour Pains
ForumindlægHej, Nogle der har læst Labour Pains af Normavenda Mathiane ( South Africa, 1990) ? Og kan være til lidt hjælp ? -
dødsstraf - partiners meninger
ForumindlægHar prøvet at søge lidt rundt på nettet, men kan ikke finde noget om partiners mening om dødsstraf? Har Anders Fog, bl.a. udtalt sig om dødsstraf, hvad hans mening er? -
noveller
Forumindlæghvad betyder det når en novelle starter midt i det hele? -
Studietur/rejse ideer.
ForumindlægJa her i 2g. skal mig og min klasse ud at rejse. Men vi har så et budget på 3,500kr pr. person som vi må betale. Vi er så nu begyndt at finde billige men sjove steder at rejse hen. Hvor vi både kan opleve noget historisk, && science. Vores lærer vil til Italien, eller London. Men vores klasse e... -
Hvad skriver I om i AT-synopsen?
ForumindlægSom en af årprøverne skal alle 2.g'ere lave en AT-synopsis. De fleste har fået overemnet: Krig, teknologi og medier. Man skal så skrive en synopsis i to fag fra de forskellige fakulteter. Hvilke fag skriver I i, og hvad skriver I om? Jeg kan vel begynde: Jeg skriver i fysik og dansk. Jeg h... -
Oldtidskundskab - Herodot
ForumindlægEr der nogle herinde, som har læst bogen Herodot? -
herodot: Empirisk metode?
ForumindlægHej! Jeg har læst i mine noter at Herodot benytter sig af en empirisk metode, men jeg kan ikke huske hvad det vil sige.. Nogle der kan hjælpe?
