Søgning på: historie noter stx. Resultater: 18941 til 18960 af 33650
-
trekantsmodellen
Forumindlægmin datter skal lave et forfatterpræsentation efter trekantsmodellen, hvad er det ?? trekantsmodellen?? er der en venlig sjæl der kan give et eks på eks HC Andersen -
AT 2012: Gini koefficient i USA ved Wall Street krakket 1929?
ForumindlægHey allesammen! Katastrofe - årsager og konsekvenser, dét er emnet for AT i år. Jeg har derfor valgt at skrive om Wall Street krakket i 1929, fordi det ledte til en økonomisk katastrofe og endvidere måtte mange befolkningsgrupper imødekomme nogle trænge vilkår på baggrund herfor. Min ta... -
Spørgsmål vedr. bøjning
ForumindlægHvis man fx skriver i en engelsk stil om en familie hedder det så følgende: "The Watsons lives a normal life" eller "The Watsons live a normal life" og hedder det: The Watsons want to create their own lives/life Ville være taknemmelig hvis nogen af jer kunne komme me... -
græsk mytologi
ForumindlægHvem var dødens gudinde i følge græsk mytologi? -
børnemishandling
ForumindlægHer på mandag skal min gruppe og jeg lave en projektopgave om børnemishandling. Så vi havde tænkt os at interviewe nogle børn som er blevet udsat for vold, seksual misbrug eller noget i den stil. Er der nogle der ved noget om hvor man kan få en tid til det? Eller måske bare over nettet, hvor ma... -
AT - Rejsen til rummet
ForumindlægHey Alle Sammen! Skal snart op til AT-eksamen, men er ikke helt sikker på min synopsis og mit talepapir, så ville høre om der var andre der havde valgt samme emne som mig, og om jeg muligvis kunne få lov til at se deres synopsis. Emne: Rejsen til rummet. Fag: Bio A & His A Rumkapløbet ml. U... -
Perioder i litteraturen
ForumindlægHej!Er der nogen der ligger inde med en tidslinie eller beskrivelse af perioderne i amerikansk/engelsk litteratur, lige kort om Shakespeares tid (1597), men eller fra 1920-1945.Tak! -
folkeviser!!
Forumindlægnem og hurtig analyse af folkeviser.. hvordan gør jeg det? -
Hjælp - Skriftestolen
ForumindlægHey...Skal til mundtlig årsprøve i dansk, og har desværre fået smidt teksten "skriftestolen" af Christian Winther væk...Så ville lige høre om der var nogen der kunne give et hurtigt resume af handlingen...PÅ FORHÅND TAK.. -
Berlinmuren
ForumindlægHej alle, jeg skal skrive en opgave om berlinmuren i tysk. Der er et spørgsmål jeg har lidt svært ved at svare på: Gib Beispiele, warum es so schwierig ist, die Mauer und die Grenze zu überwinden. Det er ikke så meget formuleringen jeg tænker på, men mere de faktuelle forhold - jeg k... -
Essay
ForumindlægHej, jeg har virkelig brug for hjælp til mit essay, og det skal handle om lykke.. jeg er ikke nået særligt langt... og jeg er gået fuldstændigt i stå, og det skal være mindst to sider, og jeg har kun skrevet en halv.... det jeg har skrevet: Essay om lykke: Jeg sidder her i min lejlighed og ... -
Utilfreds over SRP-karakter
ForumindlægHej Jeg er utilfreds over den SRP-karakter, som jeg er blevet tildelt. Jeg fik karakteren 7, men havde satset på at få 10, men inden jeg klager, vil jeg høre, om det kan betale sig... Jeg vil blive rigtig glad for, hvis nogen gad tage sig den tid at læse den igennem, for hvis jeg rent faktisk h... -
dispositioner
Forumindlægtænkte om der er nogen som kunne lægge nogle dispositioner op til old???Har læst en masse indlæg, altså er der en masse der har været oppe, vil i ikk nok oploade nogle dipositioner??(helst til iliaden, odyssen, ødipus, og symposion :) ) -
Forslag til gode bøger på tysk?
ForumindlægHej... Jeg skal have tysk næste år, men det er rigtig mange år siden jeg sidst har talt eller læst tysk. Er der nogen der har et forslag til nogle gode og ikke alt for svære bøger på tysk, jeg kunne læse her i ferien, for at genopfriske det tyske lidt? -
Er denne linje et godt valg, hvis jeg gerne vil være revisor?
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i 9.klasse, og skal efter sommerferien i gymnasiet. Jeg vil meget gerne være revisor, så jeg har tænkt mig at vælge HHX, men er denne linje den rigtige at vælge. Følgende linje: Økonomisk orienterede studieretninger: International økonomi A - Virk. økonomi A Der er o... -
Anbefaling af bøger
ForumindlægHej,Nu når jeg har sommerferie.. Kunne jeg godt tænke mig at læse nogle gode bøger... Det er sådan set lige meget hvilken slags det er, om det er romaner, digte, noveller,.. bla bla bla...Problemet er jeg ikke har den ringeste anelse om, om hvad jeg skal læse... Har i nogle ideer?Bjarkee -
Guld-ord
ForumindlægHey forum!Jeg skal til dansk eksamen i morgen og føler mig underlig nok noglelunde forberedt... Jeg mangler bare at få nogle småting på plads.Definitionen af parataktiske vs hypotaktiske sætningskonstruktioner?!Definitionen af panoramisk vs scenisk fortællestil?!Desuden vil jeg blive meget glad f... -
Annuitetslån, jeg er lost!
ForumindlægHej... Jeg sidder her og skal dels regne ud hvor mange terminer der går før et lån er betalt af og hvor meget man i sidste ende ender med at betale.Lånet: 25000 kr.Renten: 8,4%Månedlig indbetaling: 1000 kr.Så for at finde ud af hvor mange terminer der går før lånet er betalt af bruger jeg følgend... -
Renæssance og den smukke krop ?
ForumindlægRennæssance handler om genfødslen hvor man søger tilbage til antikkens skømhedsidealer. Da jeg skriver en stil om dette ville jeg gerne uddybe det lidt, og en af de ting jeg skriver er ;tilbagevendelsen til antikkens skønhedsidealer afspejles bla. i kunsten hvor kroppen nu skildres som noget smuk... -
Sartre: Den ubeslutsomme kvinde
ForumindlægHvad handler den om? Valg, ansvar? Forstår ikke betydningen med den?
