Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 18941 til 18960 af 135324
-
HJÆLP I KVADRATSÆTNINGER!!
ForumindlægJeg har enormt svært ved kvadratsætninger, og nu har jeg fået en aflevering i det. Har lavet de fleste, men de her kan jeg virkelig ikke finde ud af. Jeg er 1. g39;er på STX. Så jeg har endnu ikke så meget forstand på det "gymnasiale" matematik. Så jeg har brug for lidt hjælp, eller... -
Midtnormaler
ForumindlægHej alle. Jeg sidder fast i en opgave i min matematik aflevering. Håber der er nogen som kan hjælpe mig. Opgaven lyder: ΔABC har vinkelspidserne A(7,10), B(3,2), C(15,2). 1)Angiv en ligning for midtnormalen til hver af siderne. 2)Bestem midtnormalernes skæringspunkt. 3)Angiv derefter en ... -
Afstemning af reaktionsskema
ForumindlægOpskriv et afstemt reaktionsskema for reaktionen mellem stearinsyre og triethanolamin. Stearinsyre: C17H35COOH triethanolamin: N(CH2CH2OH)3 C17H35COOH + N(CH2CH2OH)3 --> C17H35COO^+ + NH(CH2CH2OH)3^- Er det rigtigt afstemt? -
er det rigtigt? Reducer
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med denne opgave Reducer: (2x+3)^2-(2x+3))/(2x+3) svaret er 2x+2 det kan jeg ikke få til at passe Håber på respons På forhånd tak! -
Få 12 i dansk A - Hvor svært er det?
ForumindlægHej, Jeg skal på sommerkursus i dansk her til sommer (Gymnasial Supplering). Dvs. jeg tager dansk B->A på ca. 1 måned. Jeg vil dog meget gerne vide, hvad der skal til for, at man får 12 (eller 10 i nødstilfælde) i dansk A. Jeg snakker om både den mundtlige del og om den skriftlige de... -
HJÆLP MIG!:(((( (VIGTIGT)
ForumindlægHJÆLP!!!:(((((( SKAL FREMLÆGGE I SAMFUNDSFAG & MATEMATIK :((( Her er spørgsmålene, som jeg skal besvare: 1.Hvad er inflation? 2. Hvad er der i vejen med inflation? 3. Hvad er det modsatte af inflation? 4. Hvordan er det med inflation i andre lande? 5. Hvornår har der været inf... -
opgave 8.005
ForumindlægHej, jeg er godt igang med min matematikaflevering men er simpelthen gået i stå ved nummer 8.005 i vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik stx a-niveau. opgaven lyder: Bestem til differentialligningen y´ + y = 20x + 3 den løsning, hvis graf går gennem punktet P(1,4). Jeg ved egentli... -
Hvad er saldoen på kontoen efter 5 år?
ForumindlægJeg kan ikke regne denne ud, så håber der er nogle matematik genier tilsted. "Mads aftaler med sin bank at der fra 1. januar skal overføres 1200kr hver måned fra hans lønkonto til en ungdomskonto, som giver 3% p.a. i rente. Mads hæver ikke fra kontoen" opg: Hvad er saldoen på kontoen ... -
Sammensat funktion
ForumindlægHej. Jeg har en opgave i matematik, som lyder på: En sammensat funktion h(x)=f(g(x)) er givet ved h(x)=1/4x-8, hvor x IKKE må være lig med 2. a) Bestem forskriften for to funktioner f og g, som h kan være sammensat af. b) Bestem f(1) c) Bestem f(g(3)). Jeg har svært ved sammensatte funkt... -
Trigonometri til i morgen!
ForumindlægJa jeg står med følgende opgave som jeg delvist har løst opg.247 i matematik-grundbogen:En stor trekant, hvor jeg skal finde en linie! Den indeholder 2 små trekanter ABC og DEF.Jeg har e til den store trekant,(hvilket er den samme linie som c i trekanten ABC) jeg har a som skiller de to trekanter... -
Dumpet fag
ForumindlægHej, eg sidder med det problem, at jeg til sommer højst sandsynligt skal op i matematik og kemi, da dette er mine studieretningsfag. Dog er jeg bange for at dumpe en af disse fag, fordi det er påkrævet for min videregående uddannelse at jeg består dem. Jeg tænkte på hvis det skulle gå helt galt... -
Hjælp til mat opg. haster
ForumindlægJeg skal finde ud af hvor gammel en græsk matematiker ved navn Diophant.jeg får følgende ting af vide:som ung 1/6, som teen 1/12 og som voksen 1/7. 5år efter at han blev gift fik han en søn som døde 4år før ham selv..og sønnen var nøjagtig 1/2 så gammel som Diophant. jeg ved at det skal skrives s... -
Noget med formler.
ForumindlægJeg sidder med en matematik opg og er gået sådan lidt meget i stå. Jeg har lige regnet ud at det gyldne tårns gennemsnits hastighed på vej op er 18,72 km/t. Min opgave lyder nu sådan her: Efter kort tid bliver vognen sendt ned, ifølge en matematisk model forfaldede kan sammenhængen mellem faldel... -
lektiehjælp
ForumindlægJeg ved ikke om det er det rigtige sted at lede, men jeg søger desperat lektiehjælp til både matematik og kemi. Jeg går på gymnasiet 2g. matematisk linie med kemi højt niveau, og har brug for hjælp til mine afleveringer ca. en gang om ugen. Det fedeste ville nok være, at finde én, som kunne hjælp... -
Mat. Fys. Kemi
ForumindlægJeg har valgt linien mat.:a fysik:b og kemi: b på et gymnasie. Ville bare gerne høre om forskellene og lighederne mellem mat:a på gymnasiet og matematik i folkeskolen. Er det meget svært? Efter et halvt år på gymnasiet skal man jo opgradere enten fysik eller kemi, hvilke emner hører under hvert f... -
Svigning
ForumindlægHejsa folk derude ! Jeg står her og skal have et studieretningsprojekt i 2g omkring svigninger ! Der er krav om at fysik og matematik skal involveres i projeket. Vi skal ende ud i at have lavet et forsøg med emnet "svigning" også skal vi skrive en rapport på 6 - 8 sider. Her skal der... -
Algebra og trigonometri - små opgaver
ForumindlægHey - jeg er lidt ny i dette emne angående matematik, og ville spørge om evt. nogle hjælpesider/formler som jeg kunne bruge til. Det er fx disse: (hvad bruger man til at udregne osv) - Omskriv udtrykket: (d - t + 6)7 - Omskriv og reducer: (2x - y)(2x-y) - Omskriv og reducer:(2x + y)^2 - Om... -
Spørgesmål som haster :/ sidder fast!!!
Forumindlæghej allesammen det drejer sig om min srp spørgesmål som lyder sådan: Redegør for den matematiske viden der ligger til grund for bygningen af pyramiderne og de praktiske problemer, der blev løst i forbindelse med bygningen. så problemet er at jeg skal drage matematiken ind og jeg har fundet to ... -
? studie relevante program pakker?
Forumindlægder må kunne findes lister over relevante programer til de forskældig studie retninger ,,, jeg kan se folk her må have adgang til langt stærkerer værktøjer til matematik og kemi end jeg har ,, idet mine svar tider er langt længre end de fleste andre her... men hvilke programer de brugr ved jeg... -
Muligt formål?
ForumindlægEr ved at lave ne opgave i fysik, hvor vi skød en kugle ud af en "kanon" ved forskellige hældninger. Der er bare det problem at der ikke står nogle steder hvad formålet med øvelsen er.. det skal have noget at gøre med parameterkurver.. jeg tænkte på om det blot er at kæde matematikken o...
