Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 18961 til 18980 af 60468
-
Pre-IB/IB efter udvekslingsophold? Hjælp!
ForumindlægHej alle. Jeg sidder her, og er så heldig, at jeg til august rejser til USA som udvekslingsstudent. Efter USA har jeg planer om at tage IB uddannelsen. Jeg har søgt ind (på IB og ikke pre-IB) og som jeg forstår det, er jeg blevet optaget til næste år (2015-16). jeg føler det er det rigtige valg... -
Universitet + adgangskrav
ForumindlægHej Jeg kunne virkelig godt tænke mig at læse til odontologi (tandlæge) her efter sommerferien. Adgangskravene for odontologi er følgende: For at blive optaget på odontologi skal du have en studentereksamen (stx), højere forberedelseseksamen (hf), højere teknisk eksamen (htx), højere hand... -
Matematik 2. år
ForumindlægHej.. Jeg har lige afsluttet føste år på et alment gymnasium.. Jeg ville høre om der er nogen herinde der kan fortælle mig hvilke emne jeg præcist komme til at skulle gennemgå på andet år.. Det ville være dejligt at kunne forberede sig på hvad man skal til at lære.. Håber der er nogle de kan sen... -
Forberedelse?
ForumindlægHej folkens. Ville høre om i har nogle konkrete forslag til hvorledes jeg kan forberede mig, til engelsk eksamen A. Har selvfølgelig overvejet at læse det tidligere gennemgået materiale igennem. Er der forslag til hvad der kunne være nyttigt? -
Kredsløbet i hvile og arbejde
Forumindlæghar fået følgende opgavesæt for og kan simpelhen ikke gennemskue hvad der bliver fisket efter i opgave 3 (indenfor kredsløbet i hvile og arbejde). http://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Studieretninger-og-fag/Studentereksamen-(stx)/Fag-paa-stx/~/media/UVM/Filer/Udd... -
Hvad dato bliver I student?
ForumindlægHvornår får i så huen på hovedet?Jeg har min sidste eksamen d. 21-6 kl 15, så det bliver en lang ventetid, og har dermed æren af at være årets sidste student på det gymnasium jeg går på..Hvordan står det til med jer andre? -
Ovids forvandlinger
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i old og var ikke tilstede da vi gennemgik ovids forvandlinger. Jeg har selvfølgelig læst, men kunne godt bruge lidt hjælp. Evt noter omkring dem eller andre guldkorn. Det er førstesang vi har beskæftiget os med. Om skabelsen og giganterne. Tak. -
Vurdering af srp
ForumindlægJeg har skrevet srp i engelskA psykologB og har netop været til eksamen. Jeg er meget forundret over min karakter og fik en virkelig dårlig feedback. Sidder der en gymnasielærer eller anden kompetent fagperson, som vil læse min opgave igennem og give mig sin vurdering? -
hjælp
ForumindlægHej alle. Jeg har lige skrevet min første engelsk aflevering færdig (jeg går i 1.g). Jeg vil godt gøre et godt indtryk på min lærer og ville derfor spørge om der var nogen der kunne læse det igennem. Jeg klarer mig altid bedre efter at få feedback på det jeg laver. Det ville være en stor hjælp h... -
Delprøve 1
ForumindlægHeysa, jeg skal til engelsk skriftlig eksamen snart og jeg vil gerne øve mig med delprøve 1(altså en dansk prosatekst, hvor man laver et resume på engelsk ca.200 ord). Er der nogle der kan give mig nogle råd? -
Fra HF til VUC
ForumindlægHej, jeg går på en 2 åring HF. Hvis jeg nu ikke går op til engelsk B så lukker jeg vel ikke min eksam. kan jeg så ikke tage de fag om på VUC enkeltfag som jeg har fået en dårlig karakter i og så forhåbentlig få en bedre karakter i faget, og dermed et højere gemmesnit. Det tag selvfølgelig et å... -
Integration
ForumindlægHey people (: - Jeg skal snart skrive et projekt om integration, der skal jeg have to fag inddraget. HAr valgt samfundsfag og religion. Mange mener at det er svært at integrere indvandrere, hvilket er rigtigt nok på en måde. I religon ved jeg ikke helt hvordan jeg skal inddrage det, jeg havde t... -
HF Enkeltfag gennemsnit
ForumindlægHej Jeg er i den situation, at jeg skal op til eksamen i Engelsk B i morgen. Næste år tager jeg Engelsk A, og er derfor i tvivl om karakteren ved B overhovedet kommer til at betyde noget for gennemsnittet, eller om det kun er A der tæller. Er her nogen der ved det? :-) -
HJÆLP! indtegn kræfter ??
ForumindlægGodaften . :) Jeg skal til eksamen imorgen i skriftlig fysik på stx A-niveau - og har kigget i de seneste års eksamenssæt og der er næsten altid en opgave med kræfter .. men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal indtegne dem og hvilke kræfter der skal indtegnes .. hmm :/ nogen de... -
HJÆLP
ForumindlægHvordan laver man en litterær artikel engelsk ? -
Outline ???
ForumindlægHvad betyder eller er en Outline på engelsk skriftlig?? -
Kan man tage en gymnasial afgangseksamen uden at have gået på gymnasiet i tre år?
ForumindlægDet her er lidt af et teoretisk spørgsmål. Jeg tænkte på, hvis man nu allerede havde den viden, som er nødvendig for afgangseksamenerne i gymansiet, før man var slut med de tre år som det nu tager. Det kan være man er blevet hjemmeundervist eller noget ligende. Kunne man så bare tage eksammenerne... -
Hvem retter min eksamensopgaver?
ForumindlægJeg går på STX, og er ved at blive student. I den anledning er jeg meget interesseret i at vide, hvem der skal rette mine skriftlige eksamensopgaver. Er det en ekstern censor, en ekstern censor og min lærer, eller to eksterne censorer? Tak for hjælpen. -
Kina og USA bnp
ForumindlægHej er der nogen der har nogle forholdsvis nye tal, mindst fra 2010 der viser USA og Kinas bnp, ikke pr. indbygger? Jeg skal bruge dem til min srp opgave men jeg har haft svært ved at finde nogle konkrete tal. :) -
Kender i det?
ForumindlægJeg vil lige høre derude, om der er nogen der har det ligesom mig.... Man sidder og læser til eksamen, og er rigtig grundig....så lige pludselig kommer man til et punkt hvor man bare ikke orker mere....selvom man kun mangler en tekst....!!!..så tænker man: nej jeg har været så grundig med alt an...
