Engelsk

hjælp

08. marts 2020 af karlharbrugforhjælp - Niveau: C-niveau

Hej alle.

Jeg har lige skrevet min første engelsk aflevering færdig (jeg går i 1.g). Jeg vil godt gøre et godt indtryk på min lærer og ville derfor spørge om der var nogen der kunne læse det igennem. Jeg klarer mig altid bedre efter at få feedback på det jeg laver. Det ville være en stor hjælp hvis i kunne komme med noget konstrukktiv kritik og udpege eventuelle grammatiske fejl

Vedhæftet fil: document.docx

Brugbart svar (1)

Svar #1
08. marts 2020 af microhexa (Slettet)

Du kan godt lide at bruge lange begreber og vendinger. :) Som englænder må jeg indrømme at jeg måtte slå mindst et par ord op.

Du kunne godt forenkle nogle udtryk, fx "has tied the knot to a woman by the name Eleanor" i starten af 2. afsnit. Her kunne du nøjes med at skrive noget i retningen af "is married to Eleanor". Det bliver unødvendigt kompliceret og får det til at ligne, at du bruger fyldeord. Selvfølgelig er det dejligt at se at du har sådan et nuanceret ordforråd på engelsk, dog er det vigtigt lige at huske at afleveringen jo ikke går ud på at forvirre ens lærer - det har jeg selv gjort alt for mange gange i 2.g. :P

Tænk på læseren når du skriver dine afleveringer. Du vil gerne have dit budskab igennem uden at forvirre læseren. Der er en fin balance mellem at forvirre og fange læseren - den ene trækker ned på din karakter, mens den anden trækker op.

"Together they have brought their daughter Penny into the world" kunne også forenkles. Prøv at læse teksten igennem igen med fokus på om dine pointer er tydelige for læseren - hvad kunne forkortes uden at miste betydningen?

"At the end of the holiday Ray is met by a yearning challenge that reinforces his penchant to experience a desirable rush of freedom" er en forvirrende sætning pga. adjektiverne "yearning" og "desirable". Måske kan "desirable" godt bruges i denne sammenhæng... men "yearning challenge" giver ikke mening for mig. Det får det til at lyde, at selve udfordringen længdes efter noget, ikke selve hovedpersonen.

Ellers er der godt styr på grammatikken og stavning. :) Det er dejligt for en englænder at læse.


Svar #2
08. marts 2020 af karlharbrugforhjælp

Tusind tak for hjælpen, det betyder meget!!!:)


Brugbart svar (0)

Svar #3
09. marts 2020 af Stygotius

Det er ikke meningen at andre skal fjerne fejlene i ens opgaver for en.

............Man tvivler af  forskellige grunde meget på at "microhexa" er englænder. 

Dog giver jeg ham ret i at teksten er for ordrig og for præget af dansk skrivemåde, -hvilket microhexas imidlertid  også er.


Brugbart svar (0)

Svar #4
09. marts 2020 af microhexa (Slettet)

#3:

Jeg gav blot eksempler på steder, hvor der kunne rettes lidt op på det - der er stadig mange andre steder med samme situation. Jeg skimmede blot opgaven igennem. Meningen med opgaver i løbet af året er jo, at man får løbende feedback så man kan præstere sit bedste til eksamen. Lærere har ofte flere klasser som de skal undervise og har derfor ikke særlig meget tid til at give ordentlig feedback på hver eneste opgave.

For nylig lavede min engelsk klasse "peer feedback" på en engelsk stil i klassen - fuldt støttet af læreren. Det er ikke ulovligt at modtage lidt hjælp fra andre studerende til ens opgaver, såfremt det ikke er til selve eksamen.

Og lad nu være med at dreje diskussionen til hvorvidt jeg er englænder eller ej... Det er ikke pointen her.


Skriv et svar til: hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.