Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 1881 til 1900 af 154032
-
Irriterende a-værdi (Halveringskonstant)
ForumindlægOpgaven lyder: En eksponentiel aftagende funktion er givet ved f(t) = 100* e -0,2t a) Bestem halveringskonstanten Det her er hvad jeg har fundet frem til: Formel for halveringskonstanten: T½=log(1/2) / log(a) altså er formlen for denne funktion: T½=log(1/2) / log(e) ... Som i k... -
Skriftlig engelsk
ForumindlægHej allesammen som nogen af jer der ved er der skr. engelsk imorgen, og jeg er en af de uheldige som skal op til det. Jeg ved ikke hvordan jeg kan blive bedre, jeg stinker især til lytteøvelsen. Sprog og sprogbrug er jeg heller ikke den bedste til, og til skr fremstilling er jeg... -
Skriftlige dansk
ForumindlægHej Var tidligere idag til eksamen, og valgte at lave en reportage. Vil høre hvad i synes om den, hvad tror i denne reportage kan give? Ved jeg har et par småfejl, hvor jeg har skrevet "I Nørreport Station og "I livet løs" Begge burde at være på og ikke I. Realistisk set hvad tro... -
Biologi + Dansk
ForumindlægI den afsluttende AT-opgave med hovedemnet "Rejser" har jeg valgt at skrive i dansk og biologi. Jeg havde håbet på at finde en rejseroman eller lign. hvor hovedpersonen på en eller anden måde bliver påvirket af en sygdom... Jeg synes dog dette er ret svært at finde!!! Så hvis der er en... -
A Journey - vurdering!! :)
ForumindlægHej alle. Som mange andre herinde, var jeg til skriftlig engelsk eksamen idag. Jeg er dog i tvivl om, hvor godt jeg har ramt genren, og hvor god min opgave egentlig blev. Dermed må i meget gerne læse den igennem, og dernæst komme med jeres mening og vurdering. I må også gerne komme med et bud på,... -
Skriftlig fravær
ForumindlægHejsa folkens. Vi havde en gruppeaflevering i dag i Lectio, men min kammerat prøvede at aflevere til tiden og troede han havde afleveret men indså først kl 01 i aftes at det ikke er tilfældet. Problemet er dog også at vi havde haft en studiecafe time tideligere på dagen hvor vi fortalte vores læ... -
biologi-rapport
Forumindlæghej er igang med en biologi øvelse: måling af blodtryk og puls.. Men er lidt i tvivl om min hypotese. Kan det her gå an: folk med dårlig kondition har højere puls end folk med god kondtion?? og hvorfor har de det? På forhånd tak :) -
Erfaring mht Engelsk A
ForumindlægHej, Jeg er i gang med en gymnasiel uddannelse, og har bla. engelsk A. Jeg kunne godt tænke mig at høre, om der er nogen af jer der har erfaringer eller viden omkring noget man kan gøre for at forbedre sit engelske. Jeg har selv rimelig gode skriftelige og sproglige evner, men ville rigtig ... -
Enkeltfagsbevis, dumpet Mat A
ForumindlægHej, jeg er dumpet Matematik A på hhx med :02 i skriftlig og 00 i mundtlig årskarakter, fik 02 til skriftlig eksamen så det hiver ikke mit 00 op. Jeg forhørte mig ved nogen ovre fra STX som sagde at deres skole udskrev beviser for at de så havde besået Mat B (Har gode nok karakterer årskarakter... -
Samfundsfag A opgavesæt søgning
ForumindlægJeg søger en liste over alle de tidligere samfundsfag A skriftlige opgavesæt som har været til eksamen de sidste 3 år eller mere. Det eneste jeg kunne finde frem til i min egen søgning var denne hjemmeside http://uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/O... -
Hjælp!! Dumpet MAT A?????
ForumindlægHej, Jeg skal op til Matematik A mundtlig eksamen d. 14/6...Jeg regner med at få -3, da jeg ikke har haft nok forberedelsestid! Jeg har været op til engelsk A her tirsdag og skal allerede op til matematik A torsdag. Jeg finder det dybt ulogisk, at placere to A fag så tæt på hinanden, da begge... -
Matematik A eksamen 2011
ForumindlægHer er min besvarelse for eksamen fra idag. -
Biologi og religion
ForumindlægHej SP Er der nogle der ved, hvor meget man skal gå i dybden med de forskellige problemstillinger man har skrevet?Hvis man eksempelvis har et spørgsmål om stamceller (i biologi) og et spørgsmål, hvor man skal analysere en tekst i religion, hvor vigtigt er det faglige stof så? -
Biologi blodtryk
Forumindlægjeg har en eksams opg der lyder sådan... hvorfor er det uheldigt, hvis blodtrykket falder for meget...? nogen som kunne give små stikord til hjælp -
Please - Biologi ?
ForumindlægHej. Der er noget biologi, jeg ikke rigtigt kan finde ud af : Bioteknologi udnyttes ved: fremstilling af yoghurt, fremstilling af olieprodukter, fremstilling af cement. .------------------- Hvilke dyr kan danne kloner? fluer, hundestejler, bladlus ----------------- kloning bruges i : landbruget, ... -
matematik fra B til A - bestå (snit?)
ForumindlægHey! Det er sådan at jeg har fået et -3 til skriftlig matematik eksamen på b-niveau. årskarakterer: 4 i skriftlig 7 i mundtlig altså har jeg jo bestået mat b. men HVIS jeg nu beslutter mig for at hæve b niveauet op til a-niveau, hvilke karakterer gælder så? får jeg kun én karakter til eksame... -
Spansk A-eksamen
ForumindlægJeg har i dag været til skriftlig spansk eksamen, og vil gerne, hvis der er nogen der har lyst, have en tilbagemelding på hvordan det eventuelt kunne være gået. Den danske tekst vi skulle oversætte lød såleds: I vores familie har vi altid rejst meget. Mine forældre har været i mange lande. sidst... -
Skriftlig fremstilling!!!
ForumindlægI dag lavede vi skriftlig fremstilling, og vil lige gerne høre nogens mening omkring min skriftlig fremstilling. Vi have 3,5 time til det. Jeg valgte blogindlægget med underemnet, "skøre traditioner" "Skriv et blogindlæg, hvor du fortæller om en skør episode ved en bestemt højti... -
Biologi hjælp, haster, Cellen
ForumindlægHvad er forskellen mellem "aktiv transport" og faciliteret diffusion. De begge kræver transportproteiner, men kan ikke se forskellen ud over at "aktiv transport" kræver AdenosinTriPhosphat forbrug. Ønsker en uddybning, hvis muligt eller en forklaring af forskelle. Tak. -
Kemi og biologi
ForumindlægHej :) Nogen, der kan hjælpe med at besvare spørgsmålet: Hvad kaldes den kemiske reaktion hvorved polysakkarider spaltes til monosakkarider? ?Mange tak på forhånd :)
