Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 18981 til 19000 af 48880
  • Problemformulering

    Forumindlæg
    Hejsa folkens! Jeg har et stort problem. Da jeg er 3.g'er, har jeg, ligesom alle andre 3.g'ere fået en AT opgave smidt i hovedet, som skal afleveres på mandag. Problemet er nu bare, min dansklærer føler ikke hun har nok tid til at hjælpe mig (hun er min vejleder i dansk, det skal lige sig...
  • Det præsidentielle system vs. det parlamentariske

    Forumindlæg
    Jeg skal argumentere for, at det præsidentielle politiske system (f.eks. det amerikanske) er mere demokratisk end det parlamentariske (f.eks. det danske). Jeg er kommet frem til to argumenter, og mangler et sidste. Mine to argumenter er: 1) I det præsidentielle system er statsoverhovedet dirkek...
  • Haster - hjælp til to lette sætninger?

    Forumindlæg
    Hej, skulle lave en oversættelse men der er to sætninger jeg har fået at vide der er fejl i, jeg kan bare ikke se hvor fejlen er, så det ville være rart med lidt hjælp? På dansk: Men desværre vandt han ikke. På fransk: Mais malheureusement il ne gagnait pas På dansk: Således mistede Mikkel både p...
  • Grammatik

    Forumindlæg
    Hej, Jeg vil bare lige få styr på grammatikken og håber nogen kan hjælpe :) En dansk familie: Hvorfor er det en famille danois og ikke en danois famille? tvillinger: er jumeau men hvordan er det jumelles i flertal? Hvorfor kan man ikke sige ont pris à Argentina i den her sætning: En 1931...
  • eksamensopgave>haster<

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til årsprøve imorgen.og tænkte på, om nogle har været oppe i skriftlig eksamen i dansk? - 2005 alm. eksamen?Ville være helt kanon, hvis nogle oploadet hæftet, eller fortalte hvad emnerne var? evt. opgave...?
  • Hvad skal jeg gøre?

    Forumindlæg
    Hey...jeg skal snart op til Dansk Mundtlig FSA. Så jeg vil bare høre om der var nogle der havde nogle gode råd om hvad man skal gøre for at få de 2-cifrede karakterer?Er der ellers nogle gode råd må i også meget gerne skrive dem :DMalfoy
  • skriftlig tysk

    Forumindlæg
    Hej, eftersom jeg ikke er lige så god i skriflig tysk som i mundligt, kunne jeg godt tænke mig at blive bedre skrifligt. Så er der ikke lige en som kunne skrive nogle danske sætninger som jeg så skulle overføre til tysk. (det er 10 klasse nivaue)
  • Synspunkt?

    Forumindlæg
    Hej,Hvad er jeres synspunkt på:1) Amerikanske idealer og værdier? - Altså hvordan vil i definere Amerikanske idealer og værdier? Og hvordan udskiller de amerikanske værdier og idealer sig fra fx. de danske?2) Hvordan vil du/i definere "den amerikanske drøm"
  • novellefilm + andre analysemodeller

    Forumindlæg
    Hej.Jeg skal på til fsa i mundlig dansk her på torsdag. Vi kan komme op i otte forskellige emner, og det synes jeg er rigtig mange. Vi kan komme op i novellefilm, og jeg har ikke rigtig nogen god analyse til det? Er de nogle af jer der har det? Og hvor mange emner kan I komme på i?
  • Litteraturhistorisk oversigt!

    Forumindlæg
    Hejsa. Læser op til Dansk, og ville have meget glæde af en "neutral" (ikke knyttet til bestemte tekster) litteraturhistorisk oversigt - der med en god grad af dybde trak linien fra 1800-2000 :DJeg har søgt her på SP, men dem jeg kunne finde er okay, men ikke optimale.\\\une
  • Det moderne gennembrud - Valg af opgave

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg har trukket det moderne gennembrud til min dansk eksamen. Har i nogle gode ideér til hvilken tekst, billede, lyrik osv. som jeg kunne vælge? Det skal gerne være en med noget ´kød på´, altså en man kan analysere meget på. På forhånd tak ! ;)
  • Hvad må man egentligt have med i forberedelseslokalet?

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skal snart op i mundtlig dansk (ligesom mange af jer andre), og så var det, at jeg kom helt i tvivl: Hvad må man tage med i forberedelseslokalet? Er det kun egenskrevne noter, eller må man også have papirer med som man har fået iløbet af året?
  • Hjælp til en god problemformulering til "bavian"

    Forumindlæg
    Hej alle jer! Jeg skal i gang med dansk historie opgave. Jeg har valgt at arbejde med novellesamlingen bavian. Men jeg mangler bare en rigtig god problemformulering, er der nogle der har nogle gode ideer eller forslag?
  • Help ! :(

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan give en tips at hvordan man skal starte og fortælle altså jeg skal op i mundtlig dansk på tirsdag og jeg ved overhovedt ikke at hvordan man skal starte at fortælle altså hvordan ska man komme igang?
  • En hevn - Christian Winther

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive dansk stil ud fra den der novelle "en hevn" og jeg forstår ikke ret meget af det fordi der er skrevet på et gammel sprog fra 1800tallet. men hvis der nu var nogle der havde læst den og kunne fortælle mig lidt om hvad den handler om ville det gøre min dag meget nemmere. f...
  • Integration

    Forumindlæg
    Har fået til opgave at besvare, hvorvidt den danske integration af invandrere med muslimsk baggrund er vellykket. Derudover skal jeg beskrive hvilken effekt indfødtsretsprøven har og om det er en god ting. Nogle som har nogle ideer, eller gode links til ovenstående?
  • Vudering af Hf, skriftlig eksamen

    Forumindlæg
    Jeg var op til skriftlig Hf Dansk A, her i juni måned, og har idag fået min karakter at vide. Er der en, der vil læse min eksamensopgave igennem og sige hvad den ligger til efter jeres mening.
  • Historie - hjælp om den kolde krig og Danmark

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder ligenu under min 24timers forberedelse i historie.. Jeg er lidt i tvivl om disse 2 spørgsmål, er der nogen der vil give en hånd? Hvordan var den danske udenrigspolitik efter Anden Verdenskrig? Hvad var grunden til Danmarks tilslutning til Atlantpagten?
  • Hvilke tidsperioder?

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har en 9. klasse dansk eksamen her om et par dage, og vil til at skrive lidt noter til de forskellige tidsperioder der har været.. Men jeg er lidt lost, da jeg virkelig ikk kender meget til det. Så jeg tænkte om i kunne sige bare nogle af dem som er ret vigtige? På forhånd mange tak! -C...
  • Danish/English hooligans

    Forumindlæg
    Jeg har som opgave at skrive at skrive de forskelle der er imellem danske og engelse hooligans... Jeg har søgt på nettet men kan ikke rigtig finde noget.. Hvis der er nogen som ved noget eller kender en hjemmeside så skriv gerne!