Søgning på: eksamensprojekt emner. Resultater: 19021 til 19040 af 27879
-
Mat A mundtlig (Plangeometri)
ForumindlægEt af de spørgsmål jeg skal skrive disposition om i forbindelse med min mundtlige Mat A eksamen handler om plangeometri, hvor jeg særligt skal redegøre for vektorbegrebet og bevise sætningen for projektion af en vektor på en vektor. Er der nogen der har en idé til hvordan jeg bedst kommer igenne... -
Projektopgave!
ForumindlægHej med jer! Vi har fået tildelt emnet "Konflikter" i vores projektopgave og konflikter kan jo betyde mange ting. Min lærer sagde, at man nødvendigvis ikke behøver at tage udgangspunkt i terror og krige osv. Så jeg har prøvet at tænke ud af boksen, men kan ikke komme på noget. Er der ... -
Teoretikere - HJÆLP!
ForumindlægHej folkens. Sidder og skal til og igang med SRP på torsdag. Jeg skriver om Dissociativ personlighedsforstyrrelse og multiple personlighedsforstyrrelse. Har dog et lille problem... Har lidt svært ved at finde nogle teoretikere at putte ind i emnet. Skal jo ind på noget personlighedsdannelse, og... -
Funktionsundersøgelse - monotoniforhold
ForumindlægHej alle. Vi har om emnet "monotoniforhold" i overemnet "funktionsundersøgelse". Mit spørgsmål til jer er, hvad omhandler monotoniforhold egentlig/hvad er det? Denne beregning forstår jeg f.eks. heller ikke: f(x) = ax2 + bx + c f'(x) = 2ax + b f'... -
HJÆLP TIL VEKTOR REGNING
ForumindlægHej derude !! :) Jeg har fået en opgave i matematik om vektor. Jeg er ikke særlig god til emnet, så jeg håber der nogle derude, der kan hjælpe mig I et koordinatsystem er der givet to punkter A(3,4) og B(-5,1). a) bestem koordinatsættet til punktet C, når vektor AC= (4,6) ... -
Kemi-Oxidationstal, haster!
Forumindlæghej jeg har fået en opg hvor jeg skal finde en räkke oxidationstal... men er ikke helt med på hvordan jeg overhovedet skal finde det, da vi lige er begyndt med emnet.. Angiv oxidationstal for atomerne i fölgende forbindelser: HI NO3 H2CO3 MnO2 Al^3+ CIO3- CIO4- NH4+ MnO4- HMnO4 HNO... -
SRP - Harmoniske svingninger
ForumindlægHej med jer :) Jeg har SPR med harmoniske svinginger som emne. I opgaveformuleringen er der vedlagt et bilag, som jeg har lidt problemer med at løse, så jeg håber en venlig sjæl kan hjælpe! Et billede af bilaget ligger vedhæftet, håber I vil tage jer tid til at hjælpe. På forhånd tusind tak! -
Find et produkt
ForumindlægHej, Vi er tre 9.klasses piger, som lige er begyndt på projektuge. Vi har emnet: Modsætninger inde i sig selv. Det vil sige, forskellige personligheder efter hvilket selskab man er i. Vi skal have et produkt, vi selv laver. Som fx. en film, men vi har ingen ideer, så har i nogle forslag til e... -
Synopsis - den nye regering
ForumindlægJeg har fået denne opgave til den vedhæftede tekst der handler om den nye regeringsdannelse. Men er ret blank på dette emne så ville være glad for en der vil hjælpe? OPGAVEN: - Skitser en problemformulering der behandler en problemstilling vedrørende den aktuelle regerinsdannelse - med afsæt i ... -
Strålings indvirken på levende organsimers vilkår - Solstråling
ForumindlægHej alle Min gruppe og jeg er i gang med den naturfaglige opgave i 9. klasse omkring overemnet " Strålings indvirken på levende organsimers vilkår " og vi har så valgt som underemne "Solstråling". Vi ville høre om der var nogen som havde et forsøg relateret til emnet? -
Ku Klux Klan
ForumindlægArbejder på min SRP, og skal besvare dette i min problemformulering "Dette indgår sammen med selvvalgt relevant materiale i en kildekritisk analyse af organisationens mål og midler." Har ledt og ledt og har ikke kunne finde nogen artikeler med deres mål og midler. Hvis nogen kan hjælpe... -
beskrivelse på hvad en omvendt funktion
ForumindlægJeg skal til at begynde på et nyt emne omvendte funktioner og jeg tænkte at det kunne være fedt at være lidt forberedt. Så jeg vil gerne vide hvad er en omvendt funktion og hvordan man beskriver den og måske et eksempel på det. Så hvis der nogen der kender til en god video eller en god hjemmesid... -
Redegørende
ForumindlægJeg er igang med at skrive med SRP-opgave og skal redegører hovedfaserne i ....(vil helst ikke skrive online :) ) jeg skriver i samf. og historie... Men det at redegører, indebære det også at man må komme ind på nogle tabeller der belyser emnet? Eller hører det til den analyserende del.. Er bare ... -
Forslag til Studieretningsopgaven
ForumindlægHeej.. Nu er der jo ikke længe til at vi skal vælge fag og emne for vores Studieretningsopgave i 3.g.. Og jeg er fuldstændig tom for ideer. Mine studieretningsfag er Matematik A, Kemi A og fysik B.. Jeg må kun kombinere med enten dansk eller historie..Og jeg skal skrive i enten kemi eller matemat... -
Langston Huges og den amerikanske borgerrettighedsbevægelse
ForumindlægHej :) I min problemformulering til min srp, er jeg blevet bedt om at analysere og fortolke nogle litterære tekster af Langston Huges. Er der nogen der ved, hvilke digte/noveller han muligvis har skrevet som jeg kan bruge? Mit emne er den amerikanske borgerrettighedsbevægelse, og den eneste tekst... -
Globale og lokale max/min værdier og punkter
ForumindlægHalløj derude! Jeg sidder med hjemmeopgave og skal oplyse nogle globale og lokale max/min værdier og punkter for en 5. gradspolynomie. Men desværre er jeg ikke helt sikker på, hvad det er.. De globale værdier og punkter er vel for hele polynomien, men hvor starter den? Er det ved første svingn... -
Problemformulering drivhuseffekten :/ Hjælp!
ForumindlægHej alle søde mennesker :) Jeg skal snart op til NV eksamen (Naturvidenskab) vores overordnet emner er Global opvarmning. jeg har så valgt at beskæftige mig med drivhuseffekten. Men jeg kan ikke rigtig finde på den helt gode problemformulering :// Jeg HÅBER at i virkelig gider at hjælpe mig med... -
Analyse af dagbog?
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder her og knokler med min SRP, som så mange andre 3.gere også gør.. Mit emne er Nordirlandskonflikten, og jeg skal blandt andet lave en analyse af Bobby Sands dagbog. Er der nogen der har nogle gode råd til dette? Den er 6 sider lang, og meget personlig.. Ved ikke rigtig h... -
Hvorfor fiktionstekst? Metodeafsnit
ForumindlægHej :) Jeg er ved at skrive metode afsnit med emnet 'økonomisk krise'. Jeg har valgt at analyserer en tekst fra 30'ernes krisetid, som er en fiktionstekst. Nu skal jeg skrive hvorfor det er godt at bruge en fiktionstekst. Har i nogle gode ideer? -
SRP i 3.g
ForumindlægHej allesammen .. En af mine veninder sidder her og skal til at lave SRP meget snart .. Jeg ville bare lige spørger på hendes vegne om der var nogle af jer der havde en opgave liggende i enten fagene bioteknologi og historie eller biologi og historie .. Hvis der var nogle der kunne sende...
