Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 19021 til 19040 af 60468
-
AT - Katastrofen, årsager og konsekvenser
ForumindlægSom overskriften siger er det vores næste AT emne, og vi skal vælge mellem fagene dansk, engelsk og spansk. Jeg kan sagtens se mulighederne for at skrive om emnet i fag som samfundsfag, historie, religion osv., men jeg kan virkelig ikke finde nogen problemformulering i dansk, engelsk eller span... -
Hjælp til spanske sætninger
ForumindlægHej alle sammen... Jeg skal til eksamen og har brug for hjælp til nogle spanske sætninger - hvordan siger man følgende på spansk: - Teksten handler om... - Budskabet i teksen er at... - Det betyder... Hvis i har nogle andre ideer til nogle gode vendinger på spansk må i meget gerne skrive dem.. Hå... -
Fuld pensum (PSV) 2g
Forumindlægkære studieportalen. Som 2g'ere med 57% fravær og 60% skr fravær, (spørg ikke hvordan jeg ikke er blevet smidt ud, er bare go til at løbe om hjørner) 'overraskende' nok er blevet sat på særlige vilkår/fuld pensum (PSV) , altså at aflægge eksamen i alle aflslutterfag. Heldigvis får j... -
Terminsprøver 2012
ForumindlægHej alle Jeg skal til terminsprøver (9 klasses terminsprøver) her d. 5 januar og 6 januar i Matematik, dansk, engelsk og tysk. Dermed ville jeg høre jer om i har nogle efaringer med hvilke opgaver man så kan komme op i? Er det f.eks. i dansk så den fra maj som var afgangsprøve sidste år. I ... -
Hf efter 9.klasse
ForumindlægEr det en mulighed? Jeg ved godt at man normalt skal have 10.klasse eller have været gang med noget andet, men kan man godt tage en hf efter 9.klasse? Tak på forhånd. -
Dansk stil i morgen
ForumindlægJeg har denne skriftlige eksamen på selvstudie og har været så tosset at smide mine papir væk fra da jeg gik på min ungdomsuddanelse. Jeg tænker helt specifikt på, hvilke tre slags stile man kan vælge. Nogle der lige kan komme med dem og skrive det helt væsentlige ved dem? Der var vist en pakke e... -
Dumpe et adgangskrav
ForumindlægHej. Jeg vil gerne søge ind på "naturvidenskab og it" uddannelsen her til sommer. Men sagen er, at jeg kan risikere at dumpe engelsk B, hvilket er et adgangskrav. Hvad kan jeg gøre, hvis jeg dumper engelsk? Vil gerne direkte videre, så kan man finde noget man kan tage i sommerferien? -
Hvilket Gymnasium?
ForumindlægHej Jeg vil gerne læse noget indenfor medecin, eller jeg har overvejet at lidt at læse til læge, men hvilket gymnasium er så bedst til denne retning? jeg håber at jeg får en god debat ud af det. -
adgangskvotienter 2009
ForumindlægTror i at adgangskvotienten i henholdsvis Medicin og Tandlæge studiet vil stige eller falde? Tallene fra sidste år viser måske bare at det er blevet sværere at få en god karakter. Da det er et stort spring fra 4 til 7 og fra 7 til 10 Før i tiden kunne man nemt få 9 eller 10 -
Er det en god ide at skifte til HF fra 1.g
Forumindlæg<p>Hej, jeg er 18 år gammel, og lige nu går jeg i 1. gymnasium. Jeg synes ikke det er noget for mig. Jeg er sådan en type der ikke snakker meget i timer, og også fordi jeg har kun boet i Dk i 6-7 år så er ikke særlig god ... -
Grammarfejl
ForumindlægHej En der kan hjælpe med min engelsk stil? Det er specielt kongurens. -
En uge
ForumindlægSå er der omtrent en uge til, at vi 9.klasser får at vide, hvilke af udtrækningsfagene vi kommer op i. Har du nogle favoritter fra hver af de to puljer? Og nogle du bare helst vil undgå? 1. pulje : - geografi - Biologi 2. pulje: mdt. tysk skr. engelsk historie samfundsfag Kristendom For mit vedk... -
Vurdér min eksamensopgave i samf.
ForumindlægHej. Jeg leder efter 1, gerne 2, der lige vil kigge min eksamenopgave i samfundsfag igennem og rette og vurdere den. Jeg fik 4 til eksamen, hvilket jeg blev noget overrasket over. Jeg overvejer derfor at klage og vil gerne have en vurdering fra en af jer kompetente dertil som er derude. Bare ... -
Er jeg klog nok ? Har jeg en chance
ForumindlægHej jeg gå kun i 6 klasse men brander virkelig for at blive børnelæge! Eller uddanne mig til pædiatrisk kirurg jeg er fin dansk og engelsk og arbejder på matematikken hvor lang tid vare uddannelsen? Er den virkelig hård jeg forstår ik... -
Kan man bede om prøve hvis man mener karaktererne er forkerte? beder om gode råd!
ForumindlægGoddag. Jeg har altid udemærket mig specielt indenfor Engelsk. Har for det første altid været naturlig virkeligt stærk i faget, udover det har jeg altid elsket og bruge sproget og har brugt det igennem hele mit liv i så høj grad at det nærmest er ligeså godt som mit danske. Jeg plejede også at ... -
eksponentiel udvikling (haster)
ForumindlægFølgende model beskriver indbyggertallet f(t) for en bestemt by f(t) = 25117 * ek * t k er en positivt konstant og t er antal år efter 1995 a) bestemme k = 0,012355 b) indbyggertallet i byen i 2010 = 30231,1 c) inbyggertallet vil være over 32000 i år = om ca. 19 år altså år 2015 Og... -
Nytårstale
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en nytårstale om året der gik, 2010.. Jeg har prøvet at starte, men ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive om.. Jeg sætter mig ind på statsministerens plads, når jeg skriver talen(eller hvis i har bedre bud??).. Nogen som gider at komme med nogle gode emner jeg kan skrive o... -
Eksponentiel - tabel
ForumindlægHar en opgave med en tabel; X: 1997 | 2007 | 2010 Y: 10000 | 17000 | ? Jeg skal bestemme hvad Y bliver i år 2010, hvis udviklingen fortsætter som eksponentiel. Hvordan er det så liiige at jeg gør det? Altså ved at bruge tabellen (Noget med at når X bliver f.eks. 1 større, skal... -
1,08-reglen
ForumindlægHej Havde lige en diskussion med nogle venner om hvor længe denne regel gælder. Sagen er, at vi blev studenter her i sommers (2010). Hvornår kan man seneste starte på et studie, hvor man samtidig kan gange sit snit med 1,08? Jeg vil sige, at det må være i 2012, men mine venner sagde, at det va... -
skriftlig eng.
Forumindlæghej Er der nogen som har kendskab til en internetside med eksamens opgaver til engelsk niveau b.
