Søgning på: international økonomi a eksamen 2017. Resultater: 19061 til 19080 af 170164
-
Kanslergadeforliget
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål, og samt kilder? Starter velfærdstaten med Grundloven i 1849 eller Kanslergadeforliget i 1933? -
Kvartilbredden og boksplot
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opgave a og b. Jeg har svaret på variationsbredde, men kan ikke finde noget på nettet omkring kvartilbredden. En der kan hjælpe mig? -
At være på - muligheder og problemer
ForumindlægSå er opgaveformuleringen udleveret under overskriften: At være på - muligheder og problemer: Du skal undersøge og diskutere en sag, hvor selviscenesættelse og/eller overvågning med brug af moderne teknologi spiller en væsentlig rolle. I denne tråd kan I dele indledende erfaringer med opgaveform... -
Hjælp ! FInd højde
ForumindlægHej jeg sidder og spekulærer på dette opgavesæt https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:W_VsY5wP1RkJ:www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF12/Proever%2520og%2520eksamen/120903%2520htx122%2520... -
Rettelse af stil
ForumindlægHej franskkyndige (:Jeg har skrevet en stil - forholdsvis lang som jeg håber der er nogen der gider tage sig til at rette. Da jeg ved den er ret lang ville jeg blive glad hvis i blot gad rette noget af den:Dans l’école le mois prochain sera plein d'activité. Nous ferons un papier de science, ... -
x-komposanten af et kraftmoment
ForumindlægHey, jeg kan simpelthen ikke finde ud af den her opgave. Håber der er nogen som kan hjælpe:) To uendelig lange lige ledere ligger parallelt med en afstand imellem dem d = 10,0 cm. Et atom med et magnetisk moment muB=9,27*10-24 J/T orienteret i en vinkel med 45 grader i forhold til x-aksen befind... -
engelsk resume..skal rettes..hjælp
ForumindlægHow can we stop the drug addicts? Are we able to at all to stop them? The policy on drugs has a (foreslag) to, how we can stop them.The policy on drugs meant, that there were 5.000 (hårde) drug addicts, but they took wrong. We think today, that there are about 10.000. The stakes of the police or ... -
Plan i rummet og følgefejl?
ForumindlægVar til eksamen her den 27 .maj i Matematik A STX I opgave 11 a) bliver man stilt til opgave at finde ligningen for den plan der indeholder (50,0,0) (0,10,0) (10,0,10) Jeg starter med at finde min normalvektor, og da man kan finde en normalvektor til planen ved at finde krydsproduktet af to vekt... -
Aktørbegrebet
ForumindlægHej. Jeg er blevet sat til at gøre rede for "aktørbegrebet" - problemet er, at jeg ikke rigtig kan overskue de forskellige aktører(økonomiske og militæriske m.fl), og at besvarelsen gerne skulle være mere end 5 linjer - med andre ord rimelig omfattende. Er der nogen der kan hjælpe m... -
dansk ulandspolitik
ForumindlægHej!jeg sidder og skal lave d-opgaven i eksamenssættet fra 2003 i samfundsfag. I det ene spørgsmål skal man diskutere de indenrigs- og udenrigspolitiske interesser som Dk varetager gennem ulandsbistandspolitikken. Jeg hat lidt problemer med at finde de præcise teorier, der skal bruges, så vil lig... -
MIE? 2 MIE (1,3 g) penicllin
ForumindlægHej Hvad betyder MIE når der står: 2 MIE (1,3 g) penicllin -
Skattestop
ForumindlægAngående skattestop of effekten af skattestop ... Jeg har et spørgsmål angående effekten af et skattestop. Hvad er jeres tanker herpå?Mit middelbare bud er at det kan give problemer da skattestoppet har givet folk flere penge mellem hænderne -> øget forbrug -> øget produktion MEN at vores l... -
et spørgsmål
Forumindlægstorbritannien og Frankrig og rusland havde aftalen sykes-picot om at dele melemøsten mellem dem.men storbritannien ændrer på aftalen, får tildelt det geografiske palæstina (som mandatområde)..?? vil det sige at de også får eroberet palæstina eller?? -
Obama udenrigspolitik
ForumindlægNogen som ligger inde med nogle gode kilder til belysning af Obamas udenrigspolitik? Har selv tænkt at tage Cairo talen som udgangspunkt. -
AT selviscenesættelse
ForumindlægHej, jeg er igang med vores AT-termninsprøve i 2g, hvor vi indraget Dansk og Samfundsfag. Jeg har samfundsfag på C-niveau og jeg har nogle problemer med at forstå 'Casemetoden'. Er der nogen af jer der kan forklare mig, hvordan man bruger den og hvad den går ud på? Tak på forhånd! -
PCR kloning teknik
ForumindlægHej er der nogen herinde der har styr på PCR og gen kloning.. Jeg står og har brug for hjælp til noget teori omkring min afsluttende skole projekt.. -
Synosis om folkedrabene i Rwanda
ForumindlægHey allesammen. Jeg skal skrive en synopsis omkring folkedrabene i Rwanda. Er der nogle der har nogle goder ideer til opbyggelse af sådan en synopsis. Eller sågar ligger inde med en tidligere opgave om folkerab i Rwanda som jeg kan bruge til inspiration. Opgaven skal skrives inden for 9 dage så... -
Viet Cong
ForumindlægNogle der lige kan give mig klar bedsked på Vietnamkrigen? Nord og syd - hvem hørte til hvor? Og hvad med Viet Cong? PÅ forhånd tak :) _ Nina -
Nogle optaget på CBS ?
ForumindlægHej alle ! Har idag fået at vide, at jeg har fået en standby plads på Ha-Almen, super lækkert, for regner med at komme ind, da min gennemsnit, ligger 0,1 under den direkte adgang. Men, men, men. Har lige to spg. 1. Dem der er kommet DIREKTE ind på HA-Almen eller generelt på CBS, hvor mange dag... -
obligationer/rente
ForumindlægHvordan finder jeg ud af hvilke obligation giver mest i rente? Je har disse oplysninger: pålydende rente - slutår - varighed - kurs - Oms. mill. kr. - effektiv rente før skat
