Søgning på: de måske egnede. Resultater: 19101 til 19120 af 29788
-
Historie eksamen
ForumindlægOm et par dage skal jeg op til historie eksamen. Vores pensum er alt historisk fra 1945-2008. Tænkte på, om der var nogle af jer som havde nogle gode noter til den tidsperiode? Måske nogle, som selv har været oppe til historieeksamen, og som har nogle noter tilovers?! .. I så fald må I meget gern... -
17 Emner opgivet historie prøve, er det ikke i overkanten?
ForumindlægSom emnet angiver, har jeg 17 emner i historie og personeligt synes jeg det er alt for mange emner. Jeg har ikke hørt om andre i mit område som skal op i historie, så ville prøve at starte med at høre her. Ved I noget om eksammen til historie, ville godt lige hører hvad I syntes jeg skal gøre. Sk... -
Dansk eksamen 2012
ForumindlægHej. Jeg var i dag oppe i dansk skriftlig eksamen på A niveau. Jeg skrev et essay om sprogbrug i medierne. I essayet skulle jeg tage udgangspunkt i artikeln "Medier går amok i en voldsrus over valgkampen" og blandt andet overveje konsekvenserne af en hård retorik i medierne. Er der ... -
Vejledning til 3. års opgaven i dansk.
ForumindlægHej alle sammen. Til min kommende 3. årsopgave har jeg valgt at skrive i dansk og jeg er ved at have styr på det. Jeg ville høre om der ikke sidder nogle ildsjæle som er villige til at hjælpe mig med eksempelvis vejledning og måske gennemlæsning, når tiden nærmer sig. Jeg ved godt, at jeg har ve... -
Eksamens Opgaver 5.090
ForumindlægNogen dér kan løse disse to opgaver for mig?: Beregn den eksakte værdi af hvert af integralerne: integralet fra 4 til 1: (2^kvadro.(x))/(kvadro.(x))*dx integralet fra 4 til 1: (lnx)/(kvadro.(x))*dx Jeg har en masse opgaver som er lignende de her to, så hvis dér er én som kunne lave en udførl... -
Fysik omkring fly.
ForumindlægVi har siddet og arbejdet med dette problem, men er kørt fast, så det kunne måske hjælpe, hvis et par friske øjne så på det. Opgaven lyder: En Boing 767 bevæger sig med 950km/t i 10.000 meters højde, da det løber tør for brændstof. a) hvor langt kan flyet svæve? b) hvor meget energi skal flye... -
Hvad skal jeg lave næste år?!!
ForumindlægHej, jeg er en pige der netop har afsluttet 1.g med nogenlunde karakterer. Probemet er bare at jeg ikke har lyst til at gå i den klasse næste år i 2.g. Jeg har overvejet at skifte gymnasium, hf eller tage et high school år i udlandet, som jeg tror erfor sent nu at melde sig til. Jeg ved det er s... -
Eksponentiel udvikling, hjælp!!
ForumindlægGod morgen alle sammen! Jeg sidder og laver matematik opgave nu. Håber at I kan hjælpe mig. opgaven lyder sådan: Prisen p for sæsonvare til tiden t (målt i uger) er givet ved: p= 20*e^-0,05*t og 0 0 derfor er det en aftagende funktion. 2) Jeg ved ikke, hjælp! 3) Jeg tror jeg kan regne halve... -
Normalisering af lyd i matlab..
ForumindlægHej.. Ved godt at dette måske ligger lidt uden for emnet matematik men ville lige spørge om der er nogen som ved det... Jeg skal normalisere en wav-fil i matlab, så lyden ligger på det samme nivau hele tiden, så jeg ville bare lige spørge hvordan de programmer der eksistere idag(blandt andet wi... -
Hvor meget støttende papir til historieeksamenen?
ForumindlægHej :) Mit spørgsmål er måske lidt mystisk, men det er ret vigtigt for mig: Er der nogle regler for, hvor meget støttende papir til historieeksamenen man må tage med? (det er eksamenen med 24 timers forberedelse). Når jeg siger støttende papir er det papiret med nøgleord så man kan huske hvad m... -
pi arkimedes
Forumindlægjeg er igang med at skrive SSO og er arbejder med arkimedes, jeg har tænkt om det ikke var en del nemmere at lave lave en tilnærmelse vha cosinusrelationen til de indndre n-kanter og tan(A)=a/b til de ydre? således man ville få: indre omkreds = ½*n*sqrt(2-2cos(360/n)) ydre omkreds = n*tan(360/2n... -
Studie efter gynmasium
ForumindlægHej, Jeg færdiggjorde min gymnasielle uddannelse i sommers og har her et halvt år efter stadig ingen idé om hvad jeg vil studere.. Jeg kunne godt tænke mig at læse videre efter sommerferien 2007, men jeg MEGET i tvivl om hvad jeg vil.. Jeg er sproglig student med et snit på 7.7. Jeg har ikke h... -
Engelsk lærer søges
ForumindlægHej Jeg har en dreng på 14 år som har meget svært ved engelsk, jeg vil gerne hjælpe ham bedst muligt og søger derfor en studerende som måske har erfaring med undervisning i engelsk, og har de rette pædagoiske evner for at inspirerer min dreng, så hans engelsk evner kan øges. Rasmus går i 7... -
pi beregnet med 5 betydende cifre via archimedes
Forumindlægi min SSO er jeg blevet stillet den opgave at jeg skal beregne pi med 5 betydende cifre vha archimedes metode, dette er i sig selv ikke noget problem, men det kommer til at fylde omkring 5 sider hvis man skal have alle udregningerne med, og det syntes jeg måske er lidt i overkanten. overvejer lid... -
Hvorfor fryser vand oppefra?
ForumindlægJeg har en fysik-opgave, hvor jeg er gået i stå! Den har indtil nu handlet om hvorledes vands densitet afhænger af temperaturen, og jeg har lavet nogle forsøg og lavet en graf osv. men så kommer bundspørgsmålet: "Rent vand har sin største densitet ved en temperatur på 3,8*C. Brug denne simp... -
perspektivering af den lille pige med svovlstikkerne
Forumindlæghey allesammen jeg skal snart op til eksamen i dansk hvor jeg skal forælle om den lille pige med svovlstikkerne, det eneste problem er bare at jeg ikke ved hvad jeg skal perspektivere til så hvis der er nogen som har en ide, måske en tekst, film sang eller noget helt andet som man kan perspek... -
Undersøgelse til drenge
ForumindlægDenne undersøgelse kan måske være lidt personlig.. 1) Din alder. 2) Hvor er du fra? (Jylland, Fyn, Sjælland) 3) Hvilket land? (dansker, afganere, pakistaner, russere, osv.) 4) Hvad kan du bedst lide, tykke/tynde piger? 5) Med make-up eller uden? 6) Betyder udseendet meget? 7) Hvad for din opmærk... -
FORSIDE-SSO
Forumindlægpapiret man har fået udleveret det skal være forsiden af ens opgave, så langt så godt, men næste side skal man så selv lave sin egen forside der? og hvad med titel? jeg har et område der hedder Heinrich Heine, Vormärz hovedemnet i min opgave er Deutschland. Ein Wintermärchen, en rejseskildring sk... -
Elektromagnetiske bølger og lys fra exciterede kilder
ForumindlægOverstående er overskriften på min fysik eksamen som jeg skal fremføre imorgen. 17/6 09:30. Derefter følger dette: En mundtlig gennengang af emnet synligt/ikke synligt og den praktiske anvendelse af dette. Den faglige samtale vil tage udgangspunkt dels i din indledende præsentati... -
Brædning af dvd
ForumindlægHejsa.. Jeg har en film liggende på computer jeg gerne vil have brændt ned på en cd, ikke nødvendigvis så man kan se den i en dvd afspiller, men bare så man i hvert fald kan se den på en com. Jeg har programmet Nero Express, men kan ikke rigtig få det til at virke:S filmen jeg har, ligger i to m...
