Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19101 til 19120 af 20689
-
Ideer til forsøg omkring "Fødevareproduktionens betydning for menneskers levevilkår"
ForumindlægHej. Jeg har sammen med min makker trukket "Fødevareproduktionens betydning for menneskers levevilkår" til den tværfalige prøve i fysik, biologi og geografi. Vi har udarbejdet følegende problemstilling: Nitratholdige gødningsformer bliver hyppigt anvendt i det intensive danske landbru... -
Korrision
ForumindlægHey jeg skal til fysik/kemi eksamen (9. klasse) i morgen men har ikke helt styr på en del af korrision Jeg er fint med på hvordan Korrision opstår (rust) = jern + oxygen + vand -> Jernhydroxid (Rust) Og at metallerne dermed forsvinder ned i jorden igen som salte og mineraler. Men forstår... -
Svingningens fase
ForumindlægHej. Jeg sidder og er ved at læse op til fysik eksamen og jeg er stødt på nogle udtryk jeg ikke rigtig forstår. Håber der er nogen, der kan hjælpe mig. Er det korrekt, at en fase beskriver svingningens fase ved forskellig frekvens? hvilken enhed har faser? I forskriften: y(t) = A · sin(2&m... -
Betinget optagelse
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lige afsluttet 3.g. Jeg har sendt mine ansøgninger til de videregående uddannelser der interesserer mig. Men jeg skal supplere fysik B i sommerferien og er nu tilmeldt et suppleringskursus. Problemet er, at jeg nu er blevet i tvivl om man skal dokumentere for at man er ... -
elektromagnetisk felt i ledning
ForumindlægHej! Jeg sidder med en fysik rapport, hvor jeg skal udregne jordens magnetfelt gennem et forsøg. I forsøget er der opsat en ledning i nord-syd retning over en kompasnål, som er over en vinkelmåler. Når man tænder for strømmen slår nålen ud pga at det magnetfelt, der dannes rundt om ledninge... -
Lektiehjælp tilbydes!
ForumindlægLektiehjælp i Matematik tilbydes. Jeg er en pige på 23 år, som udbyder lektiehjælp på gymnasialt - samt folkeskole niveau. Jeg har selv gået på studenterkurset på Århus Akademi, hvor jeg bl.a. havde højniveau i Tysk, Matematik og Fysik. Jeg studerer nu Molekylær medicin ved Århus Universitet, h... -
Dimensionsanalyse
ForumindlægJeg sidder og er igang med en fysik-rapport, og skal beregne 2 tal ved en dimensionanalyse. Jeg kan dog ikke helt gennemskue, hvordan det skal gøres. Der står at jeg skal gøre følgende: Vi antager at hastigheden, v, af en lydbølge er givet som en potensfunktion: v=Fa⋅μb ∧ μ=(m... -
Fiber i planter
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive min SRO, der omhandler fibres elasticitet og brudstyrke. Det er i fagene fysik B og bioteknologi A, og jeg har et spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe mig med - Hvilken form for fiber er der i planter? Er der forskel p... -
Mundtlig eksamen
ForumindlægHej igen, Et lille spørgsmål til et emne - jeg er ved at læse op til eksamen i fysik B-niveau. Jeg er ved at skrive disposition til emnet mekanik og skal forklare om kræfter, sammensatte kræfter. Nogen som har et forslag til hvad jeg kan fortælle om på B-niveau? Jeg havde tæ... -
Afstand fra centrum til centrum ud fra omløbstid, masse og graf
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at forberede mig til min fysik A skriftlig eksamen i morgen, og er derfor i gang med at lave opgaver. Jeg stødte på første eksamenssættet for i år er i gang med at lave det. Jeg når til denne opgave, og jeg er helt fortabt: Jeg har lavet opgave a, denne fik jeg til 7,6*10... -
Fagkombination?? matematik og??
ForumindlægOm et par dage skal jeg aflevere den endelige fagkombination... Jeg vil meget gerne arbejde med noget stof der ligger udover faget men relaterer til noget funktionsanalyse/integration/differentiation... De andre fag jeg har overvejet til kombinationen er Fysik, Kemi og Dansk... jeg tænkte at je... -
Formfaktor - overflade- eller tværsnitareal?
ForumindlægHej derude Jeg sidder med en opgave i skriftlig fysik, hvor jeg skal finde formfaktoren cw for en faldende kugle. Jeg er helt med på, at jeg skal bruge formlen Fgnid=0,5*cw*ρ*A*v2 idet jeg kender alle nødvendige størrelser bortset fra arealet A. Jeg kender til gengæld kuglens radiu... -
Elektrisk felt styrke
ForumindlægLige nu sidder jeg med et fysik afleveringssæt hvor jeg er gået helt død på denne opgave: I et tordenvejr opbygges en elektrisk potentialforskel mellem undersiden af en tordensky og jordoverfladen. Når det elektriske felt i dette område bliver tilstrækkelig kraftigt, opstår en elektrisk forbinde... -
Atomkernen - udledning - eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i fysik B og kan komme op i et emne, der hedder Atomkernen. Stikordene lyder: Kernekraften, stabile- og radioaktive kerner, alfa-, beta- og gammastråling, henfaldsloven, halveringstid, aktivitet. Jeg vil gerne udlede en formel i den forbindelse, men der er ikke e... -
kildemateriale om røntgen?
ForumindlægJeg skal snart til at skrive SRP hvor mit emne er opdagelsen af røntgenstråler, hvor jeg skriver i fagene fysik og historie, men har haft problemer med at finde nogle kilder, hvor der måske indgår nogle vurderinger af konsekvenserne af opdagelsen af disse. Her tænker jeg vurderinger som historike... -
Gravitationskraft Jord-måne
ForumindlægJeg skal til fysik c eksamen imorgen og jeg vil udregne gravitationskraften mellem jord og måne med denne formel: F=G*M1*M2/R^2 Jeg kommer tit til at lave fejl i formler, så jeg ville høre om nogen kunne se om det jeg har gjort er rigtigt. F er gravitationskraften mellem legemerne, G er g... -
vurdering i kvote 2 molekylær medicin
ForumindlægHej, Jeg er præcis færdig med eksamen i mine suppleringsfag. Jeg har ansøgt molekylær medicin og håber at komme ind gennem kvote 2. Der ser de på karaktererne fra mat A, kemi og fysik. Mit snitt til kvote 2 er 11,6. sist år var kvote 2 grænsen 10,1. Så rent karaktermessigt skulle det jo gå... -
Gennemlæsning af matematisk del i SRP-opgave
ForumindlægHej. Jeg skal snart til at skrive SRP omkring emnet stive legemers bevægelse i fagene mat A og Fysik A, og jeg søger derfor en sagkyndig(matematikstuderende/matematikunderviser/el. andet), der kan gennemlæse den matematiske del samt give mig kritik på denne - evt. hjælpe mig , hvis jeg går i &q... -
Energi
ForumindlægHey folkens. Har nogle spørgsmål som jeg sidder og ikke har rigtig kunnet svare på. -Hvad sker der hvis man giver slip på en pose blyhagl 50 gange i træk i 2 dage? (Ved godt det har noget at gøre med de forskellige energiformer, men har bare svært ved at se hvordan jeg kan forklare det, det kan m... -
SRP // Schrødingersligning på brintatomet
ForumindlægJeg skriver srp og er igang med at vise at man kan bruge schrødingers ligning til at finde energien i de stationære tilstande i brintatomet og få samme resultater som man gør ved bohrs atommodel. Men jeg er forholdsvist usikker i mange af størrelserne, jeg har trods alt kun fysik på B. Desuden f...
