Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19101 til 19120 af 24857
-
Kirk - Fiskerne
ForumindlægHej SP Jeg har lige læst et uddrag af romanen Fiskerne af Hans Kirk og ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal analysere den tekstuddraget. Uddraget findes Falkenstjerne bind 3 og handler om en fest, der bliver holdt mhb på at hylde krigsveteranen Martinus. Nogen der har læst uddraget og kan giv... -
Hvilke problemer kan indvandrere stå over for?
ForumindlægJeg var ikke sikker i hvilken kategori jeg skulle vælge, så jeg valgte samfundsfag. Jeg er i gang med at lave en SSO (Større Skriftlig Opgave), og i min problemstilling var en af spørgsmålene "Hvilke problemer kan indvandrere stå over for?", jeg troede jeg kunne finde mere om emnet,... -
Ikke bestået dansk - kan jeg søge ind allievel?
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg ikke har bestået mundtlig dansk på HF. Jeg har bestået skriftlig med 10, og jeg har et gennemsnit på 7,3. Jeg vil søge ind på Grafisk Højskole kan jeg komme ind uden at have bestået mundtlig dansk? Ellers overvejer jeg BEC-Design. Har desuden en masse grafisk er... -
Diskussion af jødeaktionen 1943?
ForumindlægHej! Jeg er igang med min SSO (Større Skriftlig Opgave), og i den forbindelse har jeg fået et "spørgsmål", der lyder: Endelig ønskes der en diskussion af jødeaktionen i 1943 - og hvilken rolle der har fået i den dansk/jødiske historiefortælling. Her er jeg bare ret meget på ... -
Eksponentiel udvikling - opgave uden hjælpemidler
ForumindlægHej, Jeg skal til skriftelig matematik årsprøve på tirsdag, så regner lidt opgaver uden hjælpemidler, men er gået i stå ved eksponentiel udvikling. Håber virkelig nogen kan hjælpe mig med følgende opgave: Trykket i atmosfæren, målt i atm, aftager som funktion af højden, målt i km, over jordoverfl... -
Eksamenssæt Engelsk B
ForumindlægHej! Jeg skal til terminsprøve i skriftlig Engelsk B om lidt. Derfor håbede jeg på, at nogen herinde vidste hvor, man kan finde gamle eksamenssæt henne på nettet, evt. fra 2011 så jeg kunne øve mig lidt. Jeg har prøvet at kigge herinde, men det ser ud til, at det kun er opgavebesvarelserne ... -
SSO tværfagligt m/ idræt
ForumindlægHey....\nHar et problem, som jeg håber i kan hjælpe mig med! Vil rigtig gerne skrive en tværfaglig større skriftlig opgave, hvor idræt er en af fagene. Ved bar ikk hvilket fag jeg kan kæde det sammen med, da jeg kun har dansk A, kemi A, Mat A og historie A. Håber der er nogen, som har en idé. Det... -
"By eller land?" Hjælp til analyse af digt.
ForumindlægHej.. Sidder inde med en stil som faktisk skulle have været afleveret i dag. Men jeg er simpelthen blank!!\n\nStiloplægget er taget fra et hæfte "Skriftelig dansk, tirs. d. 26. januar 1999" , og går ud på at man skal analysere et digt af Benny Andersen, "Udflytter". Der er så ... -
SSO - inspiration
ForumindlægEr der ikke et par rare sjæle, som kan give mig lidt inspiration til den større skriftlig opgave? Jeg vil skrive i biologi, men føler mig lidt uinspireret. Der er ikke et emne jeg VIRKELIG brænder for at skrive om - men det kunne jeg måske komme til! Jeg kan sige så meget, at jeg hælder mere til ... -
Faktorisering! - Haster..
ForumindlægHej alle ;) Nogen der kan vise mig mellemregningerne til denne faktorisering: Formel for faktorisering af 3. gradspolynomier: f(x) = a3(sænket skrift) * (x-x1) (x-x2) (x-x3) - tallene efter x, er sænket! Funktionen, f har følgende nulpunkter: x1 = -2 , x2 = 2 , x3 = 3 Faktoriseringen kommer der... -
Metaforer, besjælinger og personifikationer!
ForumindlægHej! Vi har læst barndommens gade ad Tove Ditlevsen og nu har vi fået en skriftlig opgave for, hvor vi skal skrive om vores barndoms gade :) Altså "Min barndoms gade" Jeg vil RIGTIG RIGTIG gerne have en eller flere metaforer, besjælinger og/el. personifikationer med! Men! Jeg ka... -
Hvad betyder x?
ForumindlægJeg sidder med et spørgsmål der lyder: hvad er den maksimale pulsfrekvens for en 35-årig. Der er tale om en lineær funktion og modellen hedder: y=-1x+220 For at finde svaret sætter man 35 ind på x'ets plads, men mit spørgsmål er så: hvordan ved jeg at det er alderen som hører til x, hvad stå... -
Benjamin Leberts bog "Crazy"
ForumindlægHej :)\n\nJeg skal skrive stor skriftlig opgave om Benjamin Leberts bog "Crazy" og tysk ungdomskultur generelt. Jeg har selvfølgelig læst en masse sociologi og fundet en del på nettet om emnet og bogen, men er der nogle der sidde inde med nogle rigtig gode notater, links eller lignende?... -
SSO - Løgneren
ForumindlægHej\nJeg skal skrive stor skriftlig opgave om bogen "Løgneren" af Martin A. Hansen. Har nogen en god analyse+fortolkning? Eller ved præcis hvor jeg kan finde den? Jeg vil helst undgå at bruge 2dage på at lede hele internettet igennem :o) Håber nogen kan/vil hjælpe.\nPå forhånd tak\n\nMv... -
nogen der kan hjælpe
Forumindlægsad og læste andres sso opgaver og jeg stødte på en opgave der havde fået en ret høj karakter (mener det var 13) og indledningen var meget anderledes end hvad andre har skrevet (redegør, diskuter) men mere med at nu ville vedkommende give sig i kast med denne opgave og håbede på det bedste osv.. ... -
Hvordan får havvand sin bestemte sammensætning af opløste salte?
ForumindlægHej alle!\n\nJf. den nye reform er alle nuværende 1.g'ere ved afslutningen af det, vi kalder grundforløbet. Hertil er bl.a. knyttet et ekstraordinært fag, NVG (Naturvidenskabeligt grundforløb). Dette er undertegnede på nuværende tidspunkt i færd med at afslutte. Dette sker med en omfattende s... -
Kvantecomputeren
ForumindlægEr i gang med at læse om kvantecomputeren til den Større skriftlige opgave i februar.\nMen alt hvad jeg støder på er simpelthen såfyldt med formler som jeg har fået at vide af min lærer at jeg ikke skal bekymre mig om. Og nu er han ikke til at komme i kontakt med, pga. Ferien.\nSå er der nogen so... -
Et spørgsmål
Forumindlæghej alle sammen, jeg er ved at skrive en oso projekt om gymnasium elever, og ville lige have hjælp til dette spørgsmål.\ntak \n\nHvad kan eventuelt blive svært for dig i din uddannelse og hvad kan du eventuelt gør ved det? \n\nFx visse fag. Mundtlig og skriftlig fremstilling, arbejdsformer, fx ... -
HJÆLP TIL TYSKSTIL!!
ForumindlægHEY ALLESAMMEN!!jeg har ganske enkelt brug for hjælp!! jeg har fået en stil for der kommer til at betyde en hel del.. vi skal nemlig have standpunktkarakter her om en uge... og jeg vil meget gerne forbedre mit 6-tal i skriftlig tysk.. bruger altid meget tid på mine tyskstile.. men er nok bare dår... -
AT eksprter søge..
ForumindlægJEg skal efter påskeferien op til en lille AT-prøve og ville defor lige høre hvad jeg burd ekomme ind på til den mundtlige prøve? Jeg har om nanoteknologi som overordnet emne og mit underemne er kræftforskning med fagkombinationen Biologi C og Dansk... I dansk har vi læst i roman hvorimod vi i bi...
