Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 19101 til 19120 af 32066
-
HJÆLP til SIR-model
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp til at se om jeg mangler noget relevant i forhold til min SRP, hvori jeg skriver om SIR-modellen i matematikdelen. Er der en venlig sjæl, der vil læse og rette min matematik del? -
HJÆLP HURTIGT
ForumindlægPotensfunktioner -Gør rede for potensformlen y=b*x^a, herunder betydningen af b og a. Giv et ekspempel på anvendelse af potensmodellen. Kan nogen hjælpe mig med det spørgsmål. Det er matematik på C niveau.. -
Algebraiske metoder?? Hjælp...
ForumindlægEksamnens spørgsmålet lyder: Algebraiske metoder Specielt ønskes en gennemgang af anvendelse i ligninger. Vi sidder to der skal op til eksamen i mundtlig matematik, men vi ved ikke helt, hvordan vi skal forstå spørgsmålet, og hvordan det skal besvares... På forhånd tak:) -
Hvorfor er ”k” overflødigt ved bestemte integraler
ForumindlægJeg står og skal til eksamen i mundtlig matematik. Vi har fået et spørgsmål der lyder: Hvorfor er "k" overflødigt ved bestemte integraler? Hvordan gør man bedst muligt rede for dette ?? På forhånd tak -
Hjælp til Areal af en ottekant
ForumindlægHej, er i gang med matematik aflevering, da jeg kommer på et problem. Jeg skal finde arealet af Amalienborg (som er en ottekant) Jeg har tegnet den sådan at en af siderne er 40 m. Er det så bare 40*40*2*(Sqrt(2)+1 ??? -
Snyd ved skriftlig eksamen
ForumindlægHej Hvad er konsekvenserne ved snyd ved den skriftlige eksamen i matematik? Hvis nu man går på nettet og får hjælp? Tjekker it'erne på skolen om der er nettraffik? Får man bare - 3 eller kan man gå om på et andet tidspunkt? Håber nogen vil svare -
Perspektiv + Bevis
ForumindlægJah, jeg er så heldig at jeg skal op i mundtlig matematik A. Jeg sidder lige og forbereder, og er nu nået til perspektivtegning, men sagen er at jeg forstår ikke beviset for perspektivtegning:-S Nogen som kan hjælpe?? Soklet.-D -
svarark
Forumindlæger der nogen der tilfældigvis skulle ligge inde med SVARARK (ubesvaret) til fsa matematik prolemløsning 2006 (vikingeskibe) da min søn skal afleverei morgen og arketer blevet væk, kan ikke finde det nogen steder mail til [email protected] -
mundtlig matematk
Forumindlæghej jeg vil gerne vide noget omkring mundtlig matematik. hvad skal man endlig i det, men skal vel ikke stå og regne ting ud for læreren eller sådan. eller skal man fyre alt mulige beviser af og sådan. jeg ved overhovedet ikke hvad jeg skal. -
Hurtig hjælp til mat...!
ForumindlægHej... kigger på matematik studenter eksamen 2009 a-niveau og er gået i stå... har vedhæftet de opgaver jeg ikke kan finde ud af. Jeg tror at opgave 1 er lig med 3(x-1)8(y-5)... er det rigtigt...? I må også meget gerne hjælpe mig med de andre... -
HJÆLP MAT C
ForumindlægHej nogle, der kan hjælpe mig med at få løst denne opgave, er virkelig ikke ret god ti matematikken, så det vil være en meget stor hjælp . 3 (x - 4 ) < - ( 2x - 7) - tegnet er altså minus. -
Løse Ligninger
ForumindlægHej! Kunne virkelig godt bruge noget hjælp med matematik. Er er der nogle, som kan løse denne her ligning for mig: 5 * 76 = - 7 + 8 ps. er der nogle der har nogle gode råd/måder, som gør det lettere at løse en ligning uden hjælpemiddler? :) -
Koble Texas TI-89 til computeren ?
ForumindlægHeeej Vil gerne efterbevise mine beregninger i matematik.. Men har sku lidt problemer med at få dem overført.. Jeg har USB kabel.. Ellers intet software.. har søgt på google, dog uden gevinst.. -
sandsynlighed - delingsproblem
Forumindlægokay, jeg skal op i matematik i morgen og har så et eksaemensspørgsmål der lyder sålede: sandsynlighedsteori: delingsproblem okay, delingsproblem, der er baseret på et eksempel-gennemgang betyder det så, at jeg selv skal finde på et eksempel og komme med teorien?!?! argh - sandsynlighedsteori... -
Hvad er en logaritmefunktion ? :s
ForumindlægHey hey! sidder og laver en emneopgave om eksp. funktioner. Og ehm, så har jeg skrevet at en eksp. er det mdosatte af en logaritme funktion, og så kunne jeg meget godt tænke mig at vide hvad sådan en overhoved er? nogen der kan forklare mig det for matematik er ikke lige my thing -
Polynomium vs. ligning
ForumindlægSidder og forbereder mig til min matematik-eksamen og jeg vil bare have gjort definitionerne helt klare her fra start af, så: Er det forskellige ting man snakker om når man siger, andengradspolynomium, fremfor andengradsligning. Eller er det bare en finere måde at sige det på? På forhånd tak! -
bestemmelse af fordoblingskonstant og halveringskonstant
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med et spørgsmål til min mundtlig matematik eksamen? Under emnet "ekspotentiel sammenhæng" har jeg bl.a. fået: du skal også komme ind på bestemmelse af fordoblingskonstant og halveringskonstant. nogen der kan hjælpe? -
Bevistyper
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op i matematik eksamen og har et spørgsmål, som jeg vil høre om der er nogen, som kan svare på det. I spørgsmålet står der at jeg skal komme ind på mindst to forskellige bevistyper. Vil det sige, at det f.eks er kontrapositionsbevis og induktionsbevis. PÅ forhånd tak. -
hvad er kryds/front perspektiv?
Forumindlæg<p>hej jeg er ved at lave en matematik opgave men jeg kan ikke huske hvordan man laver / hvad krydsperspektiv og frontperspektiv er? hjælp mig det er en terning jeg skal lave det med </p> -
Spørgsmål vedrørende Kandidat uddannelse
ForumindlægForsikringsvidenskab, cand.act. Læge, cand.med. Matematik-økonomi, cand.scient.oecon. Revisorkandidat, cand.merc.aud. Civilingeniør cand.polyt Jura, cand.jur. Datalogi, cand.merc. Datalogi, cand.scient Erhvervsøkonomi, cand.merc. Hej Spørgsmål er hvad betyder al det her f...
