Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 19121 til 19140 af 60468
-
HJÆLP! Timetal på gym?
ForumindlægHej! Er der nogen som kan give et umiddelbart gæt på, hvor mange timer man vil have i 1g på STX om ugen? -
Eksamensplan
ForumindlægEndelig- er det givet- Hvilket fag vi skal op i!:. Jeg skal op i religion og old. Hvad skal I op i!? I så fald- hvordan kan man forbedre sit tal? Far 9 til 10? -
studieretningsprojekt 3.G emnevalg... hjælp!
Forumindlæghey Jeg skal skrive studieretningsprojekt i fagene Engelsk/dansk hvor engelsk er hovedfag. nogen der har nogle ideer til emner? -
Dumpet eller bestået?
ForumindlægHej! Jeg skriver på vegne af min veninde, fordi hun er bange for, ikke at få huen på alligevel. Vi er nemlig i tvivl: er det det endelige snit, som gælder, eller spiller antal dumpede fag også en rolle? Jeg har hørt, at hvis man dumper tre gange, så får man ikke sin hue, også selvom snitt... -
Hhjælp, det haster!!
ForumindlægJeg skal op i engelsk mundtlig i morgen, og ved virkelig ingenting om det????? Hjælp mig! -
Justering af eksamensgennemsnit
ForumindlægKan jeg godt få mit eksamensgennemsnit justeret ( + 1.08 - fra 9 til 10,08 ), efter et års supplering af fag, efter gymnasiet? og hvordan? hvis man har snit på 9 og vil gerne søg ind på medicin... -
Snyd, eller ikke snyd?
ForumindlægHej, Der er her i eksamenstiden, mange diskussioner om, hvad der er snyd - og hvad der ikke er snyd. I morgen skal jeg til kemieksamen - mundtlig. Jeg ved, at jeg gerne må tage min rapport med ind (det jeg trækker) - og de noter jeg skriver under selve forberedelsen. Så var det jeg tænkte: Ka... -
butikschef?
ForumindlægHej ;) er det egentlig muligt at læse videre til chef eller diskritchef med en stx? :) ved godt, at det er bedre med en hhx osv. Men er det umuligt med en stx? -
Forberedelse til folkeskolens afgangseksamen
ForumindlægHej til alle de kloge mennesker på Studieportalen! :D Er der nogle af jer derude der kan give nogle gode råd til hvordan man kan øve/forberede sig til 9. Klasses afgangseksamen? Jeg tænker, at jeg vil prøve at øve mig med nogle gamle digitale prøver. Hvis der er nogle af jer derude der kender e... -
analyser
ForumindlægHej,., hvordan analysere man en engelsk tekst´hvis d er en Fiction.... ?? -
Optagelsesprøve/test i 2.g?
ForumindlægHej Allesammen. Jeg har har hørt, at man kan komme op til en prøve/test i 2.g, i slutningen af skoleåret. Meningen med denne test/prøve er så at vurdere om man er klar til at rykke op til 3.g. Jeg ville så høre om der nogle der har noget erfaring eller viden omkring dette, da jeg ikke selv ved... -
Hvad skal I op i???
ForumindlægJa, som titlen antyder, hvad skal I op i til mundtlig eksamen og hvad synes i om det?Jeg får det at vide her kl. 12.00, men 3.g'erne fik det vist nok at vide i går kl. 24.00. -
Passive Voice
ForumindlægJeg har ikke de store problemer med engelsk, men hvad er det passive voice går ud på? Det er ofte markeret som fejl i Word, men det ikke noget læreren tager fat i. Aldrig har jeg helt forstået det, på trods af at søge på nettet efter en forklaring og/eller hvordan det kan rettes. Det her er af r... -
3/4 tekststykke?
ForumindlægLige et spørgsmål til hvordan mundtlig engelsk foregår...Altså man trækker et spørgsmål der svarer til 3/4 normal side... Så er det man skal tage udgangspunkt i det tekststykke. Mit spørgsmål er om man på et tidspunkt skal sætte det tekststykke sammen med hele historien?? Jeg ved ikke helt hvorda... -
Gymnasie: Franskpræget studeretning
ForumindlægHej! Jeg sidder lige nu i Frankrig på udveksling, som jeg er taget afsted på efter 9. klasse. Til sommer skal jeg starte på gymnasiet (STX), så jeg har kigget lidt på de forskellige gymnasier og deres studeretninger. Jeg interesserer mig for sprog, kultur og samfundsfag. På Aarhus Katedralskole... -
Kemi VS Biotek
ForumindlægHej alle, Jeg skal snart til at vælge studieretning her om et par måneder, og derfor ville jeg lige spørge om folkets holdning. Hvad er forskellen på Kemi A/B og Biotek A? Jeg har lidt en frygt for at biotek mest er en gimmick og springer over alt det basale i kemi, for at man har tid til biotek... -
Hvorfor skal et thesis statement ikke være et statement?
ForumindlægSom jeg forstår det, bør et thesis statement være den påstand, som en argumentative essay prøver at overbevise læseren om, formuleret præcist som den sidste sætning i en tragtformet indledning, der tager stilling til emnet. Altså noget alla: There is a fine line between science and snake oil; s... -
Uretfærdig eksamenskarakter?
ForumindlægHej, Jeg har været til eksamen i written proficiency & grammar III, hvilket resulterede i et 8tal. Det er vel okay, selvom jeg til den foregående eksamen fik 10. Problemet er, at gennemsnittet for holdet er helt nede på 6.5. En trediedel af holdet er simpelthen dumpet. Der er ved at blive organi... -
Muligheder og begrænsninger
ForumindlægHej. Som så mange andre skal jeg til AT-eksamen, og jeg sidder lige og ordner de sidste par småting, hvor jeg godt kunne bruge lidt hjælp. Jeg har om global opvarmning, og har fagkombination samfundsfag og naturgeografi. Det jeg godt kunne bruge lidt hjælp til er: muligheder og begrænsninger i na... -
For sjov Gymnasie prøve
ForumindlægHej. Så min lærer har sagt vi skal have en prøve som dem på gym hvor de skal læse og skrive i 5 timer. Dansk skriftlig eksamen hedder den tror jeg. Nogen der kan fortælle hvad den går ud på? Og hvilke tips og tricks har i til dette?
