Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19121 til 19140 af 33650
-
Problemformulering hjælp ?
ForumindlægEr denne problemformulering uddybet og er spørgsmålene rigtige med hensyn til rækkefølge ? Problemformulering Jeg har valgt dette emne, da jeg finder det interessant, hvordan Den Franske Revolution udviklede et land og hvilke årsager/konsekvenser Revolutionen skabte. 1. Redegør for hvilke års... -
UDDANELSE
ForumindlægHej, er de rnogen der ved hvordan man egentlig bliver undervist og såfremt uddannet i Kina? F.eks. i DK, vil man primært blive undervist således, at man arbejder meget i grupper, mens man i England har en undervisningsform, hvor læreren sådan set gennemgår det hele, dvs. en klasseundervisning.... -
Hosekræmmeren
ForumindlægJeg ved, at Hosekræmmeren er skrevet i 1829, men hvilken tid tror I, at "historien" foregår i? :S 1750'erne måske? Jeg har ingen anelse ;S Hvad tror I? -
Priming og framing
ForumindlægHej derude. Jeg er kommet i tvivl om hvad priming og framing betyder.. Er der nogen, der kan forklare mig det sådan nogenlunde? Skal bruge det i en synopsis, så er lidt på spanden når jeg ikke rigtig kan forstå/huske meningen med ordene. På forhånd tak. -
valg af emne til AT 2010
ForumindlægHjælp mig! Jeg har brug for nogle idéer til dette års AT-eksamen. Jeg vil gerne lave noget humanistisk indenfor humanisme og samfundsvidenskab- altså IKKE noget naturvidenskabeligt. Men hvilket videnskabeligt gennembrud kan jeg så vælge? Jeg er frisk på at høre nogle gode emner. MVH Mig. -
differentialkonventionen aka f-mærke
ForumindlægJeg har nogle funktioner, som er voksende. Jeg skal vise ved hjælp af f-mærke at de er det. Så vidt jeg ved, skal f-mærke være positivt for at funktion kan være voksende. Men når jeg differentiere funktionerne på min lommeregner, giver de noget negativt. Håber nogen kan hitte rede på det. 1) F(... -
odyseen?
Forumindlæghej. er igang med at arbejde med odyseen. - hvordan er sproget i odyseen? - Hvad er ionisk dialekt? - versemål? - rhapsoden? Ved nogle noget om det i odyseen? -
Sværere?
ForumindlægAf bare ren og skær nysgerrighed, hvordan kan nogen sige, at x-studieretning er sværere end x-studieretning, her tænker jeg hovedsagligt på gym. I så fald, er der så diverse forskelligheder, hvad angår niveau på de forskellige studieretninger? Naturligvis, er det en fordel, hvis man er på den stu... -
Under Aaget af Henrik Pontoppidan
ForumindlægHej :) Er der ikke en der kender den her novelle, som gerne vil hjælpe mig :)? -
Romantikken -help me
ForumindlægNogen som har en opgave om romantikken? eller kender nogle gode fif, gode hjemmesider eller sådan noget :) alt hjælp behøves -
Tema i Et dukkehjem af Henrik Ibsen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har gået og tænkt meget over hvad temaet/konfliken i "Et dukkehjem" er og vil meget gerne høre andres bud. Jeg har selv nået frem til flere bud, blandt andet. Nora's overgang fra barn til Voksen Kvindens rolle i samfundet Opgør mod den ti... -
påskeoprøret / easter rising
Forumindlægskal til at skrive opgave om det påskeoprøret i 1916 irland/england. nogen som har skrevet om det før? eller kender til nogle gode specifikke sider omhandlende emnet? ville være en stor hjælp, mange tak :) -
hjælp
ForumindlægHej jeg skal lave en engelsk Synopse om rasicme men jeg ved ikke hvad jeg kunne skrive i min sypnose altså noget jeg ville fremlægge hvad kunne man snakked om i 15min -
K- Rettigheder
ForumindlægHvis man taler om kvinder, kvinderettigheder osv. og man er helt tilbage i 1800- starten af 1900. Hvordan kan det så være at udviklingen gik ret så langsom, atlså med hensyn til kvinder og de rettigheder de gik op gennem årene? . Hvordan kan det være at kvinder først kom sent ud på arbejdsmark... -
Japanstudier
ForumindlægHej, nogen herinde der kan sige lidt om, hvordan det er at læse japanstudier på uni? Og hvad man egentlig kan arbejde med efter man er færdig. Har overvejet det lidt, men er bange for, at det bliver svært at finde et job bagefter, især når man bor i Jylland. Tak på forhånd :) -
gode råd til afgangsprøven?
Forumindlæghej. Jeg går i øjeblikket i 9.klasse hvilket jo så betyder at jeg skal til "eksamen" her i juni. Derfor søger jeg nogle gode råd til hvordan man bedst muligt forbereder sig både til det mundlige og det skriftlige... Nogle der har nogle gode teknikker og andre gode råd? Vile også gerne ... -
Tæller årskarakterer ikke for noget som helst?
ForumindlægHører jeg nogen sige, men hvis de ikke gør, hvad skal så stoppe folk fra ikke at lave sine afleveringer? Jeg hører fra en anden at årskarakterene i de fag man ikke kommer op i kommer til at tælle. Altså vil min dansk årskarakter tælle hvis jeg ikke kommer op i dansk til eksamen.. hvordan foregå... -
Retning af opgave plss help!
ForumindlægHeeej Alle søde mennesker der ude:D Jeg leder efter en person som er rigtig god til engelsk og gerne vil rette min opgave. Den skal rettes stave, grammatik m.m. Hele opgaven skal rettes. Er der nogen søde mennesker der vil, må de meget gerne hjælpe :D På forhånd Taak :D -
Historisk kildekritik af Huntingtons civilisationernes sammenstød
ForumindlægHvilken historisk metode skal man bruge på en teori, sådan som den huntington fremsætter? Kildekritik vil næppe være passende, og det eneste, man kan, er vel så at være kritisk og finde historiske begivenheder, der passer ind i teorien? -
Skjult fortæller eller åben fortæller??
ForumindlægHej :-) Sidder lige og er i igang med en analyse men kom lige i tvivl om noget.. Altså hvis man ved hvem fortælleren/forfatteren er, men at teksten ikke bliver skrevet i "jeg-form" er det så en åben fortæller eller en skjult fortæller?? God weekend
