Søgning på: kemi b. Resultater: 19141 til 19160 af 96568
-
lærer
Forumindlæger der nogle mennesker som der er herre god til fysik?:D -
spørgsmål
Forumindlæghvis jeg trækker et spørsgmål vedr. syre og hvis jeg vil gå ind på elektricitet hvad gøre jeg så?:D - hvordan perspektivere jeg syre og baser til hverdagen radioaktivitet til hverdangen energi til hverdagen magnetisme til hverdagen -
Ionvandring
ForumindlægKan nogen forklare ionvandring for mig?? -
Redox reaktion af kobber og salpetersyre
Forumindlæg8 H+ + 3 Cu + 2 NO3 --> 3 Cu2+ + 2NO + 4 H20 Spørgsmålet er nu, hvorfor det er nitrat og ikke hydronen, der oxiderer kobber? Hydronen kan vel ikke oxidere kobber for kobber er et ædel metal, men hvorfor kan nitrat så? Hjælp :-) -
London kræfter??
ForumindlægHej folkens Hvad er london kræfter for noget og hvad går det ud på ? Har søgt meget om det, i min bog er der intet om det og kan se at der er nogle der også har spurgt om det her på studieportalen, forstår dog ikke deres svar. Håber nogen kan hjælpe! På forhånd tak -
Fældningsreaktion
ForumindlægHey, sidder med et lille problem da vi har om fældningsreaktioner: NaOH + AgNO3 -> NaNO3 + AgOH2 Jeg har afstemt den til det resultat men tjekkede efter og der findes intet stof som hedder AgOH2 så hvad ændre det sig så til? Har ikke kunne finde noget på Google. -
Varmetab
ForumindlægEr der nogen der kan forklare hvorfor man helst vil isolerer så der ikke er varmetab? Altså hvorfor er varmetab dårligt? Er det fordi man mister energi? -
Addition
ForumindlægHvordan kan man se, om der er sket en addition af brom (Br2) til testmaterialet? -
induktive metode vs deduktive metode
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg skal forklare et forsøg man kan udføre i teorien der omhandler reaktionen mellem urin og chlor som man brugte i 1. verdenskrig til at beskytte sig fra chlorgas: men jeg ved ikke om det er en induktiv eller en deduktiv metode? under forsøget ville jeg teste om denne form... -
AT - metode
ForumindlægHej https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1490504 Er der nogen som kan hjælpe mig med at besvare spørgsmålet jeg har stillet i ovenstående link. Synes ikke jeg for svar på mit spørgsmål helt præcis.. eller jeg forstår det i hvert fald ikke På forhånd tak! -
Hjæææælp, kan ikke forstå det! (Polymerkr
ForumindlægEr der nogen der kan forklarer hvad n betyder i det vedhæftede?? -
Fformelmasse
ForumindlægSkal formelmasse angives i g/mol eller Unit? Og hvorfor? -
butan-2-amin
ForumindlægHej, er der nogle, som ved hvad strukturformlen for butan-2-amin er? ^^. -
Megabyer forsøg
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i naturfag i næste måned, og har derfor brug for ideer til enten 2 større forsøg der relatere til megabyer eller 3 mindre forsøg. tak på forhånd -
Hvad er en unit
ForumindlægHvad er en unit -
Finde k udefra Pka
ForumindlægHvordan finder man ka udefra pka hvis vi f.eks. får at vide at pka=9,31 -
HJÆLP!!!
ForumindlægJeg forstår ikke spørgsmål. Det ville være en stor hjælp, hvis nogle kunne hjælpe -
Beskriv generelt hvad alkohol er. Alkohol kendt fra hverdagen
ForumindlægBeskriv generelt hvad alkohol er. Alkohol kendt fra hverdagen. Håber i kan hjælpe mig med at skrive noget om det, da jeg ikke kender følelsen og ikke drikker. Tak på forhånd. -
Adgangskvotient til Medicin
ForumindlægHej alle sammen (primært studiemindede/lægestuderende). Jeg står i den situation at jeg meget gerne vil ind på lægestudiet her efter sommerferien. Mit gennemsnit ligger på 10,3 og jeg mangler en sidste eksamen inden ferien. Er det muligt at blive optaget på Syddansk Universitet, hvor kravene sids... -
syre base
ForumindlægEr i tvivl om hvordan opgave b og c skal regnes. Har lavet opgave a, den har jeg vedhæftet. Dimethylamin er en base med pKb=23,23 ved 25 grader. a) Skriv reaktionskemaet op for dimethylamins reaktion med vand. Den er lavet og vedhæftet b) Beregn [OH-] i en 0,010 M opløsning af dimethylamin...
