Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 19161 til 19180 af 23724
-
Finde blå toner i noder
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til årsprøve i musik på mandag. Jeg har dog et lille problem. Jeg kan ikke finde ud af at finde blå toner i noder. Vi skal analysere soul og der står decideret som et af underspøgsmålende i vores analyse vejledning er der blå toner. Jeg har fint styr på at de blå toner i ... -
Social arv og matematik?
ForumindlægGod formiddag Min kærste fik i fredags sin opgaveformulering til sit område; social arv. Hun skriver i fagene matematik og samfundsfag, som hun har på hhv. B- og A-niveau. I opgaveformuleringen står der følgende til den matematiske del: "Der skal indgå en matematisk analyse af det talmat... -
Hjælp til SRP - haster!
ForumindlægHej derude :) Jeg er i gang med at skrive SRP og kunne virkelig godt bruge noget hjælp til følgende opgaveformulering: - Analyse og fortolkning af Jack Kerouacs "On the Road", idet man iagttager hovedpersonens holdning til- og oplevelser med narkotika. - Analyse og fortolkning af ... -
Hjælp til SRP.
ForumindlægHej derude :) Jeg er i gang med at skrive SRP og kunne virkelig godt bruge noget hjælp til følgende opgaveformulering: - Analyse og fortolkning af Jack Kerouacs "On the Road", idet man iagttager hovedpersonens holdning til- og oplevelser med narkotika. - Analyse og fortolkning af Car... -
Hjælp til SRP.
ForumindlægJeg er i gang med at skrive SRP og kunne virkelig godt bruge noget hjælp til følgende opgaveformulering: - Analyse og fortolkning af Jack Kerouacs "On the Road", idet man iagttager hovedpersonens holdning til- og oplevelser med narkotika. - Analyse og fortolkning af Carlos Carreras fi... -
Pesten i KBH - kilde
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skriver SRP, og jeg er nået til mit analyserende afsnit.. Jeg skal ved hjælp af kilder analysere hvordan myndighederne i Kbh i 1711 håndterede pesten. Og jeg synes det er meget svært! JEg har fundet disse kilder: http://books.google.dk/books?id=aGjuRhfjYRMC&pg=PA... -
srp: kryptologi
ForumindlægHej jeg sidder med min srp som jeg snart skal aflevere. jeg skriver i matematik og historie under emnet: kryptologi under 2.verdenskrig. I min problemformulering har jeg fået spørgsmålet: med udgangspunkt i situationen under anden verdenskrig skal du, under inddragelse af relevante historiske kil... -
SRP - Ironman
ForumindlægHej alle sammen! Har lidt problemer med at komme i gang med min SRP og håber i vil kunne hjælpe mig. Med udgangspunkt i en analyse af de fysiologiske krav, der kræves for at gennemføre en ironman skal du: 1. Forklare den biokemiske baggrund for energi udvikling under en Ironman. Kom herunder i... -
Terrorisme og Al- Qaida TEORIER
ForumindlægHej alle, Jeg er i gang med min SRP- opgave som omhandler islamistisk terrorisme og i min analyserende del, skal jeg ud fra terrorisme- teorier, undersøge de faktorer som gør at Al- Qaeda er blevet dannet. Jeg havde tænkt mig at bruge idealisme/ realisme, men disse teorier omhandler jo staterne... -
Brugbar historiekilde? - Bush Doktrin
ForumindlægHejsa, Jeg er kørt fast i min SRP analyse i historie. Jeg er ved at lave en kildekritisk analyse af Bush doktrinen. Jeg har fundet et uddrag oversat til dansk fra emu.dk, men der står ikke hvem der har udvalgt stykkerne fra doktrinen andet end, at der står oversat af "TWP". Det er hell... -
SRP - Analysedel
ForumindlægI min opgaveformulering lyder analysedelen således: Der ønskes en analyse af betydningen af terrorangrebet 11.september 2001 på New York og Washington, med særlig fokus på de udenrigspolitiske konsekvenser. Du skal i denne forbindelse inddrage selvvalgt kildemateriale og sikkerhedspolitiske teo... -
Diskursanalyse
ForumindlægHej studieportalen! Jeg skal lave en historisk analyse af "The ballot or the Bullet" Malcolm X og "I have a dream" Martin Luther King i en opgave, med henblik på deres synspunkter på borgerretsbevægelsen, og hvordan deres tilgang til den var. Jeg går ud fra at jeg skal bruge ... -
sro
Forumindlægjeg søger en der gerne vil tjenepenge på at lave min SRO opgave som jeg skal aflevere den 3 januar. opgaven skal skrives mellem fagende dansk og afsætning. opgaven går ud på : - Redegør for Midttrafiks reklame - Bussen: http://www.youtube.com/watch?v=VXzuQiP6U8Q -Analyser kampagnens indhold og fo... -
Erhvervsøkonomi og forretningsforståelse
ForumindlægHej med jer, Vi sidder en gruppe med en opgave fra HD 1. del i Erhvervsøkonomi og forretningsforståelse. Vi har en opgave om Harboe Bryggeri, hvor vi får stillet følgende: Spørgsma°l 3.1: Pa° grundlag af ovensta°ende samt beskrivelsen af Harboe Ingredients i a°rsrapporten, sk... -
Litterær tekst om mad og forbrug
ForumindlægJeg er i gang med AT (emnet er mad) og har om økologi - hvorfor køber folk økolgi, når økologiske fødevarer er dyrere end konventionelt producerede fødevarer. Mine fag er samfundsfag og dansk. I dansk-delen analyserer jeg et par reklamer samt laver en diskursanalyse af en artikel, men diskursanal... -
Hjælp til AT!!
ForumindlægHej alle Jeg har problemer med AT opgaven, jeg skal aflevere det næste uge, så HELP! Jeg skriver om Diabetes i Biologi B - Engelsk A. Min lærer synes at der er for lidt engelsk i min opgave og det er forsent til at skifte et fag... Har i andre ideer om hvad jeg ellers kunne skrive om som dække... -
INDLEDNING???
ForumindlægEr denne indledning god nok? I denne opgave vil jeg starte med at redegøre for begreberne etnocentrisme og stereotyper. Derefter vil jeg analysere 2-3 selvvalgte scener fra tv-serien ”Lilyhammer”, som viser en kulturmødeproblematik og ud fra nogle integrationsbegreber vil jeg an... -
Reklameanalyse af trykt reklame
Forumindlæger der nogen der kan hjælp med med denne opgave. Opgave: Foretag en reklameanalyse af den trykte reklame ”Lady Gaga Fame” (findes på næste side). Du skal i din analyse komme ind på følgende: - Beskriv kommunikationssituationen for reklamen med udgangspunkt i kommunikationsmodellen... -
Mundtligt Dansk - Dansk Humor
ForumindlægHej allesammen! Jeg har trukket mit overemne til min 10. Klasses afgangsprøve, og jeg træk "Dansk humor". Nu skal jeg vælge mit underemne og jeg er mildest talt lost. Jeg kunne rigtig godt tænke mig en tekst af en art, men jeg er åben overfor alt, så hvis i ligger inde med en kortfilm... -
DHO idéer/emner?
ForumindlægKære SP, Jeg stod fast ved at skulle skrive om en bog der var blevet filmatiseret. Men jeg ville have taget udgangspunkt i både bogen - og filmen. Min lærer synes det var for bredt. Han mente jeg skulle tage kun bogen, hvilket jeg ikke ville fordi det er dødssygt at analysere en hel krimi (roman...
