Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 19181 til 19200 af 52678
-
Periodiske system
ForumindlægEr der nogen der kender en side, hvor man kan læse om det periodiske system? -
Konstant acceleration
ForumindlægJeg har fået stillet følgende opgave og er gået fuldstændig i stå... hvis nogen blandt andet kunne forklare hvad der menes med bevægelsesligning ville det være til stor hjælp.. phill Et passager tog er på vej ind på en station, og bremser op. Størrelsen af den resulterende kraft på toget er 2,4... -
Forståelse af sinus- og cosinusrelationerne
ForumindlægHej alle og godt nytår. Jeg sidder her med en trigonometrirapport, og er kommet i tvivl over relationerne. Hvis jeg fx får opgivet en trekant, hvor jeg kender de to vinkler og en mellemliggende side. Lad os sige følgende: A= 75 (Sidste viklet udregnet ud fra, at vinkelsummen er 180) B= 50 C= ... -
Forskellen
ForumindlægREFORMATIONSTID OG RENÆSSANCEN ER DET IKKE DET SAMME?? FORDI JEG HAR HØRT NOGLE SIG AT DET ER DET SAMMEN BARE HVILKEN ORD MAN BRUGER? TAK PÅ FORHÅND :) -
Hvad er et oscilloskop? + induktion
ForumindlægEn der kan forklare mig hvad et oscilloscop er? og hvad det bruges til? Lige en ting til. Hvordan eller hvad kan man perspektivere Induktion til? MvH AnniSOS -
SØGER PRIVATLÆRER
Forumindlægj søger privatlærer i Kbh området og undervisningen skal foregå hos tutoren el bib el noget og pris aftales det skal være i matematik 3 årigt højniveau ca 1 gang hver anden uge -
Potentiel energi
ForumindlægKan det passe at en der bliver tilført potentil energi ved at en bil køre op af en bakke ? -
Frit fald - nemt
ForumindlægHey Egentligt meget nemt, men min hjerne er taget på ferie, så har brug for lidt hjælp. Jeg kaster et æble ned mod jorden fra en bro. Der er 22 m mellem jorden og broen. Tyngdeaccelerationen er 9,8 m/s^2 og der ses desuden bort fra luftmodstanden. Hvor lang tid tager det æblet at ramme jorden ... -
"Haster "Hjælp"
Forumindlæghej jeg vil bare hører om der er nogen der har læst dittemenneske barn og hviken 10 sidere synes i er gode på forhånd tak p.s det er til en nye undersøgelse please svar mig -
Biologi Eksamen !
ForumindlægHej ! jeg skal til at forberede mig til en biologi eksamen , men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal forberede mig, har I derude nogle råd, som kan hjælpe mig ? på forhånd tak.. -
ET LILLE SPØRGSMÅL!!!
Forumindlæghey guys! jeg er igang, med at lave en fysikrapport, om fordampningsvarme. Jeg er nu kommet til dette punkt, der hedder fremgangsmåde! og i punktet fremgangsmåde, hvad skal jeg så skrive der??? hvordan man har lavet forsøget??? eller hvordan og hvorledes? fordi jeg kan bedre forklare det, end at... -
privatlærer
ForumindlægHej.. Jeg søger en privatlærer der kan hjælpe mig med mine lektier... Jeg går på gymnasiet 2.g.. Send mig en besked til min indbakke hvis du er interesseret.. -
J/mg til J/g?
ForumindlægKort og enkelt: Hvordan omregner jeg J/mg til J/g? -
Alber Einstein!
ForumindlægHvad beskæftigede han sig egentlig med? Hvad var historiske bedrift? - altså hvorfor var det vigtigt? En der vil svare mig på det? Sidder nemlig med en større opgave! ;-) -
Komplekse tal
ForumindlægHvorfor skal man lære om komplekse tal eller hvad skal man bruge det til? Jeg forstår ikke beviset til i2 = -1, kan nogen forklare det? -
STX eller HHX?
ForumindlægHej Jeg er en dreng, der går i 8. årgang. Mit spørgsmål lyder således "Hvilken retning passer bedst". Grundlæggende er jeg god til matematik, engelsk og tysk. -
Logistik
Forumindlægvirksomheden planlægger at øge varelageret med 2.000.000 kr. stigningen vil forbedre lagerservicegraden og øge omsætningen med 800.000 kr i det kommende år dækningsgraden udgør 40%, og lageromkostningerne udgør 10% af varelagerets værdi Beregn om det er lønsomt at udvide virksomhedens varel... -
Eksamen
ForumindlægEr der egentlig nogle regler om at man helst skal kunne det spørgsmål man trækker uden ad? Altså kan en lærer og censor godt være bekendt og trække ned på ens karakter hvis man kigger lidt for meget i sine notater? ;/ -
Forskellen på 2.gradspolynomium og 2.gradsligning
ForumindlægSå vidt jeg kan se er den eneste forskel på et 2.gradspolynomium og en 2.gradsligning at den sidste netop er repræsenteret ved en ligning, mens 2.gradspolynomiet kan tegnes grafisk. Hvad er det helt præcist sammenhængen mellem de to begreber er? -
lys med bølgeegenskaber
Forumindlægjeg har trukket emnet lys med bølgeegneskaber. prøvens første del omfatter en præsentation af emnet: lys med bølgeegenskaber. stikord til den faglige samtale; bølgelængder, farver, diffraktion, interferens, dobbeltspalte, optisk gitter, gitterligninger envidere ønskes en omtale af eksperimente...
