Søgning på: tysk disposition anders sein. Resultater: 19181 til 19200 af 104934
-
funktion
ForumindlægHvis jeg har fundet ud af, at en linies ligning er: y=x+5 (den er jo voksende) kan man så godt skrive: f(x)=x+5 <-- hvilket jo er mere "matematik sprog" ?? -
nemt ligning med to ubekendte, men hjælp
Forumindlæghej jeg har desværre lige glemt hvordan det nu er med nulreglen. og jeg har dette stykke som jeg skal regne ud. 4x + 4y = 1 6x - 8y = 5 -
Afstand mellem linjer
ForumindlægHey Hvis jeg har 2 parallele linjer i et koordinatsystem, hvordan er det så jeg beregner afstanden mellem dem? -
herodot
Forumindlæghvad er fjendebillederne hos grækerne ? -
Oxidation af ethanol
ForumindlægHejsa allesammen håber nogen vil hjælpe mig? Man kan lave et alkoholmeter ved at blande kaliumdichromat og svovlsyre med et pulver og stoppe det ind i et tyndt rør. Ved alkoholsprøven skal en person puste i røret, Hvilke farve får røret, hvis personen ikke har drukket ethanol? Hvilke farve får... -
romertal haster
ForumindlægHej er der nogle der ved om romertal og vikingetal er det samme? Tak på forhånd -
Kondition
ForumindlægVi har lavet et to-punkts-test i biologi, og i den forbindelse havde læreren sat nogle spørgsmål op under diskussionsdelen. Der er bare én af opgaverne som jeg ikke kan finde ud af, derfor ville jeg blive rigtig glad hvis nogen ville hjælpe mig med det. Spørgsmålet lyder: Hvilke forudsætninger ... -
UNE SEMAINE DANS UN MONASTERE
Forumindlægen der har lavet den opgave? har brug for hjæl.. Opgave 1 skal man bare sætte krydser med rigtig forkert til en tekst. Opgave 2 skal man oversætte. Opgave 3 skal man svare på nogle spørgsmål. -
Rektifikation.
ForumindlægJeg har lidt travlt, så hvis en gerne vil se på min opgave så du ! Det kan ikke beskrives, jeg needer virkelig jeres hjælp. -
Hjælp, målestoksforhold
ForumindlægHåber nogen vil hjælpe. a) Kortets bredde er 4,8 cm. Hvor mange km svarer det til? hvis afstanden mellem to byer er 450 km, hvor lang er så afstanden i cm mellem de to punkter på kortet? b) Hvilket målestoksforhold skulle vi bruge, hvis vi ønskede at tegne et Danmarkskort på et stykke A4-papir? -
msn HASTER
Forumindlæghvordan sletter man sin egen msn..? -
Fire-dimensionale rum
ForumindlægHey There.. Jeg skal skrive om det 4-dimensionale rum i Matematik og fysik, hvor jeg skal præsentere grundlæggende begreber og regler forregning med vektorer i i 4D-rummet R4. Mit spørgsmål er så, om der er noget man skal være opmærksom på, når man skal gennemgå regnereglerne for regning med ve... -
keglesnit, ellipse, cirkel osv.
Forumindlæghej alle :) mit emne hedder banekurver, og jeg har nu beskrevet en masse om parameterkurver, fart og acceleration, men nu skal jeg ha noget med keglesnit med, men hvordan får jeg det flettet ind? gerne noget med udgangspunkt i fysikken, da den skal indgå? tak :) -
opgave 4.069 "c"
Forumindlæghej håber at der er nogen der kan hjælpe mig for har et problem: mit problemer følgende opgave ( hvis det hjælper så er det 4.069 - opgave 2, side 62, i Eksaemsaopgaver i Matematik, Matematisk linje 1 - årigt forløb til A-niveau) : I et koordinatsystem i rummet er en plan a (alfa) givet ved lig... -
Meta -og intertekstualitet
Forumindlæghvad er forskellen, og hvad betyder de og hvordan kan de bruges? -
Vektor punktmængde
ForumindlægHvis A og B er to forskellige punkter. Hvordan ville man så beskive punktmængderne for vektor AP og BP hvis de er ensrettede? -
Newton og Kepler
ForumindlægNogle der kan fortælle mig hvorfo: 4*pi^2*K*(m*M/r^2) = G*(m*M/r^2) Altså hvorfor: 4*pi^2*K = G Når jeg skal udlede sammenhængen mellem keplers 3. lov, og newtons gravitationslov:) -
Diskussion
ForumindlægHej! :) Jeg skal diskutere årsager til den småstatspolitik Danmark førte i perioden 1940-1943. Hvordan får jeg lavet det til diskussions-niveau? Altså jeg kan jo ikke rigtig sige at der er noget der taler for og imod.. "Der er sådan en årsag, og sådan en årsag, og sådan en..." - hvord... -
SRP
ForumindlægJeg kan ikke downloade opgaven: skabelon til studieretningsprojekt. Er der nogle der kan hjælpe? -
kvadratisk funktion af to variabler
ForumindlægJeg oprettede på søndag et spørgsmål vedr. en kvadratisk funktion af to variabler. Jeg havde regnet en del af den, men jeg tvivler omkring niveaukurven, fordi den virker underlig for mig. Jeg vedhæftede mine udregninger, og håbede at nogen ville gennemgå dem, måske særligt omkring niveaukurven. L...
