Søgning på: fysik projekt. Resultater: 19201 til 19220 af 20689
-
24 timers eksamen - universet!
ForumindlægHej! Jeg har lige trukket min 24 timers eksamens-disposition i fysik, hvoraf jeg har trukket universet, her med underpunkterne "det kosmologiske princip, universets udvidelse, Hubbles lov, stjerners størrelsesklasser." Jeg læser som en gal og er supernervøs, men forbereder mig alt hvad ... -
Optagelse på videregående uddannelse
ForumindlægHej. Jeg er kommet i en rigtig dårlig situation, da jeg fik en besked fra AU angående min ansøging på en videregående uddannelse, at der mangler et bevis får at jeg har bestået Fysik på B niveauet. Hvilket jeg har mailet dem det, men det de mangler åbenbart er en underskrift fra raktoren for det... -
Faglige ting....!
ForumindlægEr startet i 9. og vil gerne være foreberedt på hvad for nogle emner man ligesom tager op i 9. altså hvilke ting vi SKAL have lært i 9. klasse. Så jeg tænker i dansk fx, ved jeg man fx skal op i Dan Turell. Men afhænger det af skole til skole hvad man skal op i? for alle 9. klasser (tror jeg) kom... -
Hjæælp, hvor meget strålling kommer der igennem blyglasset!
ForumindlægHej! Jeg har siddet fast på en opgave i fysik. Det handler om et PET scanner og om hvor stor en brøkdel af strållingen, der trænger igennem blyglasset. Jeg har informationerne: Den lineære absorptionskoefficient 63,0 m^-1 Strållingsintensiteten ved pet-scanneren: 2,55*10^9 Tykkelsen af blyglas ... -
Kernefysik - henfald osv.
ForumindlægHejsa - Jeg sidder her og kæmper med en fysik opgave, som jeg slet ikke kan finde hoved eller hale i. Er der nogen der muligvis kan hjælpe? Spørgsmålene lyder som følger: Vi danner en He-4 kanon ved at lade en Ac-218 kilde (15,0 gram) -henfalde. He-4 kernerne affyres med (de Broglie) bølgelæng... -
Trafiklys
ForumindlægHej alle sidder med en fysik opgave, som jeg ikke lige kan komme videre i :( I et trafiklys er én af lamperne året rundt tændt halvdelen af tiden. Før lampen blev udskiftet med en 10W lysdiodelampe, kom lyset fra en æampe med en 60W glødelampe. a) Hvor meget energi spares der i løbet af et år v... -
Potentiel- og kinetisk energi
ForumindlægJeg har fået i opgave i fysik jeg ikke rigtig kan finde ud af, håber der er en af jer der kan hjælpe. Opgaven lyder: En bold med massen 100 g tabes fra Rundetårn 35,0 m over jorden. Vi regner med, at bolden udfører et frit fald med begyndelseshastigheden nul. Vælg et passende nulpunkt for den... -
farmaci til odontologi
ForumindlægHej jeg er 3.gere nu og skal snart søg ind i kvote 2 til en videregående uddannelse. Jeg har længe drømt om at læse til tandlæge men dsv. har en 4 tal i fysik ødelagt mit gennemsnit. Jeg overvejer at søge ind til farmaci, dog vil jeg lige spørger om der nogen her der læser farmaci som gerne vil d... -
SRP HJÆLP
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål mht. SRP. Jeg har valgt at skrive i Matematik A og Fysik B, emnet er det skrå kast med luftmodstand. Jeg har derfor lavet lidt research og har kommet frem til at jeg måske kunne bruge Reynold's tal til at udregning af luftmodstands modellen, til det skal jeg så også u... -
SKRÅ KAST!
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål mht. SRP. Jeg har valgt at skrive i Matematik A og Fysik B, emnet er det skrå kast med luftmodstand. Jeg har derfor lavet lidt research og har kommet frem til at jeg måske kunne bruge Reynold's tal til at udregning af luftmodstands modellen, til det skal jeg så også u... -
Mat A og fys B - hjælp er helt loost!
ForumindlægHej Jeg vil gerne skrive om hængebro i mat A og fys B. Selvom jeg har fået lidt inspiration rundt omkring er jeg stadig helt loost hvad jeg kan undersøge/skrive om. Jeg kan ikke komme på noget så jeg kan udarbejde en midlertidig problemformulering. Min forslag er: Hvorfor kollapser bro/hængebr... -
SKRÅ KAST!
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål mht. SRP. Jeg har valgt at skrive i Matematik A og Fysik B, emnet er det skrå kast med luftmodstand. Jeg har derfor lavet lidt research og har kommet frem til at jeg måske kunne bruge Reynold's tal til at udregning af luftmodstands modellen, til det skal jeg så også u... -
bil med konstant acceleration
Forumindlæghey, har desværre været syg under de fysik moduler jeg har haft hvor det her er blevet forklaret, er der nogen der kan forklare hvordan følgene opgaver skal udregnes? En bil starter med konstant acceleration på 1,75 m/s2 fra hvile i positionen s0 = 0. Skriv formlerne for v(t) og s(t). Hvor l... -
En fiskekutter
ForumindlægHej, Står og har porblemer med en fysik opgave, så ville høre om der var nogle kloge hoveder der kunne hjælpe mig. En fiskekutter, som vejer 15 tons, skal trækkes op på stranden. Det sker ad et par lange skinner, som danner en vinkel på 12 grader med vandret. En wire fastgøres i kutteren, og en... -
Hjælp! Er det mig eller bogen der er forkert?
ForumindlægJeg har lavet en opgave om nyttevirkning of fusionsprocesser, men problemet er at jeg ikke får den samme Q-værdi sammenlignet med den i bogen og jeg har eftertjekket at jeg regner på eksakte molarmasse værdier for hvert stof (angivet i en tabel i bogen fysik B2). Den opgave som jeg har lavet er o... -
Historierapport om Nelson Mandela - Helt blank!
ForumindlægHej folkens! Jeg skal skrive en rapport om Nelson Mandela, den skal afleveres fredag d. 19/12 dvs næste uge. Jeg er slet ikke gået igang og jeg ved ikke hvordan jeg skal stille rapporten op. Jeg har hellere ikke et så godt ordforråd og jeg frygter at det måske kunne trække ned i karakterne. Værst... -
Snyd
ForumindlægHvad sker der, hvis man bliver taget for snyd med SRP? Jeg har ikke selv snydt, forhåbentlig, men er alligevel nysgerrig. Får man det af vide alene (f.eks. samtale med rektor), eller får hele klassen/skole det af vide? Hvad hvis man har skrevet i matematik, fysik, kemi, biologi og sådan nog... -
tryk
ForumindlægEr der nogle der kan hjælpe med en fysik opgave? Der står: På de dybeste steder i Storebælt er havdybden 50 m. beregn trykket i atm på denne dybde, hvis saltvands densitet sættes til 1,03 g/cm^3 den største vanddybde på jordkloden findes i Challenger-dybet i Stillehhavet. Her er vanddybden 1103... -
Niveau-inddeling på jeres kompendier
ForumindlægHej! Jeg synes, at I har noget helt genialt kørende her, med denne lektieside. Den har hjulpet mig meget. Jeg har faktisk kun ét problem med Studieportalens hjemmeside, omend det er et temmelig fatalt problem. Jeg kan ikke søge på niveau-inddeling. Jeg går i tiende klasse, og jeg har forsøgt at ... -
Udregne strømstyrkerne i forgreningsledningerne
ForumindlægHej Alle SP-Brugere. Jeg sidder med noget ELlære fysik B. Indtil videre har det gået fint men er nu kommet i noget kambollage med noget resstorregning. Mit spørgsmål lyder. Tre resistorer med resistenserne 3 ohm, 4 ohm og 5 ohm er parallelkoblet. I tilledningen løber strømmen 15 A. Ber...
