Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 19201 til 19220 af 135324
-
bestemt integral
Forumindlæghej jeg er ved at læse op til muldlig matematik spørgsmålet lyder : intergralregning herunder: bestemt integral regneregler for bestemt integraler: sum, differens, intergration ved substitution jeg har forholdsvis styr på regneregler for intergration ved sub og differens... me hvad menes med best... -
søger en tutor i kbh
Forumindlæghejsa... jeg søger en tutor hurtigst muligt til matematik fra C til A og fysik/kemi c-b niveau... send mig en besked hvis du er interesseret med dit tlfnr, navn, samt forventet løn(i timen) regner med at skulle have hjælp hvertfald 2 gange om ugen i mindst et år.... på forhånd taaak for hjælpen ... -
Opdatering af Mat B.....
ForumindlægJeg er 35 og og har besluttet at hoppe på en ny uddannelse..... Jeg har desperat brug for at få opfrisket mit matematik B niveau. Er der nogen der kan give mig et par gode råd med på vejen - materiale, internet og ikke mindst hvilke´bøger jeg skal anskaffe mig. Håber der er en enkelt eller 2 de... -
andengrads ligninger
ForumindlægHej jeg har en matematik opgave som jeg ikke helt kan finde ud af at løse :/ Jeg håber at der måske er nogen af jer der kunne hjælpe mig med at løse opgaven Tak på forhånd :) a) Bestem tallet c , så andengradsligningen 3x^2-2x+c=0 har netop én løsning. -
SØGER SRP HJÆLP med BETALING
ForumindlægHej alle venlige sjæle, Jeg er en ivrig ung pige, som søger hjælp til min SRP i fagene samfundsfag og matematik. Skriv hvis I har viden indenfor samf/mat og ungdomskriminalitet. BTW. søger ikke en til at lave min opgave, men blot hjælpe. Betaler dog gerne hvis jeg kan få god hjælp af dig. -
MAT-B niveau - problem!
ForumindlægJeg har matematik på B-niveau på HHX 2.år, og jeg fatter ingenting, og bogen kan ikke hjælpe mig da jeg føler den er voldsom dårlig til at beskrive de forskellige emner. Kender i til en mat bog som forklarer emnerne bedre der del af mat-b pensum? Eller eventuel en anden måde at lære det bedre p... -
Er EUX det rette valg :)
ForumindlægHej allesammen, jeg går i 10 og det klarer jeg super fint, jeg vil gerne starte på EUX næste år men er lidt i tvivl om jeg kan klare det, jeg får 7 i alt udover matematik der får jeg 4, tror i EUX ville være for svært. Tak for hjælpen. -
Bevis sammenhængen mellem det bestemte integral og arealbestemmelse.
ForumindlægHej. Jeg sidder og laver dispositioner til min matematik eksamen og jeg er stødt på et problem. Der står at jeg skal bevise sammenhængen mellem det bestemte integrale og arealbestemmelse, hvilket jeg ikke forstår. Er der nogen der måske kan hjælpe mig med hvordan jeg får gjort dette? -
privatlektiehjælp
ForumindlægHej Jeg søger privat lektiehjælp til matematik på a niveau htx. Det handler om ca. nogle timer om ugen. Jeg bor i Roskilde, og jeg vil helst have det skal være en kvinde. Kunne det være noget gider du så skrive til min mail så sende en privat besked med dit nr så jeg kan ringe dig op? -
Tæller årskarakterer med på endelige snit?
ForumindlægHejsa, jeg har lige været op i matematik eksamen på B niveau i 2g, jeg fik dsv 4 hvilket jeg var sårn temmeligt skuffet over. Jeg undrer mig over om min årskarakter som lå på 10 ville tælle med i mit endelige snit når jeg går ud i 3g, eller om det kun er det 4 tal der. -
Mat C Udfordrende opgaver??..
ForumindlægHej. Ville lige høre om der er en der vil udpege nogle opgaver i bogen " MAT C" (mener det er navnet). Helst nogle udfordrende hvor man skal tænke lidt mere end andre. Håber i vil hjælpe mig, da jeg synes matematikken er for nem lige i &#... -
Tage eksamen om
ForumindlægHvis man fx har haft matematik A, og man ønskede at forbedre sin karakter, ville det så være muligt at komme til en eksamen uden ekstra undervisning ? Jeg ved godt det ikke kan ændre ens kvote 1 snit, men det kan vel ændre ens kvote 2 snit ikke ? -
Spørgsmål om tage 2g om
ForumindlægHej jeg har det problem at jeg har valgt, matematik b, men er ikke god til det så det vil resultere i dårlige karakter til sommer, da jeg kan komme op i både skrift og mundligt. Det ødelægger totalt mit gennemsnit totalt. Det er var dsv. forsent at skifte fra det til et andet fag. Jeg har tæ... -
Studieretning
ForumindlægHej Lige nu går jeg i grundforløbet på STX, og når jeg har afsluttet vil jeg rigtig gerne læse medicin, men er stået lidt i klemme med, hvilken studieretning, jeg skal tage. Jeg står mellem Biologi A og kemi B studieretningen, og Matematik A og Kemi A studierenting, hvilken en vil passe bedst, ... -
Linjens skæring i cirkel
ForumindlægHej, jeg har denne opgave: Har lavet a), hvor afstanden er 3.54 og b), hvor cirklens ligning er (x - 2)2 + (y - 3)2 = 25 Men jeg er i tvivl om opgave c), har læst om det, men forstår det ikke :( -
enzymaktivitet
ForumindlægHej. Hvilken effekt har nedenstående punkter på katalases aktivitet: 1. enzym- og substratkoncentrationen 2. Syre og base 3. Temperatur 4. En inhibitor (blynitrat) -
Molære koncentration
ForumindlægHvad er den molære koncentration af nitrationer i 250 mL 0,500 mol/L Al(NO3)3 ...Jeg vil gerne have en vejledning til hvordan jeg kan løse denne opgave. På Forhånd tak, Lene -
Faktorisering
ForumindlægHey alle. Jeg har lidt svært ved at faktorisere denne ligning y= 3x^5-5x^3 Jeg kan simpelthen ikke huske hvordan man gør.. Håber i vil hjælpe mig. Hilsen Mette -
Ligninger - det haster!!
ForumindlægHej!! Jeg har indtil videre lavet en side med ligninger. Så er der de 6 sidste som er de aller sværeste. Dem tænkte jeg, om jeg måske kunne få hjælp til? Nummer 1: 2(4x + 5) = 2x - 12 ^^^^^^^^^^ nummer 2: 1(-2x + 5) = x + 3 ^^^^^^^^^ nummer 3:... -
Bedømmelse af skriftligt dansk eksamen
ForumindlægHej derude Jeg var i dag til skriftlig dansk eksamen, og jeg har selv en rimleig god mave fornemmelse, jeg er SÅ spændt på, at få en karakter, men samtidig nervøs. Jeg er ordblind og der vil derfor hænde nogle uundgåelige fejl. Er der et par kloge hoveder, der vil læse den igennem og gi...
