Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 19221 til 19240 af 111527
-
Spektrofotometri
ForumindlægHej, vi lavede et forsøg med spektrofotometri til at bestemme kocentrationen af lidocain hydrochlorid monohydrat, hvor vi får en koncentration på 3,9 g/L, mens den rigtige koncentration er 9,99 g/L, hvad kan skyldes en så lav koncentration ift til den rigtige?? -
Resonans, i halvåbent rør længdens betydning? Haster!
ForumindlægHvilken betydning har et rørs længde for resonansen? Og hvodan kan man bruge det til at bestemme lyd? Og hvordan kommer man frem til udtrykket L = ¼ vluft ? f-1 – a ? d og hvordan man kan bruge det til at bestemme diameteren for røret? Hvilet i dette tilfælde er 0,6 Jeg ville virkeli... -
Jura, Komendium
ForumindlægNogle jura studerende, der kan anbefale et rigtig god komendium til 1. år strafferet? Der er jo en ny studiereform i år, så det er ikke muligt at finde komendier særligt til de nye bøger :( -
Isolering af DNA fra Kiwi
ForumindlægHvilken type celledelinger foregår der i kiwiplantens blomster i forbindelse med formering? Begrund svaret og Hvilken type celledeling sker der i kiwiplantens stængelceller, når planten vokser? Begrund svaret Nogen der ved, hvordan jeg finder ud af det, hvor jeg kan læse om det henne? Jeg har ... -
potens
ForumindlægHvordan regnes e^x = 0,5??? -
Funktionstegn?
ForumindlægHvis man er i F-dur, hvilket funktionstegn ville man så give cm?? -
Klima
ForumindlægDette er lidt svært at forklare, men prøver.Jeg har skal lave en opgave, hvor jeg skal udregne ud fra hver af hydrotermfiguerne, hvad den koldeste måned hedder, den varmeste, højeste laveste, osv.Da spg. så kommer til Klimazone, "Hvad hedder klimazonen?"Højeste Temperatur = 19 graderLav... -
Hjælp til oversættelse!
ForumindlægHvordan siger man, på engelsk, "Uenigheden var større end nogensinde, og først efter endeløse debatter og mange kompromisser skrev delegaterne fra ni af staterne under i 1788" -
Eksamensforberedelse
ForumindlægHej alle, hvordan forbereder i jer til mundtlig engelsk eksamen?På forhånd tak -
sandsynlighed
ForumindlægHej..nogen der kan hjælpe med at forklare hvad det væsentlige i sandynlighedsregning er.? jeg kan ikke rigtig finde svar på det nogen steder.. :) -
Oversættelse.
ForumindlægDet er vigtigt, at have forældrenes støtte, ellers vil børnene helt klart miste deres selvtillid, og det bliver svært at få den styrket igen.Kan nogle af jer, oversætte det til engelsk, jeg vil helt klart værdsætte det;-)på forhånd tak allerede. -
lille oversætning .
ForumindlægVil i være søde og oversætte denne tekst til engelsk : Vi ved alle, at alt er stort i USA - selv amerikanerne. Og de bliver større og større. Men det er ikke bare amerikanerne, der har et vægtproblem. I dag har problemet bredt sig til stort set alle de vestlige lande. -
PÆN ORDEN
ForumindlægHey.. Jeg vil gerne lave din opgave i pæn orden !! Alle opgaver modtages, dog ikke mattematik, eller nogle fag man ikke har i folkeskolen f.eks psykologi, filosofi osv. jeg retter IKKE komma-punktum osv. fejl. KUN orden så den bliver lettere at kigge på.. får normalt 9-11 i orden :D :) bare ... -
Samtidshistorie og IØ
ForumindlægHey alle ! Ville hører om ikk der er en venlig sjæl der skulle have nogle notater liggende i overstående fag ? Gerne afsætning også hvis det var muligt ? Det er til eksamens brug ! Pfh tusind tak :-) -
Klage
ForumindlægHej. Jeg har netop overstået min eksamen i oldtidskundskab. Jeg er meget utilfreds med min karakter. Jeg er ikke utilfreds med selve eksaminationen, eller undervisning generelt. Jeg er udelukkende utilfreds med den karakter, som jeg fik. Jeg har 10 i årskarakter, og fik 02 til eksamen. Jeg mene... -
7. Skal
Forumindlæghvilket skal bogstav har den 7. skal?? -
Spørgsmål til Uendelighed og mængder (SRP)
ForumindlægHej Studieportalens brugere, Jeg skal til at skrive min SRP i mat/dansk hvor jeg skal formidle Uendelighedsbegrebet og mængdelæren for den almene læser hvor starten på min problemformulering lyder således: Vis eksempler på endelige og uendelige mængder. Gennemgå mængde operationerne delmængder,... -
mindsteværdi/størsteværdi
ForumindlægHvordan finder man mindsteværdi og størsteværdi af en opg. med 25 elever med fraværsdage der er forskellige. f.eks der var 3 elever med 7 sygedage mindsteværdi? f.eks. 8 elever med over 5 sygedage hvad er størsteværdien? -
digte
Forumindlægjeg ska skrive stil om en digtsamling, eller rettere sagt skal vælge en digtsamling og skrive en opgave om den. nogle der har nogle gode ideer eller råd? for jeg ska fandme gi den gas i 3.g, ska lige op og ha bedre årskaraktere i 3.g :D tak D: -
Vaccinia-virus??
ForumindlægVaccinia-virus, har jeg fået fortalt er god.. Men jeg kan ikke finde dens mening og betydning på nettet, uden at det bliver noget værre volapyk for mig :-)
