Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 19221 til 19240 af 33566
-
Hjælp med opgave
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at løse denne her opgave (vedhæftet billed) er ikke helt sikker på hvordan man gør tak! - Michael -
Gode links?
ForumindlægHej alle sammen:) Jeg ville lige spørger om i har nogle links til mig, såsom lektiehjælp, forklaringer på nogle emner i foskellige fag, træning eller noget andet hjælp til forskellige fag/ en fag -
1.g , bog
ForumindlægHej alle sammen, jeg kunne godt tænke mig en bog til noget fysiklæsning i ferien. - Helst en del pædagogisk vejledende. Niveaumæssigt, er jeg ikke klar over, hvad jeg skal gå efter. Jeg har lige afsluttet 9. (men det spiller umiddelbart ikke en central rolle). Jeg skal have fysik i 3 år på B-nive... -
Civilingeniør - Diplomingeniør ?
ForumindlægHej alle Jeg ville gerne lige stille 2 spørgsmål, da jeg jeg er lidt usikker. - Hvad er forskellen mellem Civilingeniør og diplomingeniør når det gælder bygning ? - Hvad er adgangskravene på vidergående uddannelse af civilingeniør ? Tak Tak på forhånd. -
kumulerede frekvens
ForumindlægHvordan bestemmer jeg en kum. frekvens? -
Hjælp
ForumindlægHej jeg skriver her. fordi jeg gerne vil ha lidt hjælp. Jeg skal til optagelseprøve HF her om 2 dage. Er rigtig nervøs, nogen som ved hvordan det kan gå godt. Altså hvordan det vil gå bedst. Noget man skal huske? -
Niveaukurver
ForumindlægSidder her og bøvler med at tegne nogle niveaukurver.. Forstår dog ikke hvorfor den ikke vil plottes.. har funktionen f(x,y) = x^2 +2y^2 så for c = 0 vil kurven være y = sqrt((-x^2)/(2)) Men når jeg prøver at plotte den for jeg ikke noget ud.. gør jeg noget forkerT? -
Gymnasiale uddannelser
ForumindlægHej jeg går i 9 klasse. Jeg har besluttet mig for at tage STX. Men jeg ved ikke lige hvilken gymnasium er bedst. Det skal være indenfor København. Jeg bor nemlig selv i Nørrebro. Jeg har tænkt på Københavns Åbne Gymnasium eller metropolitan skolen. Kender i andre gode gymnasier? jeg er ret i tviv... -
SØGER ENGELSK UNDERVISNING
ForumindlægHej er 1.g elev og søger engelsk hjælp til mine lektier.. Bor i kbh området, self mod betaling. Nogen særlige interesseret? -
Lineær funktion
ForumindlægBeregn forskriften for den lineære funktion f, hvis graf går gennem punkterne (-1,-4) og (4,1).^ Her bruger jeg så en model hvor det bliver til 1 - (-4) / 4 - (-1) = 5/5 = 1 hvilket jo er a i formlen. b findes ved at sige (-4) - 1 * (-1) = 5 dette bliver så til: f(x)=1x+5 hvis jeg ikke tager hel... -
Excel: slette weekender i datosøjle
Forumindlæghej hvordan sletter man weekender, hvis man har en datosøjle? eksempel: 18-02-2013 19-02-2013 20-02-2013 21-02-2013 22-02-2013 23-02-2013 24-02-2013 25-02-2013 26-02-2013 27-02-2013 28-02-2013 01-03-2013 02-03-2013 03-03-2013 04-03-2013 blir så til: 18-02-2013 19-02-201... -
Råolie $ Kurs HASTER !!!!
ForumindlægInden for de senere år har dollarkursen svinget mellem 550 og 890 Et tankskib sejler med en last der har kostet 438700 dollars så kommer spørgsmålet: Til hvilken kurs er denne last købt når prisen i danske kr var 3509600 kr I skal ikke regne det ud for mig, men bare forklare mig hvordan JEG... -
Rustur som stammeritual ?
ForumindlægI dag ( 6 september) i politikken er der en kronik om at studiestarten mange steder kammer over i manglende faglighed/seriøsitet , er rendyrket grænseoverskridelse og er ved at udvikle sig til stammefest for rusinstruktører og indviede ??????? Studiportalen er citeret i kronikken omkring debat om... -
Alle punkter til horizontal tangent
ForumindlægHej, håber I kan hjælpe herinde :-) Jeg skal finde alle punkter til den givne kurve hvor tangenten er horisontal... Y = cos2x Hvordan griber jeg det an ? -
Eksponentielt voksende funktion
ForumindlægGoddag. Jeg sidder her med en opgave der lyder som følgende: "Om en eksponentiel voksende funktion f(x) oplyses det, at f(2) = 1, og f(4) = 9. Bestem en forskrift for f(x)" Jeg ved jo, at for en eksponentielt voksende funktion, gælder ligningen: f(x) =e^x. men.. jeg er stuck herfra :) n... -
RSA og Permutation
ForumindlægHej, Jeg er lidt i tvivl med min opgave, da der står jeg skal ''vis forskellige regler for permutationer og bevis nogle af dem'' Jeg ved ikke helt selv hvad det er for nogle regler, den eneste jeg har skrevet noget om er kombinatorik. Så ved jeg ikke om RSA, primtal osv skal med. ... -
ti-89 lommeregner
Forumindlægjeg sælger en ti-89 lommeregner, som er velholdt. ink. introduktionsbog, vejledningsbog, USB, CD. 300 kroner. -
Matematiske begreber!
ForumindlægHej vil i gerne forklare disse begreber: Tangent, overfladeareal! og andre nødvendige ting i kan komme med før' en prøve. Også eksempler. -
TI - 89 Titanium
ForumindlægHej. Jeg har en TI 89 titanium der er 2 år gammel, men rigtigt aldrig brugt. Der medfølger USB stik og manualer, linkkablet er desværre bortkommet ellers fremstår den i perfekt stand. Den sælges for 750,- incl. forsendelse. Mvh Søren -
Bestem længden af BD i trekant ABC
ForumindlægI denne opgave får jeg at vide, at ?stålstangen BD er fastgjort i D, således at afstanden fra A til D er 3 m. Jeg skal nu bestemme længden af BD. Kan nogen hjælpe? På forhånd tak :)
