Søgning på: matematik 1g. Resultater: 19241 til 19260 af 32350
-
10.klasse - råd
ForumindlægLærer mam noget nyt i 10 klasse i matematik, engelsk og dansk, fysik/kemi osv. Jeg kunne godt tænke mig at vide mere, om man lærte noget nyt/ er det same som 9 klasse eller hvordan foregår det? -
Tabel?
Forumindlægføler mig lidt dum over det her spørgsmål, menmen spørger alligevel. i min matematik aflevering står der i en opgave at jeg skal lave en tabel over nogle priser, men jeg er ikke helt med på hvad en tabel er. nogen der kan difinere det for mig ? (: -
Lektie hjælp
ForumindlægHej Vi søger lektie hjælp tre timer om ugen til Cecilie. Cecilie går i 9 klasse, og har brug for motivation i følgende fag. Matematik, Fysik, Fransk. Cecilie bor i Værløse. Vi kan kontaktes på 29499908. Hilsen Fam Dalsgaard -
Samfundsfag i opg. om Poker (sammen med Mat)
ForumindlægHej allesammen Jeg har planer om at skrive en større opgave om poker i SAMF/MAT, og har ikk problemer med at finde materiale i matematik, men kunne godt bruge lidt hjælp til hvordan jeg kunne gå til emnet samfundsfagligt? På forhånd tak! Mvh Niels -
Hjælp
ForumindlægHej, jeg er lige begyndt på gymnasiumet, og har matematik på a. Jeg har fået min første blækregning for, og der er en opgave, som jeg ikke kan finde ud af, da jeg ikke har lært om det i folkeskolen. Er der nogen der vil hjælpe mig med et par få opgaver? -
Integralopgave
ForumindlægHej :) www.markjensen.dk/integral.jpg Jeg skal løse denne opgave i matematik, men jeg synes jeg kommer til at køre lidt i ring :S Sorry for det meget store billede. Håber I kan hjælpe mig med løsningen. Hilsen Mark -
Terminsprøver
ForumindlægHej alle, Jeg skal til terminsprøve, om to uger, i disse fag: Dansk: Skriftelig fremstilling, læseprøve, retskrivning Matematik: Problemregning, færdighedsregning Engelsk: Skriftelig prøve Er der nogle der har noget jeg kan øve mig med? Eller ved hvad jeg skal øve mig på? :) Tak på forhånd :) -
HJÆÆLP TIL MÅLESTOKSFORHOLD!
ForumindlægHeei, jeg skal lave en matematik aflevering og jeg kan ikke huske hvordan man regner det her om: Tegn byggegrunden i målestoksforhold 1:500. 35 m ? 6 m ? 14 m ? 20 m ? hvordan skal jeg regne det om? -
prøve (DET HASTER!)
ForumindlægHej ALLESAMMEN. jeg skal til matematik prøve imorgen, og vi må gerne have noter med til prøven, jeg vil lige høre om i har du noater om : reduktion af udtryk, kvadratsætningerne, regning med brøker, ligninger, 0-reglen, 2 ligninger med 2 ubekendte, uligheder, dobbeltuligheder, rødder og potensreg... -
reducering skrives ind på computeren?
ForumindlægJa, overskriften siger nærmest det hele. Hvordan skriver man en reducerings opgave ind, med mellemregninger og resultat? Sådan rigtig matematik-'agtig' ? fx. x = 4(a+5b) + 7(3a+b) -
Simpel Mat med brøker
ForumindlægJeg sidder og skal hjælpe min kære kusine, som går i 8. klasse, med noget matematik og jeg kan simpelthen ikke huske hvordan jeg gør! Meget pinligt 3/x=5 nogen som kan hjælpe? -
HJÆLP!
ForumindlægHej allesammen :) jeg har fået en uge opgave for (FS10 matematik 2006 maj) Jeg har været så dum at smide mine svarark ud.... :( Er der nogle af jer der ved om jeg kan hente dem fra internettet et eller andet sted???? -
Bestem f'(4)
ForumindlægHej, jeg sidder lige med en matematik aflevering. Jeg har set at andre har lagt det samme spørgsmål ind før, men jeg forstår det simpelthen ikke. Altså jeg skal bestemme f'(4) ved hjælp af en figur jeg har. Hvordan gør jeg det ? -
Hvad og hvordan?
ForumindlægHejsa, jeg vil rigtig gerne have hjælp til Matematik. Opgaven lyder sådan her, det skal siges jeg bare vil have hjælp til hvordan man regner ? Her kommer den: Gør tallet 10 gange mindre: 24500 -
opgave om cigarettet
ForumindlægHej kan i hjælpe mig med min matematik opgave! plzzz - en pakke med 20 cigaretter for 42,00 så hvad er prisen for 1 cigaret? - hvad er længden og bredden af pakke cigaretter, hvis cigaretternes diameter er 0,75 cm.? -
Moms og registreringsafgifter
ForumindlægHej Jeg har et spørgsmål angående en opgave jeg skal løse i matematik. Jeg skal finde ud af hvor meget en bil har kostet hvis man regner moms og registingsafgifter fra det beløb man har fået. Mit spørgsmål er bare, hvad skal jeg trække fra først? Moms eller registringsafgifter? -
hjælp. lineær programmering
Forumindlæghej alle sammen. jeg sidder med en kæmpe matematik aflevering, om lineær programmering. og en af opgaverne lyder at jeg skal skrive en indledning omkring emnet. er der nogle af jer der har nogle idéer om, hvad jeg kan skrive`? tak for hjælpen. Hilsen Mig. (: -
Matlærer søges
ForumindlægTil at bestå GMAT test. Niveauet er lavt B-niveau matematik anvendt på ordproblemer. Vi er to personer og kan betale godt. Du må gerne have kendskab til GMAT (men ikke nødvendigt) og skal bo i KBH. Anders -
Forkort brøkkere
ForumindlægFORKORT FØLGENDE BRØKER: (x2 + 2xy + y2)(x2 - 2xy + y2) ----------------------------------- ... -
Hjælp til opstilling af SRO
ForumindlægHej Jeg ville høre om der var nogen der kunne sende nogle eksempler på en SRO eller SRP, hvor jeg kan se hvordan den skal stilles op i forhold til redegørelsen, det ville virkelig være fantastisk. Jeg har valgt at skrive i matematik og kemi. Tak på forhånd. :-)
