Søgning på: matematik a eksamen htx. Resultater: 19241 til 19260 af 179453
-
Kemi B (stx) - mdt. eksamen?
ForumindlægHvordan er det helt præcist, at kemi-eksamen foregår? Jeg har forstået det sådan, at 3 skal lave et individuelt forsøg i 1½ time. Derefter får man et teoretisk spørgsmål, som man skal forberede i 20 minutter, og derefter fremlægge. Hvordan foregår disse 2 dele? 1 del: Skal man bare la... -
Hjælp til skriftlige dansk eksamen 2008
ForumindlægHej!!!!! Er det nogen af jer der har lavet eksamensopgave i dansk i 2008, og ved hvad det går ud på?? -
Skriftlig samf eksamen
ForumindlægHey kommende studenter! Jeg er sikkert ikke den eneste der skal op på onsdag, så jeg synes vi skal dele nolge tips herinde. Hvad er godt at have med ind ? Og hvilke emner tror I det bliver? Jeg tror eksempelvis at vi kommer op i noget med Rusland eller noget med ISID. -
Eksamen i historie - kilder
ForumindlægNu er kildeanalyse ikke noget af det vi har brugt mest tid på i min gymnasietid (desværre for os som skal op i det). så er der nogle her som har nogle gode "redskaber" i arbejdet med en historisk kilde?? -
Spørgsmål vedrørende dansk eksamen
ForumindlægEr det rigtigt at jeg har ca. 7-10 min at analysere min tekst grundigt, fortolkning og perspektivering osv. + læse mit oplæsningsstykke? - og kan man kan vælge at læse et stykke op fra sit eget prøveoplæg? Hvordan forgår det så efterfølgende? Hvad vil lærer og censor snakke om? -
Hjælp eksame identitet og roller
ForumindlægHej allesammen er der nogen der kender en gode novelle som har temaet identiet og roller?? På forhånden tak :) håber nogen kan hjælpe.. meget vigtigt -
Energi - fysik/kemi eksamen
ForumindlægEr der nogen, som har en disposition, eller et udkast til energi? SKal op i fysik/kemi på onsdag, og har virkelig brug for en disopsition. Mvh. Cecilie -
Eksamen i folkeskole 2
ForumindlægOkaij, jeg skal op om en 2 timer nu. nogle der kan give nogle gode råd til, hvordan man skal udnytte sin forberedelses tid? tak på forhånd :D -
Dansk mundtlig eksamen - varighed?
ForumindlægHej alle sammen. Ja, overskriften siger lidt sig selv: Jeg skal op i dansk mundtlig snart (jeg går i 9. klasse i folkeskolen) og jeg har for længst trukket emne og lavet min synopse. Lige pludselig er jeg bare blevet i tvivl om hvor lang tid det er man skal bruge på at fremlægge? Jeg ved jeg har... -
Historie eksamen - Det store Boom
ForumindlægHej, Jeg sidder lige pt midt i en 24 timers historie eksamen i 3.g. Jeg har trukket, Det store boom. Velfærdsstaten bliver til og kommer til debat. Jeg har læst mine bilag igennem, men har dog svært ved at se hvor jeg kan bruge noget konkret historie dag jeg syntes de ligger mere op ad en ... -
Synopsis engelsk eksamen
ForumindlægHej alle derude (: ! Jeg går i 9. klasse, og skal snart op til mundtlig engelsk eksamen. Til den mundtlige eksamen, skal man have en synopsis med sig. Jeg har lavet overskrifterne såsom; Why did i choose this topic, who is this person, my opinion about him. så er mit spørgsmål så bare, under... -
f (x)=b*X^a
Forumindlæghej.. energibehover som funktion af fuglens vægt, kan beskrives ved en funktion af formen: f (x)=b*X^a hvordan kan jeg så bestemme tallene a og b ? håber nogen kan hjælpe mig lidt på vej .. på forhånd mange tak.. -
Engelsk eksamen - Folkeskolen - Forslag
ForumindlægSom sædvanligt skal niende klasses elever i folkeskolen op til den mundtlige engelsk eksamen- og derfor vil jeg gerne høre, om I har nogle forslag til, hvilket emne jeg kunne vælge at have om, da jeg selv er mere eller mindre blank på det område. Er der nogle bestemte emner som censorer rigtig go... -
At trække økonomi til eksamen
ForumindlægHej derude, Jeg skal til samf eksamen på torsdag, of krydser virkelig fingre for at jeg ikke kommer op i økonomi. Men men.. Hvis uheldet skulle være ude, hvordan kan jeg så forvente at spørgsmålet kommer til at lyde? Og hvad er det så man trækker - kan det godt være en artikel, eller er det noge... -
DIO eksamen - Hjælp mig med 3 spørgsmål
ForumindlægHej folks. Jeg står og skal til DIO eksamen her på torsdag d. 17 december og jeg har nogle sætninger jeg ikke ved hvad betyder i min vejledningen angående eksaminationen: - Begrundelse for de valgte faglige problemstillinger - Redegør for fags særlige kendetegn og bidrag til udfoldelse af proble... -
24-timers eksamen 1.g
ForumindlægHej (: Jeg har lige været oppe og trække til Fysik C-niveau 24 timers eksamen. Spørgsmålet lyder sådan: 3. Energi. Varmeenergi. Forskellige energiformer og energiomsætning. Varmefylde. Opvarmning af vand og andre stoffer. Tilstandsformer. Smelte og fordampningsvarme. Undervejs skal du gennemgå... -
Fysik/Kemi Eksamen
ForumindlægHej folkens :) Jeg skal snart op til vores fysik/kemi eksamen men jeg forstår ikke helt hvad den der disposition går ud på. Jeg ved ikke hvor lang den skal være, hvad der skal stå, etc. Jeg har fundet nogle forslag her på studieportalen, men jeg ved ikke om det "bare er det". Dem jeg... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHey folkens :)) Jeg er i gang med at forberede mig til min dansk mundtlig eksamen, og jeg har virkelig brug for hjælp! Jeg har trukket ''Det står i avisen/ avisartikel'' Og jeg ved ikke hvad jeg skal vælge som mit prøveoplæg. Så hvis der nogen har en ide om hvad jeg kan vælge,... -
AT eksamen metoder
ForumindlægHej Jeg skal snart til eksamen i AT, og vil virkelig gerne have styr på metoderne. Jeg har om Aztekerrigets undergang med fagene biologi og historie, hvor jeg ser på sygdomme osv. som påvirkede undergangen. Så her er mit spørgsmål: Hvordan anvender jeg den naturvidenskabelige metode uden at have ... -
Ufuldstændig DHO og mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle Sidste måned siden da jeg skrev min DHO regnede jeg lidt forkert på tiden og afleverede derfor en opgave på 10.700 ud af de mindst 12.000 anslag (med mellemrum). Udover at mangle nogle anslag, har jeg heller ikke sekundære kilder med. (dumt. men det var det bedste jeg kunne yde på det t...
