Søgning på: kemi a eksamenssæt 2015. Resultater: 19261 til 19280 af 152921
-
forklaring af ligning (haster :( )
ForumindlægEr der nogle der kan forklare denne formelll... skal bruge den i en rapport men fatter intet af den... p = m / V -
karakter
ForumindlægHej alle..... Jeg vil høre om nogen ka hjælpe med at forklar hvordan man regner gennemsnitet ud efter den nye 7-trin skala når man går på HF Tak på forhånd -
Hormoner
ForumindlægHvordan kan man forklare hvorfor hormonerne LH, FSH og TSH specifikt aktiverer hver sin receptor? - er det fordi deres β-kæde i kvartærnærstrukturen er forskellige for de tr,e og de derfor binder sig til hver deres specifikke receptor, som evt. passer til deres β-kæde? -
Hvordan forholder du dig til fagene?
ForumindlægHvordan har I indtil videre haft det med fagene? Hvad har været nemmest/ sværest/ sjovest/ kedeligst - hvorfor? Hvad har du gjort for at overkomme forhindringer i fagene, så de blev mere interessante eller så du forstod dem bedre? -
salte
Forumindlæger der nogle der ved hvorfor nogle forsøg man kan lave med salte,? -
Fysikrapport om syrer & baser.
ForumindlægJeg har en rapport for i fysik, som skal indeholde følgene: 1. Hvad er en syre? 2. Hvad er forskellen på en stærk og en svag syre? 3. Syrers egenskaber 4. Syrerest 5. Hvad er en base? 6. Hvad er forskellen på en stærk og en svag base? 7. Basers egenskaber 8. Metalrest 9. Ph – værdi 10. Ne... -
SRO - Hvad skriver du om?
ForumindlægNu er 3g'erne i fuld gang med at vælge fag og område/emne til SRO. Hvilke fag har du valgt, og har du evt. allerede et område eller emne? Lad os dele det med hinanden. Jeg kan godt starte: Jeg har tænkt mig at vælge engA og historie, hvor jeg vil analysere et/nogle endnu ikke bestemt(e) væ... -
syrer og basse
ForumindlægHeej alle Jeg har sværet ved at forstå det med syrer og basse - kunne nogle forklare mig det godt ? -
Airbag? Idealgasloven
ForumindlægHey alle... Jeg har fået en opg. om at jeg skal beregne stofmængden af nitrogen i en airbag, og jeg har fået følgene opplysninger: V= 35 L - konstant P= 3 bar t= 50c = 323 K Kan jeg så ikke smide den ind i idealgasmodellen og berenge n, så det ser sådan ud 3bar*3,5(m3)=n*8,31*323K =3,91=n el... -
Nervesystemet
ForumindlægHej, Har 2 spørgsmål. Er der nogle forklaringer på hvordan paracetamol virker smertestillende? Her tænker jeg på nervesignaloverførsel... Kroppen har en mekanisme som kan regulerer temperaturen i den, men hvordan griber paracetamol ind i den mekanisme når man fx indtager det ved feber? Links... -
hvilken farve?
ForumindlægHej, hvordan finder man ud af hvilken farve opløsningen bliver hvis man blander nogle bestemte stoffer sammen og de begynder at reagerer? (meget vigtigt til SRP) -
Sværtopløsligt salt
ForumindlægHvordan ved man hvilke aggregations tegn disse 2 produkter skal have? Ba(NO3)2 (aq) + Na2SO4 (aq) --> BaSO4 (?) + 2NaNO3 (?) Som I kan se er det 2 vandløsninger, og hvordan ved jeg så hvad de 2 produkter skal have for aggregations tegn? Det er meningen at et af dem skal være sværtopløsligt ... -
essay eksperter? :)
ForumindlægSkal til at skrive et essay med udgangspunkt i emnet glæde! Har i nogle råd, tip, fif what so ever? Hvordan kan jeg score det gyldne 12-tal? :P -
Opløselighed
ForumindlægJeg har et probem med flg opgave. Jeg får at vide at LaF3 har opløselighedsproduktet=3,2*10^-19 M4. Derudfra skal jeg beregne koncentrationen af La3+ i en mættet opløsning. Hvordan gør jeg dette? (der tages ikke hensyn til F's basiske egenskaber. -
F
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe i denne sammenhæng? Hvad er F? Er det faktor? Hvis ja hvorfor 200? Hvilket er beregnet ( altså 1 ml 10 gang eller 50 ul til 1000ul?) Mange tak pf -
pH
ForumindlægHej. Hvordan beregner jeg pH i 0,100 molære opløsninger af de fem nedenstående salte? På forhånd tusind tak. 0,100 M CH3COONa, 0,100 M NaHSO4, 0,100 M Na2CO3, 0,100 M NH4Cl, 0,100 M AlCl3. -
Eksamensprojekt..
ForumindlægHej! Jeg tænkte på, om man selv kan vælge fag i forbindelse med eksamensprojekt eller der er nogle særlige krav til fagkombination? Jeg kunne fx godt tænke mig at lave opgaven i biologi (C) + samfundsfag (C) - er det overhovedet muligt? Eller skal det være to naturvidenskabelige eller humanistis... -
afstem
Forumindlægafstem reaktionsskemaet for titreringen . c- atomerne i ascorbinsyre har ikke alle det samme OT, og gennemsnittet i OT er ikke et helt tal? C6H8O6 (aq) + I2 (aq) --> C6H6O6 (aq) + I – (aq) på forhånd tak :) -
hvad er en ion
ForumindlægDet her er opgaven (please hjælp man skal vælge det ord der passer ind ): En ion er ---(et atom --- en crystal --- et molekyle)--- som har optaget eller afgivet en eller flere ---(elektroner --- protoner --- neutroner)--- og derfor er ---(neutral --- elektrisk ladet)--- tak på forhånd. -
er videnskab en religion
Forumindlæghej det er fordi jeg har fået spørgsmålet om videnskab er en religion, og så vil jeg hører jer om videnskab er en religion?
