Søgning på: srp engelsk religion. Resultater: 19301 til 19320 af 35259
-
SF og Sudan
ForumindlægForleden kunne DRs HORISONT endnu engang fortælle om den uhyggelige situation i Dafur-provinsen i Sudan, og tilbage sidder man med en underlig flov fornemmelse i munden. Hvad laver vores politikere? Hvorfor gør de ikke noget? Særligt er det påfaldende at de partier, der traditionelt hævder at vær... -
2.g opgave
Forumindlæghej jeg skal til at skrive 2.g opgave om Iran og dets præstestyre.......og tænkte på om der måske var nogle der havde nogle gode hjemmesider eller måake selv har skrevet historie opgave om det og kunne sende det til mig???Håber at der er nogen der ude dre kan hjælpe!!! -
Begreber i religon
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i religon C. Jeg er derfor i gang med at gennemgå pensum og tage notater til de forskellige begreber. Jeg er nået til hinduismen, men er kommet i tvivl om, hvordan nedenstående begreber skal forklares: 1. Overgangen fra Vedatid til Upanishaderne til Bhkatifromhed 2. Sa... -
Hobbes, Locke og Montesqieu
ForumindlægJeg er igang med at skrive historie opgave om nogle af oplysningstidens samfundsfilosofer Thomas Hobbes, Locke og Montesqieu.Jeg ville høre om nogen har skrevet om nogle af disse filosofer og derved muligvis kunne give mig vejledning eller inspiration? -
Danskhed
ForumindlægHvad er danskhed? Jeg skal bruge forskellige synsvinkler :) -
Historiopgave
ForumindlægHej.Jeg skal snart skrive historiopgaven i gymnasiet. Jeg leder derfor efter et emne. Jeg har tænkt på noget østeuropa fra 1945 og frem. Lidt nærmere har jeg tænkt på Balkankrisen. Men hvilke problemstillinger er der i Balkankrisen? og er det noget godt at skrive om? Nogle andre forslag? -
Hjælp til eksames projekt HF
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at finde et navn til min eksames projekt- da jeg vil skrive om unge indvandrer i DK- Og det skal jeg skrive i Historie B og samfundsfag c. Jeg har lidt problem med historie delen- men jeg tænker umeddelbart på gæstarbejder I Dk- Og hvad synes I om dette emne --... -
Frankrig.
ForumindlægHej med jer (: Jeg skal skrive en rapport om Frankrig, og så tænkte jeg på om i måske ved nogle specielle ting, eller bare vil hjælpe med noget info. Ved godt at jeg kan læse på nettet, det har jeg også gjort, men måske i kunne komme i tanker om nogle andre ting? (; Tak på forhånd. -
Terrorisme eller frihedskamp?
ForumindlægHej, jeg sidder med to spørgesmål i samfundsfag der lyder: Forklar er forskellen mellem frihedskamp og terrorisme. Sammenlign de forskellige former for terrorisme og forklar forskellene. Håber der nogle der kan hjælpe- -
Analyse af friedrich Nietzsche af teksten herremoral og slavemoralen i hermeneutik metode
ForumindlægNogen der har lavet denne tekst før så skriv lige Herre og slave moral fra 1886 -
Gå sort
ForumindlægJeg ville høre om der var nogen der har prøvet at "gå sort" til en eksamen, som man ellers er mødt velforberedt til? -
eksamen !!!!!!!
Forumindlæghej .. jeg er en dreng som skal op i eng. mundtlig prøve her om kort tid. ( 9. klasse ) jeg har valgt som selvvalgt opgave at fortælle om '' racism'' ... dog har jeg kun 5-6 minutter til mit selvvalgte opgave !!! nogle mennesker her, der kan give nogle gode råd. ... -
Peter Seeberg og hans 'isme'
ForumindlægJa nogen er nok lidt imod at man sådan skal kategorisere forfattere, men jeg sidder virkelig og kæmper med at kategorisere Peter Seeberg. I klassen læste vi Rejsen til Ribe. i mine noter står der at han er inspireret af eksistentialisterne, men hvad er hans egentlige 'genre'?. Han står ho... -
Krisen i Mellemøsten
ForumindlægNogen der ved om en krise/krig som denne er sket før i historien?Tror I at det vil ske igen, og hvad kunne man gøre for at stoppe/forhindre det? -
moses
Forumindlæghvad siger i?http://home9.inet.tele.dk/mha/Moses.htmKan det virkelig passe, at Moses var "ond" ? -
Bjergprædiken
ForumindlægHar virkelig brug for en mening om, hvordan du/I forstår disse linier: Hvis dit højre øje bringer dig til fald, så riv det ud og kast det fra dig; for du er bedre tjent med, at et af dine lemmer går tabt, end med, at hele dit legeme kastes i Helvede. Og hvis din højre hånd bringer dig til fald, s... -
Herman Bang "Kærlighed"
ForumindlægHejsa :o) Jeg har læst novellen Kærlighed igennem uadskillige gange, og kan ikke rigtig samle op på slutningen. Hvad tror I at den sidste sætning i novellen skal betyde? Kan der være noget symbolik? "Hun lå død med hovedet på siden, som en blomst, man har knækket; hun var død under hans sid... -
Socialisering!
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder fast i min AT ( mit emne er flugt) og derfor ville høre om I kunne hjælpe mig. Til min AT skal jeg bruge socialiseringsteori og relativ deprivation for at kunne besvare min problemstilling. Men jeg er lidt usikker på om jeg overhovedet bruge de rigtige teorier. og hvis der... -
3 spørgsmål!
ForumindlægHej alle sammen har siddet og besvaret de 23 første spørgsmål, men er 2 af spørgsmålene giver nig svære stunder! 1. Hvilke tre hhovedretninger findes der indenfor kristendommen? 2. Kvilke protestandiske kirke tilhører Danmark? Håber i kan hjælpe eller lede mig på rette spro :) På forhond tusi... -
Hvor går grænsen?
ForumindlægSagen er den at min religionslærer opfører sig ret upassende for at sige det pænt. Allerede i en af de første undervisningstimer fortalte han fyrene fra min klasse, at det var ikke sikkert, at han ville kunne deres navne før til jul: "Han ville koncentrere sig om pigernes navne, hvilket jo...
