Søgning på: tysk disposition anders sein. Resultater: 19301 til 19320 af 104934
-
Dobbeltintegral
ForumindlægDobbeltintegralet kan omskrives polært Der er to spørgsmål i tråden: - Hvordan er dxdy blevet til rdrdΘ ? - Skal/kan dobbeltintegralet tolkes, geometrisk, som rumfanget af en cirkulær halvcylinder med grundfladen beliggende i xy planen som halvcirkel med centrum O, radiu... -
Fysik eksamensprojekt
ForumindlægHej vi er to piger som skal til at bestemme vores eksamensprojekt på fysik b, og vi ved at vi gerne vil arbejde ellærer. så vi ville høre om der er nogle gode ideer på hvilke forsøg vi kunne foretage os? -
Hurtigt spørgsmål
ForumindlægHvorfor skal man fremstille en positiv og en negativ kontrol i mikrobiologi? og hvad er forskellen? -
Titreringsanalyse - Databehandling HJælp!!!!
ForumindlægOpgaven lyder såldes og jeg er kommet frem til dette, men ved ikke hvilken stofmængde jeg skal gange med: Antag at chlorid udelukkende findes sammen med natriumioner i kiksene, og beregn massen af NaCl i 5,00 mL saltopløsning fra kiksen. m = n * M m(NaCl) = n(NaCl) * 58,44247 g/mol n(NaCl) = ... -
SSO - genre
ForumindlægHej alle. Jeg har en bror, der er ved at skrive SSO.Hans emne er filmen 12 years as a slave og noget af det han skal er at analysere filmen med fokus på genre. Mit spørgsmål er så, hvordan man skriver uddybende om genre i forhold til filmen. Genrerne denne film har er biografi og historie På fo... -
Hjælp
ForumindlægEr der en skarp person der kan give mig nogle hints til hvad man skal gøre for at løse opgave d? -
Naturfaglig
ForumindlægHej med jer! Er igang med en fælles fagligopgave Har problemstillingen "Hvorfor har vi mennesker & levende organismer brug for sollys? og kan det så skade?" Skal så finde tre forsøg til det! Håber i kan hjælpe -
Leveforhold på jorden underemner
ForumindlægHej. Jeg mangler underemner til over emnet leveforhold på jorden. Jeg håber, I kan hjælpe :) -
Koncentration af en blanding af to stoffer
ForumindlægHej er der en som vil hjælpe? Er det korrekt at enthalpiændringen af reaktionen CaCO3(s) ---> CaO(s) + CO2(g) er 178,5kJ/mol? Jeg får at vide at brændt kalk (CaO) fremstilles ved at opvarme kridt (calcit, CaCo3). Ved opvarmningen har vi den overstående reaktion. Er i tvivl om jeg skal have ... -
big bang teori
ForumindlægUniversitet udvider sig, men hvorfor er det, at hvis noget er længere væk fra os, så skal det bevæge sig hurtigere, for at teorien skal holde? -
Jyllandsposten
ForumindlægHej er der nogle der har et abonnement hos Jyllandsposten og modtager aviser derfra, der kan sende billeder af avisformen? Mere fordi jeg gerne vil se layoutet så jeg kan lave en populærvidenskabelig artikel. -
Hjælp til min opgave med maple
ForumindlægJeg er godt klar over hvordan jeg finder vm og dm osv, men jeg forstår altså ikke helt det der med en "cas graf" som jeg skal tegne (skal tegne det i Maple) -
Pythagoras
ForumindlægDen ene katete er 2 cm længere end den anden katete i en retvinklet trekant, desuden ved vi at omkredsen i trekanten er 20 cm, -hvad er trekantens side længder?Min løsnings forslag: a²+(a²+2)=(20-a-(a+2))²Men denne løsning er ikke korrekt, da jeg derved vil få:a = 5.233b (a+2)= 7.233c (20-7.233-5... -
Randbetingelse
ForumindlægHej... jeg er ved at udlede udtrykkene for en 0., 1. og 2. ordens reaktion. altså det er differentialligninger der skal løses. Jeg vil i den forbindelse gerne lige have forklaret hvad det er der gør at man må tage de "bestemte" integraler, med grænserne [A] og [A]0 og 0 og t på det ande... -
Er denne sætning rigtig ?
ForumindlægHej jeg vile bare lige høre om det er gramatisk rigtig sådan som jeg har sat denne sætning op.You will leave Denmark and 10 hours later land in Montreal, but it will be a warm welcome as you will meet Poul Popiel, the only Dane so far to play in the NHL på forhånd tak. -
Find det kritiske punkt
ForumindlægHejsa, Jeg har et ikke lineært differeintiansystem: dx/dt= 2(x-1)(y-1) dy/dt = x-y Ifølge opgaven har systemet to kritiske punkter som skal findes. jeg har sat de to ligninger lig 0 og fundet et kritisk punkt (1,1). Men jeg kan ikke se at der er flere. Når jeg plotter i maple får jeg også kun... -
Længde på SSO
ForumindlægSSO'en må fylde 15 sider, er det også med ligninger og andet matematikgøgl? Ofte fylder matematikken mere end selve teksten, selvom der er meget mindre. Een fra min kemhold skriver SSO om organiske kemi, og hun bruger en del tegninger/tekst-kombinationer. Hvordan skal man tælle sider, når s... -
Symposion
ForumindlægHalløj, jeg har valgt at skrive en litterær tekst af "Symposion" af platon, i dansk! Jeg har endnu ikke haft Platon i oldtidskunstskab, så står ret meget på bar bund. Det er den lille historie om mennesket som engang sad sammen, men blev delt i to, og nu derfor længes efter sin anden h... -
stil
Forumindlægjeg vil en hjælp mig med skriftlig engelsk. jeg vil gerne kunne bestå i skriftligt. det er nogen steder, som min lærer synes er forvirrende og forstå hvad jeg mener. jeg kommer med eksempel jeg håber i kunne forså det og kom med en god råd , og være ærlig og sige hvad er det i ikke forstår. we ar... -
t2 ?
ForumindlægHej, har en funktion der hedder: 1/4x^3-x^2-x+4 har fundet skæringspunkterne med x-aksen -2, 0 og 2 så har jeg fundet tangenten i punktet (-2,0) MEN nu skal jeg finde en anden tangent som også går gennem punktet, ved jeg skal bruge tangentligningen: y=f´(x)*(x-x0)+f(x0) Men det eneste jeg har e...
