Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 19321 til 19340 af 117955
-
Hjælp til problemformulering?
ForumindlægHej. Jeg har netop trukket emne til 24-timers samfundsfags eksamen, og har en del problemer med at få problemformulering på plads .. Jeg har trukket emnet " Velfærd og ulighed i Danmark "; og har seks artikler mest handler om marginalisering og hvor svært det er for unge at finde... -
Der er noget jeg ik forstår (gns)
ForumindlægAng gennemsnit... Jeg har prøvet at regne mit gennemsnit ud som det ser ud her inden de sidste 4 eksamener, ud fra skemaerne/regnearkene som er linket herinde på studie portalen. Umiddelbart lå jeg til at komme ud med et snit omkring de 4. Men pludselig får jeg gode karakter og ville så regne d... -
Medicin adgangsgivende snit
ForumindlægRygtet fortæller, at pga. en begrænsning af de svenske og norske studerende på KU, så kan det forventes, at det adgangsgivende snit til fx Medicin falder snart, muligvis til sommer! Er der nogen der kan bekræfte det rygte - og evt. har yderligere informationer om hvad adgangskravet i så fald bli... -
differentialkvotienter og vækstmodeller mm.
ForumindlægHåber der er en der kan hjælpe mig. Jeg har nu sidet med mat bøgerne alt for længe og tal og bukstaver flyver rundt i hovedet på mig :D Jeg skal til matB eksamen på torsdag og har lige nogle spørgsmål jeg håber nogen kan hjælpe med ... *Gør rede for sammenhængen mellem differentialkvotienten o... -
Fysikeksamen - skøøø..øeh..nt?
ForumindlægYeds.. Fysik - sikkert et looovely fag i manges øjne.. - Jeg går på HTX, og har det på B-niveau. Eksamen fungerer som en 24-timers, hvor man først trækker emnet, skal udfører et forsøg og til sidst hjem og forberede sig. Mit geniale og meget store spørgsmål omhandler forsøgsdelen. Det forsøg man... -
Matematik C supplering
ForumindlægHej Jeg er blevet student her i år, og skal bruge mat c for at komme ind på min uddannelse. Jeg har fået 00 mundtlig samt 02 skriftlig til eksamen. Kan jeg tage matematik c igen som supplering? Eller skal jeg tage mat b? Jeg har fundet et lynkursus her til sommer, så jeg kan nå at komme ind på m... -
Opgave 4: højfructosesirup
ForumindlægJeg har siddet med opgaven i flere timer, og håber at nogen kan hjælpe mig :( Jeg har svært ved delopgaverne c,d og e i opgave 4. http://www.uvm.dk/Uddannelser/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/Laaste%20mapper/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver... -
Forbedring af karkter..
ForumindlægHej jeg går i 9. nu og ville rigtig gerne have et gennemsnit på 6+ så jeg kan gå på gymnasiet.. er der nogle der kan hjælpe? Har brug for hjælp til følgende: Fysik Dansk-Stavning Dansk-læsning Historie Kristendom Biologi Jeg læser en bog lige nu for at forbedre Stavning og læsning... Tak for hjælpen -
Redegør for potensfunktioner
ForumindlægHvordan gør man det?? og hvad skal man forklare om det?? håber nogen kan hjælpe mig Mvh -
Er det overvurderet at læse op?
ForumindlægSynes I at det er overvurderet at læse op? Bruger I selv for meget/kort tid på at læse op til eksamen? Eller kommer det an på faget? Søger I informationer andre steder, fx andre bøger eller internettet (studieportalen :p), eller er I som regel tilfredse med jeres noter? Bøger? Giv jeres mening t... -
Vinkel mellem vektorer
ForumindlægOm vektorene a og b gælder at længden af a = 2 længden af b = 3 og a * b = 1 Beregn vinklem mellem vektorerne a og a + b hvordan gør jeg dette? -
Reducering
Forumindlæg3/(a-b) - 6b/(a^2-b^2) -
Hjælp til forståelse af en omskrivning
ForumindlægEr der en, som vil være så sød,at hjælpe mig til at forstå følgende omskrivning: (2a+b)/(a+b) =(a+b)/a <=> a^2-ab-b^2=0 -
Metoder - AT, Kunstig befrugtning og designerbørn
ForumindlægHej, jeg har i min synopsis skrevet om teknikker indenfor kunstig befrugtning og om designerbørn.Men problemet er bare at jeg ikke rigtig ved hvilke metoder jeg har brugt. Jeg ved at der i dette fakultet findes en induktiv og deduktiv metode, men som sagt ved jeg ikke rigtig hvad jeg skal skrive ... -
Mundtlig matematik
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen i matematik. Ville hører om der var nogen som havde ordnet sine noter herefter, så man ved hvilke beviser man kunne bevise ved forskellige overskrifter. Er der nogen der har nogle gode råd? -
Problem med bevis for logistisk vækst
Forumindlæghej, sider og forbereder mig til min mundtlige matematik A eksamen til i morgen. og er i gang med at lave beviset for Logistisk vækst . men er stødt ind i et lille problem. kan ikke helt gennemskue hvordan Y= 1/((a/b)+c*e^(-b*x)) bliver til Y=(b/a)/(1+(b/a)*c*e^(-b*x)) det i dette bevis http:... -
Biologiske våben (Anthrax) og AT
ForumindlægJeg skal op i AT - eksamen til sommer i fagene biologi/samfundsfag. Overekmet er Katastrofer - årsager og/eller konsekvenser. Jeg ville meget gerne have emnet '' Miltbrand truslen mod USA efter 9/11'', der ville være meget at gå til i både biologi og samfundsfag. Men mine vej... -
Aminosyrer og kvælstoffer?
ForumindlægHej alle. Jeg er igang med at forberede min 24-timers eksamen i biologi, og er pt. ved at svare på, hvilke organiske stoffer, der indeholder kvælstof. Jeg skal give nogle eksempler, og forklare hvordan disse er sammensat, hvordan de fungerer og hvilken biologisk betydning de har. Jeg bruger først... -
EP - hjælp til emneideer?
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal skrive et eksamensprojekt i biologi og engelsk. I biologi vil jeg gerne skrive om stoffers (LSD,hash osv.) påvirkning på individet og er lidt itvivl om, hvordan man skal kople det på noget engelsk materiale. Jeg havde selv gjort mig en overvejelse om man ville kunne analys... -
AT BIO/REL Metodepræcisering, fosterdiagnostik
ForumindlægHej derude! Jeg skal op til eksamen i morgen fredag i fagene biologi og religion. Mine lærere sagde at jeg til biologi skulle benytte den deskriptive metode fordi teori omkring DNA og PCR-metode er anerkendte og at den deskriptive metode så bare skal fungere som en forklarende faktor. Det synes...
