Søgning på: historie noter stx. Resultater: 19321 til 19340 af 33650
-
Krebsen Af kim fupz aakeson
ForumindlægHej er der nogen der har læst Krebsen af kim fupz aakeson? har brug for hjælp til analyse :) skal hjælp til: tid budskab Komposition -
HJÆLP KAN IKKE FINDE DET GYLDNE SNIT!
ForumindlægJeg skal snart op til den mundtlige eksamen, i dansk. Jeg skulle analysere dette billede med pc. skovgaard, men kan simpelthen ikke finde det gyldne snit! Er der ikke nogle der kan hjælpe mig? Tak på forhånd -
Analyse af "Ophelia" af John Everett Maillais
ForumindlægJeg skal analysere billedet "Ophelia" af John Everett Maillais. Det går helt fint, der er bare det, at jeg ikke kan finde budskabet i billedet. Jeg håber virkelig på at der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg har søgt hele internettet tomt, og kan ikke finde noget. For Guds skyld, hjælp mi... -
Hjælp til lille tysk oversættelse
ForumindlægHey Alle er i gang med at træne mig op til anden del af mundtlig tysk A-eksamen. Jeg vil derfor lige hører, om der var nogle, som ville hjælpe mig til at oversætte en lille del fra Tysk til dansk, så jeg kan se, om jeg selv har oversat den rigtig. Det er bare dette lille stykke, på forhånd tak:... -
læse matematik op på B niveau
ForumindlægHej. Jeg er kommet lidt i tvivl. Jeg har planer om at læse matematik op på B niveua. mit spørgsmål er om jeg kan det, da jeg fik 02/00 i matematik på C nivuea ? -
Prinsessen med de tolv par guldsko
ForumindlægEr der nogen, der ved om prinsessen med de tolv par guldsko er kunsteventyr eller folkeeventyr? og hvorfor -
Periodiseringsprincip
ForumindlægHej! Nogen, der kan forklare mig, hvad periodiseringsprincip er? kh Mille -
Fordeling af drenge og piger Århud
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan fordelingen af drenge og piger er på matematik-økonomi og sundhedsteknologi i Århus? :-) -
Forsikringsmatematik & gymnasielærer
ForumindlægHej alle, Jeg har søgt ind på Forsikringsmatematik (Aktuar-uddannelsen) på KU, men har også samtidig igennem længere tid leget med tanken om at undervise i gymnasiet. Jeg ville høre om der er nogen der ved, om man ville have mulighed for at kunne undervise i Matematik i gymnasiet, hvis man h... -
De unge og de gamle af Gustav Wied
ForumindlægHej, jeg sidder og laeser op til eksamen lige nu og vil hoere om der er nogen der har en analyse af Gustav Wieds 'De unge og de gamle'? Det kunne vaere et stort hjaelp! Paa forhaand tak (: -
Dannelsesperspektivet i folkeeventyr
ForumindlægHey er der nogen der kan hjælpe mig med det her begreb har aldrig hørt om det før så.. Jeg skal bruge det i en DHO-opgave. Det haster lidt. Alt kan bruges :-) -
Anatomi.
ForumindlægHej, jeg har brug for lidt hjælp til de anatomiske strukture. Jeg skal beskrive hvad (hvilke anatomiske strukturer) et ilt molekyle passerer på sig vej fra alveoleluften til et hæmoglobinmolekyle. Kan det godt passe at ilt molekylet kun passere forbi to gange enlaget pladeepitel? Håber der er ... -
Malerens paradoks
ForumindlægHej venner, Sidder med en lidt "sjov" opgave. I opgaven skulle jeg først beregne rumfanget på en hul uendelig lang tragt, hvorefter jeg skulle beregne overfladearealet på denne, deraf fik jeg: Rumfang = π Overfladerareal = π*∞ Dernæst skulle man forklare dette paradoks,... -
Yahya Hassans digtsamling
ForumindlægHej! Jeg sidder med et diskuterende spørgsmål i SRP omkring hvorvidt hans digtsamling "Yahya Hassan" har været med til at øge eller hæmme integrationen i Danmark. Nogen ideer? -
Berlinmuren
ForumindlægJeg skal i tysk lave en fremlæggelse om et emne der omhandler DDR, hvor jeg så har valgt berlinmuren. Jeg kan ikke rigtigt finde noget om udviklingen af berlinmuren. Altså jeg er interreseret i at finde noget om, hvordan udseendet og sikkerheden har ændret sig i årene 1961-1989. Er der nogle af j... -
Ondskab
ForumindlægHej allesammen. I dansk har vi fået en opgave, med emnet ondskab. Vi skal skrive en novelle, hvor ondskab optræder i novellen. Jeg har en idé over, hvordan min novelle skal være. Men jeg kunne godt bruge lidt hjælp. Har I ideer til hvad ondskab kunne være. Jeg skriver om en fattig mand ude på Kø... -
Stil - ideer?
ForumindlægHej! Jeg har en stil for, og jeg ved selv virkelig ikke hvad den skal handle om. Derfor ville jeg spørge om nogen af jer måske har nogle ideer? Det er en novelle og den skal skrives i 3-person, datid. Kravene er: 1. Det skal kunne ske i virkeligheden. 2. Det foregår en sensommeraften. 3. Den fort... -
Personkrakteristik hjælpppp
ForumindlægHej jeg har et spørgsmål. Kan man godt sige en person er rund men stadigvæk er statisk? Personen jeg laver en personkarakterist om er rund, men føler personen forbliver den samme gennem kortfilmen. -
Valg af underemne
ForumindlægHej alle, Vi skal til at igang med vores 9. klasses projektopgave, men ved ikke helt hvad vore underemne skal være? Vi har to overemner der hedder "Konflikter" og "Forandring og konsekvenser" Jeg håber der kommer nogle svar og på forhånd tak :) -
Dusk over atlantic Wharf
ForumindlægHej. Jeg kan ikke forstå denne tekst. Det jeg forstår er noget med Indien alså en mand som gifter sig med Lata eller forstår jeg ikke mere. Håber i kan hjælpe mig
