Tysk
Berlinmuren
Jeg skal i tysk lave en fremlæggelse om et emne der omhandler DDR, hvor jeg så har valgt berlinmuren. Jeg kan ikke rigtigt finde noget om udviklingen af berlinmuren. Altså jeg er interreseret i at finde noget om, hvordan udseendet og sikkerheden har ændret sig i årene 1961-1989. Er der nogle af jer som ved noget eller har et link, der kan beskrive denne udvikling. Linket må være på dansk, engelsk og tysk. Tak på forhånd.
Svar #1
06. januar 2015 af Tyskfødt (Slettet)
Prøv at google dig frem til informationer med stikordene "Berlinmuren" eller "Berliner Mauer " (= tysk tekst)
Svar #2
06. januar 2015 af Egofaciens (Slettet)
Du kan muligvis også kigge på billeder, og dermed se det med dine egne øjne, og dermed beskrive udseendet, som du også nævner. På den måde kan du selv gøre dig nogle tanker om sikkerheden (men det er jo nok ikke helt nok), og derefter understøtte dine "teorier" med nogle kilder, som du helt sikkert kan finde ved en simpel søgning på Google :)
Svar #3
07. januar 2015 af Stygotius (Slettet)
Du kunne jo sige noget om murens historie, -hvordan man fik accept af Moskva til at rejse den, og hvorfor man mente den var nødvendig, -hvad man siden gjorde for at gøre den umulig at passere. Du kunne skrive om den "Schussbefehl" som grænsevagterne havde og noget om hvornår muren faldt og hvorfor, og endelig noge om hvad murens fald betød for borgerne og virksomhederne i det tidlligere DDR.
Du kunne også komme ind på Wolf Biermann og hans sange.
Han sang bl.a. "Ich stehe vor der Mauer und singe"
Se især pladen "Wolf Biermann zu Gast bei Wolfgang Neuss"
Svar #4
07. januar 2015 af PeterValberg
Skriv et svar til: Berlinmuren
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.