Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 19341 til 19360 af 153151
-
Gerne svar hurtigest muligt - Det er idehistorie
ForumindlægVi har fået at vide, hvis vi kan finde på nogen idehistoriske argumenter for at se Danmarks VM kamp på tirsdag, kan vi få lov til at se fodbold. Der er nogen som har nogle argumenter? Tak på forhånd -
Vietnamkrigen
ForumindlægVi er to drenge, som har trukket den kolde krig til histore-eksamen, og vi mangler lidt hjælp til hvilket produkt og problemstilling vi kan lave? nogen der har ideér, eller som selv har været oppe i det? -
AT
ForumindlægHej Sp Har virkelig brug for hjælp. Jeg har skulle vælge nyt AT emne, fordi det gamle ikke var godt nok. nu sidder jeg med et nyt problem, da jeg ikke ved hvordan jeg skal kunne få det op på et højere taksonomisk niveau. mit emne er titanic Tusind tak for hjælpen på foorhånd -
Forskel på essay og klumme???
ForumindlægHvad er forskellen på essay og klumme? gerne grundigt! tak! -
graphic novel
Forumindlæghvad sker der med teksten, hvis en roman bliver omsat til en graphic novel? please svar så hurtigt som muligt tak på forhånd(: -
Menneskets forhold til det guddommelige og naturen
ForumindlægI forhold til srp skriver jeg om det gyldne snit, herunder skal jeg komme ind på: 'menneskets forhold til det guddommelige og naturen' i 'renæssancen' og 'det moderne gennembrud'. Nogle der har nogen kilder eller ved noget om det? -
Referat af Den sidste henrettelse
ForumindlægHej jeg har læst bogen Den sidste Henrettelse af Jesper Wung-Sung og bogen er bare meget forvirende for mig. Er der nogen af jer der kan skrive hvad der sker i de første 70 sidder af bogen det skal være meget detaljerede og uddybende. MVH Sofie -
Europa og islam i middelalderen
ForumindlægJeg skal nok helt sikkert vide det følgende, men nogle der kan fortælle mig , hvilket kejserrige der er tale om ? “I middelalderen var der gang på gang krig i grænseområderne mellem Islam og kristendom. I Spanien kæmpede små kristne kongedømmer for generobringen af Spanien, og i Lilleasien f... -
historiske kilder den sorte død
ForumindlægJeg står og snart skal i gang med SRP.. Jeg har valgt bioteknologi og historie, derfor har jeg bundet mig til at finde nogle primære kilder i forhold til historie. Emnet er den sorte død (1300-tallet) og ville høre om andre har haft skrevet om den sorte død og eventuelt kan hjælpe mig med at find... -
plantens livcyklus?
Forumindlæghey.. Prøv at forestille dig en plante. Det kan eksempelvis være korn dyrket på en mark, et bøgetræ der spirer og vokser til en skov. Fortæl historien om en plante fra den "fødes" til den er fuldstændigt "forsvundet" fra jordens overflade. Derefter følger du kulstoffet igennem... -
acrobat reader
ForumindlægEr det muligt at ændre teksten i et acrobat reader dokument, for så vil jeg meget gerne vide hvordan man gør!!Rasmus -
Bedømmelse af SRP
ForumindlægHej Alle. Er der nogen der gider, at bruge tid på at læse min SRP og give en bedømmelse af den og hvilken karakter den burde få? Jeg har lige fået den tilbage og er utrolig skuffet over min karakter.. Tak på forhånd. Venlig hilsen Maria -
Harry Potter?
ForumindlægHvordan vil I fortolke Harry Potter? -
Klodshans ! - Haster
ForumindlægHej - Det ville være lækkert hvis en lå inde med en analyse af klodshans !?! Det ville hjælpe meget..på forhånd tak -
Carbonhydrider - evt. opg...
ForumindlægHej allesammen Jeg går på kemi B-niveau og skal snart skrive SSO opgave (Til de der ikke ved hvad det er... Er det en stor opgave der tæller meget i gennemsnittet). Jeg overvejer kraftigt at skrive om carbonhydrider, men kunne godt tænkte mig, at få en spændende/sjov indfaldsvinkel til det... -
Sildig Opvaagen af Blicher
ForumindlægJeg har siddet og skrevet en litterær artikel om Sildig Opvaagen af Sten Steensen Blicher, og så kunne det være virkelig rart, hvis der var nogle af jer herinde, der kunne have lyst til at kigge den igennem og komme med ris og ros. Jeg har meget brug for nogle andre holdninger :D Sten Steense... -
Er dette et abstract?
ForumindlægHej Skriver som så mange andre SRP. Har skrevet min opgave "Manhattan projektet", om udviklingen af atombomben - Fysik hovedfag, Historie sup. Har svært ved at forstå hvordan det engelske resumé skal skrives. Har prøvet at skrive et på dansk: "Denne opgave undersøger, hvordan den... -
Den kolde krig?
ForumindlægHejsa. Er der nogen der ved hvad Koreakrigen kom til at betyde for den kolde krig?Håber at i kan hjælpe!!! -
Danskopg. - Emnevalg?
ForumindlægJeg har absolut INGEN anelse.. Er lidt interesseret i digte, så kunne evt være i den retning.. Hva skrev i om? Hvilke emner kan i ellers komme på? Det skulle gerne være lidt originalt.. -
Eksamens karakterer
ForumindlægHej, skal jo snart til eksamener og ligger og regner løs på hvad det minimum er jeg skal have for at bestå :) Men har lige nogle spørgsmpl: 1) Idræt, musik og billedkunst hvordan er det dét tæller? 2) Har skriftlig matematik på A-niveau, så jeg skal jo til skriftlig eksamen i det her om ikke s...
