Søgning på: Almen Studieforberedelse (AT). Resultater: 19361 til 19380 af 325233
  • atomvåbnet..

    Forumindlæg
    hej. jeg har tænkt mig at skrive om atombombe i AT set fra datidens synsvinkler. Hmm.. hovedemnet er jo fremtiden, visioner og forudsigelser, men har ingen anelse om hvad mine foreløbige problemstillinger kan være. Er der nogen som har nogen ideer?
  • imperialisme og opium

    Forumindlæg
    Jeg har fået at vide af min lærer at jeg skal: Gå efter kilder om britiske udsagn om imperialismens nødvendighed, om opiums udbredelse(beretning fra opiumshulerne i Europa) er der nogen der har nogle kilder, eller ved noget om det andet?
  • hjælp hjælp hjælp

    Forumindlæg
    er der en herinde som kan hælpe mig med dennne sætning .... at deres mors hjerte er så svagt,at enhver unødig ophidselse kan tage livet af hende. be be be :O) tak
  • Fysik og engelsk

    Forumindlæg
    Vi har et AT forløb i fysik og engelsk, hvor emnet hedder "fremtiden – visioner og forudsigelser". Jeg har valgt at tage udgangspunkt i den globale opvarmning mht. hybridbiler. Er der nogle der kan hjælpe mig på vej med en problemformulering?
  • afkolonisering og murens fald

    Forumindlæg
    afkolonisering og murens fald - det er overskriften på min eksamensopgave i historie. Mit problem er bare at få det sammenkoblet.. Jeg ved begge dele skete under den kolde krig, men det er bare som om at der bare er ret langt imellem emnerne alligevel. Alt hjælp påskønnes. TAK
  • Artikel af AFR

    Forumindlæg
    Hej! Nogle som ved hvad en artikel hedder som er af AFR og handler om dansk udenrigspolitik, han siger blandt andet at man skal være idealistisk i sine mål men realistisk i valget af sine midler til at nå målene.Tak..
  • Optimering

    Forumindlæg
    Hej, er det ikke rigtigt at for at løse nedenstående opgaver, skal jeg finde den afledede funktion, og derefter løse f'(x) = 0, hvorefter der afgøres om punkterne er enten maksimum eller minimum?
  • Cos, Sin, Tan

    Forumindlæg
    Hej. Når jeg ved at trekant ABC (som er vilkårlig) B = 42(grader), c = 7 og a = 5. Hvilke formler skal jeg bruge for at finde siden b og vinkel A og C? - På forhånd tak
  • Hjælp det haster !!!

    Forumindlæg
    Hej folkens :) Er i gang med at skrive en opgave om religion osv. Jeg har et spørgsmål, som jeg håber nogen kan hjælpe mig med: Hvorfor vælger nogle folk at blive ret troende, selvom deres forældre ikke er det ??
  • Boykotte de Olympiske Lege

    Forumindlæg
    Hej I historie er jeg i gang med at læse bogen "Da Danmark var besat". Det står noget med at "boykotte". Jeg har ikke helt fået fat i hvad boykotte er. Og når jeg søger det på goggle, kommer der en masse frem som jeg ikke helt forstår.. :)
  • Hvordan kan Masse og Energi være ens?

    Forumindlæg
    E=mc2 Jeg forstår ikke hvordan at energi og masse kan være ens, altså proportionale? Og hvordan kan Masse omdannes til energi? Altså en genstand, kan da ikke bare blive til energi? Jeg ved godt at det er et dumt spørgsmål, hvad er så energien?
  • Ensvinklede trekanter

    Forumindlæg
    På figuren ses to retvinklede trekanter ABC og A1B1C1 der er ensvinklede. Nogle af sidelængderne er angivet i figuren. Bestem AB og A1B1 Jeg får oplyst at; BC=3 AC=4 og B1C1=9 Nogen der har tid til at hjælpe? :-)
  • Jobansøgning

    Forumindlæg
    Hej. Sidder her og skriver min jobansøgning og det er lidt svært. Ved godt at man skal skrive hvorfor de skal vælge dig og hvad man er god til. Men er der nogle der kan komme med noget andet, der er vigtigt at skrive i en jobansøgning? Tak på forhånd.
  • Termodynamik

    Forumindlæg
    Hej, Håbede at nogen kunne hjælpe mig med denne opgave: En 1400 ºc varm og 400 g tung jernklump nedsænkes i noget 10 ºc varmt vand. Hvor meget vand skal der være, for at det lige netop går i kog? tak på forhånd
  • Hjælp til emne i projektopgave!

    Forumindlæg
    Hej! Nogen der har nogle ideer til et emne jeg kan skrive om i min projektopgave? Vores overemne er forandring. Har svært ved at finde noget som interesserer mig, og noget som er spændende at arbejde med. Har i gode erfaringer eller nogle forslag? :D
  • HF enkeltfag- tage eksamen om?

    Forumindlæg
    lad os sige at man er begyndt på HF enkeltfag og har fået 7 eller 02 i dansk, men er utilfreds. Kan man tage faget om og ændre sin karakter? er der overhovedet nogle muligheder for at ændre sin karakter på HF enkeltfag?
  • Sommerdrøm

    Forumindlæg
    Hejsa jeg har fået til opgave at analysere og fortolke teksten "En Sommerdrøm, skitse" af Herman Bang. Føler, at det er en lidt svær tekst, og derfor spørger jeg efter hjælp. Evt. hvad jeg kan komme ind på og hvad budskabet er.
  • Fysiologi træning

    Forumindlæg
    Hej jeg har en fremlæggelse for til imorgen om fysiologi træning, og jeg er snart ved at være færdig. Jeg ville bare spørge om, om i tror det er fint at skrive om nogle øvelser og sportsgrene med som er gode for kroppen?
  • Lidt uden for emne

    Forumindlæg
    Jeg har en søn der er startet i 5. klasse her efter ferien, han har store vanskeligheder i matematik.Er der nogen her, der kender gode sider på nettet, hvor man evt. kan få at vide hvordan man bedst hjælper ham. Når jeg sidder og "terper" med ham, ender det tit med, at det egentlig er m...
  • Jamen Hvordan?

    Forumindlæg
    Hey...Jeg har fået mit karakterblad den ser ikke så slem ud MEN der er nogle karakter jeger dalet lidt ned i kan i fortælle mig hvordan jeg skal forbedre det det var fordi vi have en terminsprøve og jeg fik sku nogle rimlig dårlige karakter i mat jeg fik 6 for opgaven og 11 for ordenen, og lærere...