Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 19361 til 19380 af 31467
-
"Tænke-opgave" med punkter og f(x)=ln(x)
ForumindlægHej allesammen :) Jeg har fået en opgave der hedder flg: " Lad P være et punkt på grafen for f(x) = ln(x) . Tangenten til grafen med røringspunkt i P, skærer y-aksen i Q. Linjen parallel med x-aksen gennem P, skærer y-aksen i R. Bestem så | QR |. ::: VINK :: Kald koordinaterne til P for (t ... -
Spørgsmål.
ForumindlægEt af vores eksamensspørgsmål lyder: 2. Funktioner og modeller Karakteriser lineær, eksponentiel og potens udvikling. Redegør for, hvordan man bestemmer en forskrift på baggrund af to punkter. Jeg har matematik på A, og jeg tænkte egentlig på, at spørgsmålet egentlig er meget bredt. Hvad s... -
brugforhjælp
Forumindlæghej. jeg har set den skriftlige eksamen i mat b-niveau år 2007 :-/ jeg må være forberedt på det værste. jeg har brug for svar på opgaverne, fordi jeg synes det er den mærkeligste og sværeste opgave jeg nogensinde har set i matematik. er der nogen der kan hjælpe mig??? jeg skal selv afslutte ... -
IT-bacheloren - nogen som kender den?
ForumindlægHej! Er der nogen som har et indgående kendskab til IT-uddannelsen (bachelor) på AU eller AAU? Jeg læser lige nu til noget andet, men jeg har ofte overvejet at skifte spor til IT, da jeg alligevel har computere, teknologi og interaktionen imellem mennesker og kunstig intelligens som en af m... -
SRP - Den sorte død
ForumindlægHej alle sammen. Jeg er i gang med at skrive SRP i Historie og matematik, hvor jeg har om den sorte død (Historie) og SIR-modellen (Matematik). Jeg har dog problemer med at finde historiske kilder, som jeg kan bruge. Jeg har et punkt i min opgave formulering som lyder på: Diskuter om befo... -
SØGER TUTOR (MAT B STX)
ForumindlægHej! har du interesse for at tjene lidt ekstra penge? jeg er en 2g elev på virum gymnasium og har matematik på b niveau som jeg afslutter til sommer. jeg kæmper kampen mod matematikken, og søger derfor en ugentlig tutor der kan hjælpe fra nu af og til eksamen. hvis du er frisk, god til at lære fr... -
differentialligning
Forumindlæghejjsaa alle sammen... sidder laver matematik, men er nu stødt ind i noget jeg virkelig ikke kan forstå. matematik-opgaven lyder således: En høj cylinderformet beholder har et hul i bunden. Når der er vand i beholderen, vil det løbe ud gennem hullet. Den hastighed, hvormed vandhøjden i behold... -
SRP: Andengradsligningen x^2+ax=b^2
ForumindlægHej :) Jeg er igang med at skrive SRP i matematik og historie om græsk matematik og grundlagskrisen. Jeg har en opgave som jeg skal besvare der driller mig. Vis ved at betragte figuren (vedhæftet) at ac+c^2+(1/2a)^2=(1/2a+c)^2 Dette kan jeg ikke se ud fra figuren da jeg ... -
Sammenhæng mellem sider og vinkler i en retvinklet trekant
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til matematik B mundtlig eksamen, og har brug for lidt hjælp til dette "spørgsmål". Geometri: 1.Du skal gøre rede for sammenhængen mellem sider og vinkler i en retvinklet trekant. 2.Du skal desuden bevise sinusrelationen for ikke retvinklede trekanter. Je... -
Eksamens forberedelse
ForumindlægHej allesammen Eksamnerne nærmer sig, og derfor er det ved at være på tide at begynde at læse op til eksamnerne. her mener jeg self. også matematik. Så det jeg tænkte var at vi måske herinde, hvis folk syntes det var en god ide, oprettedeverse en fælles bruger på youtube.com og lage videoer ud a... -
Tilføre eller ikke tilføre i SRP
ForumindlægJeg har skriver srp i matematik og historie . Jeg har om en fransk matematiker Sophie Germain og min historie del går ud på:Kvindeforhold i perioden (den franske revolution),hvor jeg skal tage udpunkt ihendes historie og analysere kvinders forhold. Mit spm er det relevant, at skrive noget i... -
Lektiehjælp i mat, kemi og musik tilbydes
ForumindlægHey! Jeg er en pige på 22 år, som blev matematisk/musisk student i 2006. Lige nu står jeg håbløst og mangler penge, så jeg vil gerne fungere som lektiehjælp hvis nogen har brug for det. Jeg har læst til farmaceut på Københavns universitet i halvandet år, så mine største forcer er matematik og k... -
Salg af matematikhåndbog
ForumindlægHej alle Jeg har bogen du har brug for, som sælges, hvis du har matematik på B- eller A-niveau og dermed fortsætter med faget efter sommerferien. Den hedder "Matematik 112" af gymnasie- og HF-lærer, Lars Pedersen, og indeholder regneregler og formler lige fra algebra og ligninger og ul... -
Hjælp,det vigtigt!
ForumindlægHej allesammen! jeg håber i kan hjælpe mig med det her, jeg er meget bagud. der er en mundlig matematik projekt jeg skal lave til den 24. og det er noget vi skal komme op i eksamen. jeg har så sagt til min lærer at min projekt skal handle om biler, men ved ikke hvor meget matematik jeg kan få ... -
Tips til at blive bedre til problemregning.
ForumindlægJeg har altid været nogenlunde til matematik, får somrelt 7-10 i faget, men jeg vil rigtig gerne blive bedre til problem regning. Der er tit, hvor jeg halter med at få omformuleret spørgsmålen, og syntes tit at opgaverne er rimelig svære... Håber at I kan give nogle tips! God nytår... -
SRP
ForumindlægHej folkens Jeg skal til at skrive SRP og jeg tænker at jeg vil vælge enten Matematik A og samfundsfag B eller Fysik A og teknologi B eller Matematik A og engelsk B Mit spørgsmål er derfor er der nogen der muligvis kan komme med nogle emner man kan skrive om ud fra de der fag jeg har skevet op... -
KENDER DU EN GOD ONLINE LOMMEREGNER?
ForumindlægHey SP! Jeg er pigen der lige er startet på gymnasiet, og vi får snart en screening i matematik, hvor vi gerne må bruge lommeregner. Mit spørgsmål til jer, er så om i kender nogle hjemmesider eller gerne nogle apps med en god lommeregner, som kan noget mere end de grundlæggende ting? Jeg ønsker ... -
overvejer at starte på DTU...
ForumindlægHej Jeg overvejer at læse diplomingeniør - i fødevareanalyse på DTU. Uddannelsen er lige noget for mig, men jeg er ikke den bedste til fysik,kemi og matematik. Jeg har bestået fagene matematik A og kemi B, som er adgangskravene for uddannelsen. Kan n... -
Uforståelig sandsynlighedsregning
ForumindlægHej. Jeg var lidt i tvivl, om dette hørte ind under engelsk eller matematik, men tog den så på matematik. Sagen er at jeg så en youtube video, omkring 20 kort som vender med billede siden nedad. Ud af dem skal man vist vælge et kort, men da mit engelsk ikke er særlig godt, står jeg fuldstændig ... -
Inspiration til projektopgave
ForumindlægHej alle! Jeg skal til igang med at lave en matematik opgave, opgaven er selvvalgt emne med matematik perspektivering. Dermed har jeg valgt emnet, fitness/motion. Jeg kan ikke helt komme på hvad jeg kan lave med det. Indtil videre ser min problemstilling sådan her ud: Hvor mange kal...
