Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 19361 til 19380 af 20599
-
HASTER
ForumindlægEr ved at skrive SRP og er blevet lidt i tvivl om noget. Kan Beck og risikosamfundet kobles til kropsidealer. i den forstand at vi selv foretager nogen valg og de ikke altid er lige gode. Noget med spiseforstyrrelser (for et eller andet sted set er det ved samfundet der har en påvirkening der).... -
Skal lave en generel formel, kan man skrive sådan her?
ForumindlægHej jeg er i gang med at skrive SRP om Enigma og skal lave en generel formel for koblingspladens indstillinger. Jeg er sådan set kommet frem til selve formlen men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal beskrive betingelserne for den B = antal bogstaver i alfabetet B kan være alle naturlige... -
Marked og finanskrisen
ForumindlægJeg skal snart skrive SRP, og har valgt at skrive i faget Afsætning og English. Men har ikke ide om hvad skal jeg skrive om, i første omgang tænkte jeg at skrive generalt om den amrikanske marked og finanskrisen, altså hvordan den har pårvirket markedet. MEN' så synes det bliver alt for bre... -
Vindmøller?
ForumindlægHej.. Jeg sidder lidt fast i min SRP-opgave. Jeg skriver om vindmøller og er nået til denne problemformulering: Benyt data fra en kommerciel vindmølle til en analyse af sammenhængen mellem vindhastighed og elektrisk effekt. Undersøg ved hjælp af regression om der findes en potenssammenhæng mll... -
Argumentationsanalyse - Toulmin
ForumindlægHej, Jeg er i gang med en argumentationsanalyse af George W. Bushs tale, "State of the Union Address" i min SRP i engelsk. Jeg er blevet helt rundtosset på grund af det. “It costs a lot to fight this war. We have spent more than a billion dollars a month - over $30 million a da... -
Vergangenheitsbewältigung
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med min SRP, og jeg har valgt jødeforfølgelse og nazismen som emne med tysk og historie som fag. Mit diskussionsspørgsmål lyder: diskutér jødeforfølgelsens betydning for tyskeres forhold til deres nationale identitetsdannelse. Inddrag evt. begrebet "Vergangenheitsbewä... -
Sammenligning af lægemidler - Lipinski's rule of five
ForumindlægJeg er ved at skrive SRP om smertestillende lægemidler og skal i den forbindelse redegøre for den kemiske opbygning af paracetamo, acetylsalicylsyre og ibuprofen hvor jeg skal komme ind på Lipinski's rule of five for de tre stoffer og sammenligne de tre stoffer ift. disse regler. Alle tre læ... -
SS-4 raket beregninger
ForumindlægHej alle Har akut brug for hjælp til nogle beregninger til min SRP Jeg har fået til opgave, at: - give et estimat for, hvor højt en sovjetisk ss4-raket vil flyve, hvis vi afsender den lodret - give et estimat over, hvor længe raketten vil være i luften. Jeg har fået disse link hvor der står ... -
Snævre emnet ind?
ForumindlægHej Skal skrive SRP i fagene Biotek A og Psykologi C snart. Jeg har umiddelbart valgt at skrive om emnet 'epigenetik og stress', dog er jeg lidt tvivlsom om hvorvidt jeg bør fastholde det emne eller snævre det ind til at blot have emnet 'stress'. Efter mere research finder jeg de... -
Hydrolyse af acetylsalicylsyre - Har jeg lavet det rigtigt?
ForumindlægHej SP! Jeg er i gang med at reflektere over min SRP- opgave, som jeg skal forsvare om et par dage. Jeg valgte emnet "Smertestillende lægemidler" og fagene: Bioteknologi A & Matematik A. Et af de spørgsmål, som jeg skulle besvare så som følgende ud: "Undersøge hydrolyse af ... -
Hurtig hjælp søges :)) - Hydrolyse
ForumindlægHej SP! (Jeg har tidligere skrevet, men fik intet svar så prøver min held igen ;)) Jeg er i gang med at reflektere over min SRP- opgave, som jeg skal forsvare om et par dage. Jeg valgte emnet "Smertestillende lægemidler" med fagene: Bioteknologi A & Matematik A. Et af de spørgsmål... -
Omkring eksamen
ForumindlægHey studieportalen. Jeg går lige nu i 3.g og skal snart til eksaminer. Jeg har fået at vide/læst, at man i alt skal op til 9 eksaminer under sin gymnasietid. Jeg har været til musik- og fysikeksamen mundtligt, har afleveret SRP og skal til eksamen i AT. Ydermere har jeg fået offentliggjort 4 skr... -
Engelsk og historie Skahespear teorier
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP her til vinter og kigger så småt på hvad der er at vælge imellem. Jeg er faldet over de mange teorier der er, om hvor vidt Shakspear er en virkelig person eller om det faktisk er en anden der har skrevet hans værker. Rent historie mæssigt fungere det jo super fint, men... -
Hjælp!!!
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal snart til at skrive SRP. Jeg har tænkt på at lave fagkombination af matematik A og historie A. Herunder har jeg tænkt på emner som arabisk, ægyptisk eller græsk matematik. Jeg har læst lidt om dem og synes at de er spændende på hver deres områder. Det eneste jeg er usi... -
SKRÅ KAST!
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål mht. SRP. Jeg har valgt at skrive i Matematik A og Fysik B, emnet er det skrå kast med luftmodstand. Jeg har derfor lavet lidt research og har kommet frem til at jeg måske kunne bruge Reynold's tal til at udregning af luftmodstands modellen, til det skal jeg så også u... -
Reynolds tal til løsning af luftmodstand
ForumindlægHej derude, jeg har et lille problem jeg skriver SRP om det skrå kast med luftmodstand, og jeg ville lige spørge et lidt forrvirende spørgsmål. Når jeg skal finde luftmodstanden har jeg valgt at bruge Reynolds tal for at finde ud af om strømningen er laminar eller turbulent. Jeg er bare i tviv... -
Hvornår holdte Obama sin tale i Jerusalem og i Ramallah 2013?
ForumindlægSRP Krise Jeg er godt klar over at det var i Marts, men jeg er simpelthen forvirret over hvilken dato præcist, de 2 taler blev holdt. Noget siger mig at talen i Jerusalem blev holdt d. 21, og jeg tror at talen i Ramallah blev holdt d. 22. Men i Obamas tale i Jerusalem nævner han ''The sa... -
Ekstime, empirisk fortæller og læser
ForumindlægJeg er igang med mit SRP-forløb, og er desværre støt ind i nogle problemer. Jeg har læst bogen "Det bliver sagt" og skal lave en analyse og fortolkning på den. Jeg har fundet følgende tolkning skrevet af Rene Rasmussen, og min lærer vil gerne have jeg inddrager nogle af hovedpunkterne i... -
Analyser Fremtidig Produktudvikling
ForumindlægHejsa :) Jeg er pt ved at skrive SRP i afsætning A og innovation B, or jeg er gået lidt i stå ved min analyserende del. Jeg skal analysere den fremtidige produktudvkling af et produkt, og jeg begynder at få lidt svært ved at finde frem til hvordan jeg præcist skal underbygge min analyse. Jeg ha... -
Vurdering af renæssancens menneske- og natursyn i eftertiden?
ForumindlægI min SRP skal jeg, som det fremgår af overskriften, vurdere betydningen af renæssancens menneske- og natursyn i eftertiden. Her har jeg før dette periodisert renæssancen til 1300 - ca. 1650, hvor jeg har redegjort hvorfor menneskesynet var, at mennesket var "skabt til at skabe" osv. ...
