Kemi

Hurtig hjælp søges :)) - Hydrolyse

27. maj 2023 af riria - Niveau: B-niveau

Hej SP! (Jeg har tidligere skrevet, men fik intet svar så prøver min held igen ;)) 

Jeg er i gang med at reflektere over min SRP- opgave, som jeg skal forsvare om et par dage. Jeg valgte emnet "Smertestillende lægemidler" med fagene: Bioteknologi A & Matematik A. Et af de spørgsmål, som jeg skulle besvare så som følgende ud: 

"Undersøge hydrolyse af det fremstillede produkt. Kom herunder ind på metoder og analyse af dit forsøg. Undersøg om de matematiske modeller er gode i forhold til at beskrive hydrolysen af acetylsalicylsyre."

Jeg prøvede på at besvare disse spørgsmål, men er ikke sikker på at jeg lavede dem rigtige... Er der nogen af jer, der kan hjælpe mig med dette? (Jeg har vedhæftet filen og spørgsmålene med rødt). 

Tak på forhånd! :))


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. maj 2023 af mathon


Svar #2
28. maj 2023 af riria

Hej igen! 

Jeg prøvede på at finde koncentrationen af pH 1 ved at anvende Lambert Beers lov (som sagt i videoen). Men er ikke sikker på, at jeg har lavet det rigtigt og kan hellere ikke finde ud af, hvordan jeg skal finde hastighedskonstanten k'

Den vedhæftede fil, viser det jeg har lavet. 


Svar #3
28. maj 2023 af riria

Hej igen!

Jeg har siddet og lavet efterbehandlingen omme. Er der nogen af jer, som vil se om jeg har lavet opgaverne rigtigt? (Det vil betyde enorm meget<3) 


Skriv et svar til: Hurtig hjælp søges :)) - Hydrolyse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.