Søgning på: dansk eksamens noter. Resultater: 19381 til 19400 af 78613
-
Samfundsfagseksamen 24 timers
ForumindlægHej.. Jeg skal op i samfundsfag på c-niveau. Jeg har 24 timer til at forberede mig, men er i tvivl om, hvordan jeg skal bære mig ad. Jeg har fået 7 bilag om emnet EU og den irske spænding. Skal jeg bare skrive et talepapir og lave en problemformulering og derefter redegøre for artiklerne eller hv... -
Please HJÆLP mig med optagelsesprøve?!?
ForumindlægJeg skal til optagelsesprøve på gymnasiet og har ABSOLUT ingen ide om hvad der kommer til at ske? Der er mindre end 2 uger til, og har ikke fået noget brev... Var syg til min 9. kl eksamen, som derfor gik rigtig dårligt, så ved ikke meget om hvad der skal ske og tanken om det igen skræmmer mig, d... -
Notater
ForumindlægHey...Så nærmer eksamen sig jo de fleste 3.g'ere også dem som har haft mindre travlt i løb af de 3 år...men jeg kan simpelthen ikke finde mine notater omkring vikingetiden, slaveriet i romerriget, kina's historie og nazismen i tyskland og så nogle enkelte områder indenfor danmarkshistorie... -
Homoseksualitet i AT
ForumindlægHej SP! Jeg har overvejet at skrive om homoseksualitet i den endelige eksamen i AT, hvor overemnet er "grænser". Jeg ville gerne skrive i dansk og samfundsfag, men jeg er i tvivl om, hvordan samfundsfag kommer ind over... Er der nogle teorier, der omhandler homoseksualitet? Kan man sna... -
Hvad er forskellen........?
ForumindlægJeg skal til dansk-eksamen mundt. (FSA) i morgen så jeg sidder og kigger på studieportalens analysemodeller og kan lige finde ud af hvad forskellen på et kunsteventyr og et folkeeventyr er...?Vil også meget gerne have nogle råd om hvordan jeg skal gøre i morgen.. Læste et sted at hvis man trak en... -
Tidligere stilhæfter?
ForumindlægHej folkens, Er ikke specielt god til at skrive danske stile, så ville enormt gerne øve mig lidt på det, Er der nogen som ved hvor man kan finde tidligere stilhæfter til eksamen, så jeg kan øve mig? Hvis i ved hvor man kan finde stilhæfter til andre fag, f.eks. fransk A, engelsk A eller matematik... -
mål om at komme ind på hf
Forumindlægjeg har taget 2 år 10 klasse for at komme ind på hf, har været til eksamen i år og har fået to dumpe karakter i skr dansk og matematk,.. har talt med hf også men de siger at jeg har ik gennemsnitet til at komme ind på hf, hva skal jeg gør, kan ik søge ind på nogen som helst uddannelse med to dump... -
Hvordan perspektivere jeg maleriet "stjernenatten"?
ForumindlægHej, jeg skal op i kunstbilleder til min dansk mundtlige eksam. Jeg har valgt maleriet "stjernenatten af Van Gogh. Men hvordan og hvad kan jeg perspektivere maleriet "stjernenatten" med? Jeg skal også læse en halv side op. Men jeg kan ikke rigtig finde noget. Kender I noget, jeg ka... -
Spansk rettelse
ForumindlægHejsa! Jeg søger en der vil rette min spansk skriftlig eksamen eftersom jeg har fået en lavere karakter end jeg plejer, og derfor gerne vil se hvad mine fejl er :) -
Hjælp romatikken
ForumindlægHej. Jeg har trukket romantikken til mudtlig eksamen. Ved ikke hvilken tekst jeg skal vælge. Men det skal helst være noget med ulykkelig kærlighed. Mange tak. Håber I kan hjælpe -
Eskamen bio niv c
ForumindlægJeg skal til eksamen på tirsdag i biologi c. Biologi er ikke min stærke side. Jeg fik 4 i løbet af året for mine rapporter og satser ikke på de vilde karakter til eksamen, da biologi ikke er min stærke side. Hvor meget skal man enlig kunne sige for, at bestå med et 2 tal (6 tal efter gammel skala)? -
Hjælp til indskærpning af emnet kunstig intelligens, så det passer til overemnet: Kommunikation.
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har virkelig brug for noget hjælp. Jeg har valgt at skulle skrive AT i fagene Matematik A og Dansk A. AT-eksamens overemne, er i år kommunikation, hvor jeg har valgt underemnet kunstig intelligens. Jeg kan dog ikke bare fremlægge om kunstig intelligens, jeg mangler at ind... -
induktiv/deduktiv metode
ForumindlægHej Allesammen. Jeg sidder og forbereder mig til at-eksamen. Mine overordnet problemformulering er hvordan hovedpersonen udvikler sig gennem romanen samt hvordan forholdet er i landet har udviklet sig i nyere tid. Mine fag er dansk og historie set som samfundvidenskabelig. Jeghar har en roman s... -
Passiv Passiv
ForumindlægHjælp mig. Skulle oversætte en tekst til engelsk og jeg er bare bange for jeg ikke har oversat korrekt til passiv. Vil i ikke godt lige tjekke. The riots in north Ireland, just as many others characterizes as civil war, can only be understood if you know something about Ireland’s history. I... -
hjælp til oversætte
ForumindlægHej. Jeg skal skrive et brev til Ikea, men er ikke så god til engelsk. Er der mon en, som har lyst til at hjælpe mig med at oversætte et kort brev fra dansk til engelsk. Det er lidt under en side. På forhånd tak. -
Gode vendinger
ForumindlægHej alle :-) Er der nogle som har nogle gode tyske vendinger til tysk skriftlig eksamen? Lasse... -
Henrik Dahl - Minerva model - Livsstil
ForumindlægHejsa!Ville høre, om der var nogle herinde som kunne hjælpe mig med Henrik Dahls teori omkring Livsstil. Er nemlig skrivende stund igang med at skrive omkring livsstil, og skal bruge ham som teori.Hvis I har nogle gode noter, vil det være super. -
Fysik/Kemi forberedelse hjælp
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal til min Fysik/Kemi eksamen den 23. Juni. Mig og min gruppe har valgt at lave dispossioner over alle de emner vi kan komme op i, så vi er klar med det samme til eksamen. Lidt om mig selv: Jeg er blevet optaget til HTX og har valgt Fysik på A. Jeg er bedst til Fysik og h... -
Konfidensinterval
ForumindlægJeg har brug for hjælp til disse opgaver. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal gøre, og hvordan jeg skal bruge mit CAS-værktøj Wordmat til det her :-( Opgave 32 Se igen på analysen fra Epinion i eksempel 18. a) Tegn grafen for +u som funktion af pˆ i et passende interval. b) Ved hvil... -
Skriftlig engelsk
ForumindlægEr der nogen, der var op i skriftlig engelsk årsprøve/eksamen B-niveau sidste år? Som evt. kunne sende mig opgaven, som jeg kan læse igennem? Vil være til stor hjælp :)
