Almen studieforberedelse (AT)

Homoseksualitet i AT

06. februar 2016 af Josefinekh (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej SP!

Jeg har overvejet at skrive om homoseksualitet i den endelige eksamen i AT, hvor overemnet er "grænser". Jeg ville gerne skrive i dansk og samfundsfag, men jeg er i tvivl om, hvordan samfundsfag kommer ind over... Er der nogle teorier, der omhandler homoseksualitet? Kan man snakke ud fra samfundsdebatten omkring emnet eller hvordan kan det komme ind over?

Alle ideer modtages med kyshånd! På forhånd tak! :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. februar 2016 af SPRB (Slettet)

Nu går jeg kun i tiende klasse, så du skal nok ikke regne md at mit svar giver den bedste hjælp. Jeg vil dog mene at samfundsfag kommer godt ind under det, f.eks. med, som du nævner, debatter osv. Nogle politikkere har jo kæmpet for at homoseksuelle f.eks. kan blive gift i Danmark. Så på den måde gør det vel.

Håber du finder ud af det, og får noget bedre hjælp. Held & lykke :)


Svar #2
07. februar 2016 af Josefinekh (Slettet)

Er super glad for alle indput, så tusind tak skal du have! :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. februar 2016 af Stats

Kulturelle , fysiske, psykiske og sociale forhold definere et menneskes personlighed (helhedsmodellen). Hvis der så inddrages Freuds æg, id'et, jeg'et og over-jeg'et så kan du nok godt finde på noget godt at skrive om :-)

Hvis du så anvender den psykoanalytiske og socialhistoriske metode i dansk samt samfundsvidenskabelig metode i samfundsfaget, så er du i hvert fald godt på vej ;)

Jeg vil gerne klarlægge, hvorfor et menneske bliver racist i gennem samme metode - jeg skriver dog i DIO :)

Man mener at homoseksualitet ligger både i generne og i miljøet..

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Homoseksualitet i AT

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.