Søgning på: historie eksamen. Resultater: 19401 til 19420 af 46276
  • Omeksamen...?

    Forumindlæg
    Hej "eksperter",har lige været oppe i geografi; trak demografi og min lærer sagde at min indsats var udemærket, dog med få mangler! Og da han sagde at man ikke kan "score" mere end et 8tal i demografi fik jeg 7! => Det foregår jo stort set kun på det redegørende niveau!Stor...
  • Metoder psykologi og idræt -bjergbestigning

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg er igang med at lave en synopsis om ekstrem sporten bjergbestigning i fagene psykologi og idræt, er virkelig meget i tvivl om hvilke metoder jeg bruger. I psykologi beskæftiger jeg mig mest med socialpsykologi, i det jeg skal finde ud af hvorfor mennesker bestiger et bjerg, når...
  • Hf - Stx?

    Forumindlæg
    Hej Sp. Jeg går i tiende klassse og er glad for det. Har lige fået oplyst igår, at jeg er blever erklæret ''egnet'' til gymnasiet. Under min uddannelseplan har jeg valgt følgende: Naturvidenskabelig fagpakke -> Matematik B, kemi B Derfra vil jeg nok også vælge fysik C/...
  • FSA 2006

    Forumindlæg
    Er der nogen der har svar/facitlisten til denne prøve. Skal op tirsdag
  • Årsprøve i dansk skriflig?

    Forumindlæg
    Hej..Jeg vil bar spørge om der er nogle der evt. ved hvordan årsprøven i skriftlig dansk foregår i 1.g?Er det lige som i folkeskole, el.?
  • ekstemporaltekster

    Forumindlæg
    jeg går i 1.g, og skal til årsprøve i fransk om en uges tid... Jeg vil meget gerne øve mig lidt, men har ikke kunnet finde nogen ekstemporaltekster - er her nogen som har nogle liggende? :)
  • Oversættelsesprogram

    Forumindlæg
    Nogle som ved hvor man kan downloade et program så man kan oversætte dansk til engelsk og engelsk til dansk uden at være på internettet? Jeg skal til mundtlig engelsk og kunne godt bruge et program når jeg sidder i forberedelsen, er der nogen der kan hjælpe? Ville være sååå dejligt!.
  • Lærer = censor?

    Forumindlæg
    Ok, det ermåske et meget mærkeligt spørgsmål, men...Hvis man er lærer, er man så også automatisk censor?
  • Karaktergennemsnit HHX

    Forumindlæg
    Hej alle kloge hoveder (; Jeg mangler et skema som kan regne mit karaktergennemsnit ud. Jeg kan kun finde skemaer til alt andet end HHX .. Så det er altså et skema for os HHX elever. Er der nogen der kan hjælpe? (:
  • Forvirret!

    Forumindlæg
    Hejsa, Jeg går i 1.g og er begyndt at se efter universiteter i England. Det har altid været min største drøm, at studere i England :) Jeg har bare et spørgsmål:" Jeg vil gerne læse medicin, men forstår ikke helt hvad det er de kræver af mig--> karaktere". Der står fx ved medicin (ABh...
  • Hvad må man tage med til forberedelsen i Dansk Mundtlig

    Forumindlæg
    Hvad må man tage med ind til forberedelsen? I Dansk Mundtligt.?
  • HVAD GØR JEG?

    Forumindlæg
    Hej, Hvad gør jeg, hvis ikke jeg enten består 3.g under den gamle reform eller vil tage året om grundet dårlige karakterer? Jeg har hørt om en klasse der bliver oprettet i Greve, nogen der ved noget?
  • Opgaver -og ikke besvarelser ??

    Forumindlæg
    jeg søger opgaver -og ikke opgavebesvarelser, der svarer til 9-10 klasses problemregning. hvor finder man sådan noget? Claus
  • Disposition - Emner?

    Forumindlæg
    Sidder og laver min Dispositon til Mundtlig engelsk FSA og kom så til at tænke på de forsellige emner . Jeg er lidt løbet panden mod en mur, har intet emne at skrive om! Vil finde et godt emne der samtidig er intresandt, Har i nogle forslag ?
  • Bedre til Dansk

    Forumindlæg
    HEJSA: Jeg har virklig brug for jeres hjælp. Jeg er utrolig dårlig til diktat og læsetester. Hvordan kan jeg blive bedre til det, har I nogle gode råd ? Ellers mamge tak
  • Findes der organisationsteori om fastholdelse?

    Forumindlæg
    Spørgsmålet er ganske enkelt - kender nogen her til en teori inden for organisation der går på fastholdelse af (videns)medarbejdere? På forhånd tak.
  • videnskabsteori?

    Forumindlæg
    Hmmm... Er ikke helt med på, hvordan videnskabsteori adskiller sig fra de andre punkter? Jeg har om foster diagnostik i rel+bio. Teorier: Rel: Nytte-/pligt etik. Bio: Redegørelse for de forskellige undersøgelser Metoder: Rel: Tekstanalyse og den hermeneutiske spiral Bio: analyse af andres resu...
  • Terminsprøve snyd?

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal til terminsprøve i skriftlig mat A i morgen. Normalt plejer terminsprøven altid at være sidste års eksamenssæt. Ville hører om det er snyd hvis jeg inden prøven downloader sidste års eksamenssæt og bruger dem som vejledning under prøven. Vil det betegnes som snyd eller forberedelse?
  • fra c-niveau til a-niveau??

    Forumindlæg
    Hej er der nogen derved om det er muligt at læse matematik fra c-niveau til a-niveau på 1 år?? Vil super gerne søge ind på en uddannelse til næste år men jeg mangler mat-a for at blive optaget. (og så selvfølgelig mat-b) Kan det lade sig gøre?? og er det overhovedet muligt???
  • Hvad er forskellen på en diskussion og en argumentation?

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal til skriftlig årsprøve i samfundsfag i morgen, hvor jeg ved jeg skal skrive i de to genrer undersøgende og diskuterende. Jeg er virkelig kommet i tvivl om hvad forskellen er på en diskussion og en argumentation, da man i en diskussion jo også skal argumentere...? Håber der er n...