Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 19401 til 19420 af 92738
-
Rumgeometri
ForumindlægHvis vektor a = (1,2,3) og vektor c = (-1,2,2), kan det så passe, at koordinatsættet til projektionen af vektor a på c er lig (-1,2,2)? -
komposantopløsning af vektor
ForumindlægJeg skal opløse vektor c i komposanter. Jeg ved http://peecee.dk/?id=44959 og at |vektor c|=7 Jeg har så løst den på følgende måde, men er meget usikker på at det er rigtig. vektor c=(|vektor c|*cos(v);|vektor c|*sin(v))=> ---||---=(7*cos(30);7*sin(30))=(6,0622;3,5) så har vi formlen: ve... -
hmmm.?
ForumindlægHej.Findes der en måde hvor man kan blive god til matematik på? -
Analyse af 'The Name Of The Game' ABBA
ForumindlægHej! I morgen skal jeg til eksamen i Musik C mundtlig.. Jeg skal analysere sangen 'The Name Of The Game', og jeg synes jeg har styr på det hele - lige bortset fra det mest simple; formen.. Hvis I lytter til denne sang; hvordan er den opdelt? Hvornår starter omkvæds-intro, omkvæd, kontra... -
Prøve-forberedelse
ForumindlægHej, jeg er ved at forberede mig til mundtlig årsprøve på B-niveau stx, og der er en af de opgivne ting jeg har svært ved... Opgaven lyder: Gøre rede for andengradspolynomiets graf, herunder a,b,c og diskriminanten. Forklar hvordan man kan finde toppunktet for en parabel. Håber der er en der ... -
Kan i hjælpe mig?!?
ForumindlægHey folkens. Jeg skal op til mundtlig naturgeograf-eksamen i morgen (Har det på C-niveau) Jeg skal høre jer, om i kan fortælle mig meget præcist hvordan høj og lavtryk forklares, dertil også hvad termiske og dynamiske høj og lavtryk er, og hvordan de fungere? Jeg ved det er dumt ikke at kunne, me... -
Effektivitet??
ForumindlægHej. Jeg har trukket effektivitet i min mundtlige fysik eksamen C niveau. I opgaven skal jeg komme ind på følgende: - begreberne energi og effektivitet/nyttevirkning - hvordan effektiviteten kan måles eksperimentelt - betydningen i dagligdagen - samfundsøkonomisk betydning Nogle ideer til, hvad j... -
Eksamen 1.g
ForumindlægHej alllesammen, Nu er det så lige blevet offentliggjort at jeg skal op i Kemi B (mundtlig)...Men jeg går kun i 1.g? Hvordan hænger det lige sammen? Skal jeg regne med at der kommer flere eksamner (altså fx. i mine c-niveau fag, som jeg meget gerne vil op i :)). Også kunne det være dejligt, h... -
Syge eksamen???????
ForumindlægHej ! Det er sådan er jeg er så uheldig at blive syg dagen før min eksamen, og jeg forventer ikke rigtig at blive rask inden da. Så jeg ville lige høre hvordan det er i forhold til syge eksamen, jeg skal nemlig op i mundtligt Samfundsfag C?? Håber i kan hjælpe mig -
Syge eksamen???
ForumindlægHej ! Det er sådan er jeg er så uheldig at blive syg dagen før min eksamen, og jeg forventer ikke rigtig at blive rask inden da. Så jeg ville lige høre hvordan det er i forhold til syge eksamen, jeg skal nemlig op i mundtligt Samfundsfag C?? Håber i kan hjælpe mig -
Hej
ForumindlægHej ALLE.. Jeg skal til mundtlig mat. eksamen næste uge, og er begyndt at læse, men tænker lidt om der er nogle gode til hvordan man forbereder sig bedst til den eksamen. Går på hf og har C-niveau. Og er der så en der kan svare mig på mht. indekstal? hvis jeg finder forholdet mellem 2 indeksta... -
Periodebestemmelse?
ForumindlægJeg sidder nu her og læser til mundtlig danskeksamen, og er nået til mellemkrigstidsårene hvor vi har læst tekster af fx Knud sønderby, Poul henningsen, keld abell, h c branner m fl. . hvad kaldes den periode i litteraturen?. mit bud er kulturradikalisme eller noget folkeligt gennembrud, men er i... -
Hjælpemidler til eksamen
ForumindlægHej! Jeg skal op i Psykologi C mundtligt imorgen tidlig, og jeg syntes at jeg hørte noget om at man godt måtte have sin computer med ind til forberedelsen? (alle mine noter er stortset på min computer), men at man selvfølgelig bare ikke må gå på nettet. Bliver bare helt i tvivl nu... Skal jeg s... -
Hjælp til kemi aflevering i morgen
ForumindlægJeg sakl beregne H3O+ og pH. Teksten lyder som følgende. Salmiaklakrids, der smager stærkt, indeholder ammoniumchlorid NH4CL. Ammonium reagerer surt, når lakridsen opløses i mundens spyt. Vi antager, at den formelle koncentration c af ammonium i mundhulen er 1,0M. Beregn [H3O+] og pH. På forhå... -
Forskrift til eksponetiel funktion
ForumindlægI mit eksamens spørgsmål i Mat C niveau mundtlig står således: Du skal behandle regneforskrift og graf for en eksponetiel udvikling. Selve det med regneforskriften er jeg med på. Men hvordan vil i "behandle graf for en eksponentiel udvikling"? Forklare om enkelt log papir, og hvordan m... -
Eksponentielle funktioner
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og er igang med mine mundtlige eksamensspørgsmål på mat c, men er nu gået i stå over 2 spørgsmål, som lyder sådan her: 1. Vis eksempler på grafisk løsning af eksponentielle ligninger 2. Vis hvorledes en eksponential ligning løses analytisk Håber I kan hjælpe, det haster!!! :)... -
Hjælp til biologi eksamen
ForumindlægHej jeg skal op i biologi på c-niveau. Jeg er gået igang med forberedelsen, og har tænkt mig at læse det udgivede pensum igennem samt tage noter. Er der ellers andre,der har nogle ideér,til hvordan man kan forberede sig bedst muligt? Det skal lige siges,at det er en mundlig eksamen. På forhånd ma... -
Eksam
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til mundtlig eksam her på torsdag :( Jeg skal læse hele pensomet igenem som jeg er igang med. Men det jeg ikke forstår er hvad teorierne går ud på. Har samfundsfag på c og vi har arbejdet med bogen ''Liv i Danmark'' vi har arbejdet med de første 7 ka... -
Teoretisk forklaring af opløselighedsprodukt, ionprodukt og opløselighed. KEMI A
ForumindlægSom titlen så fint forklare mit spørgsmål, så er jeg usikker på den teoretiske del af opløselighedsproduktet og ionproduktet og opløselighed. Det er til mundtlig kemi A og det er i sammenhæng med ligevægt. Til eksamen vil jeg havde forklaret om ligevægts loven og forskellige ligevægte før je... -
Isoleret system?
ForumindlægHej :) Jeg sidder og forbereder mig til min mundt. eksamen i fysik C, og jeg skal snakke om energi og nyttevirkning. Jeg har forstået at et isoleret system er et system hvor der hverken kan blive tilført energi og energien kan heller ikke slippe derfra.. er der nogle der kan give mig et eksem...
