Søgning på: srp biologi historie. Resultater: 19401 til 19420 af 28854
  • Metode når man studere kort

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op i AT på Fredag, jeg har skrevet synopsis om James Cook og så ville jeg høre hvilken metode jeg bruger når jeg studere et kort, mine fag er Historie og Engelsk
  • AT - metode - HIST-SPANSK

    Forumindlæg
    Hej folks. jeg har en AT eksamen på fredag, og jeg har skrevet i historie og spansk, henholdvis samfundsvidenskab og humaniore, MEN... alt det der metode noget har jeg simpelthen ikke fattet. er der nogle som kan hjælpe mig, da jeg skal til eksamen fredag, og meget gerne vil have styr på det?
  • AT, religion

    Forumindlæg
    hej, jeg står og skal til AT-eksamen med fagene religion og historie(som samfundsfag) mit problem er lidt, at jeg ikke helt har styr på, hvikle metoder man bruger eller kan bruge i religion. er der nogle, der kan hjælpe mig?
  • Nationalisme? forklaring?

    Forumindlæg
    Hej med jer! nogen der vil forklare mig hvad nationalisme helt præcist er i sammenhæng med 1. verdenskrig?og nogen som har notater til:Den 1. verdenskrig. Europas historie 1870-1930 og den er skrevet af Michael Kloseller:Verden i krig og krise af Else Priesholm?
  • Hypotetisk deduktiv metode

    Forumindlæg
    Hej er der nogen som ved hvordan man kan koble den hypotetisk deduktive metode på sætningen p=m*v, har om rumkapløbet (historie - Fysik) eller evt. nogle andre metoder som jeg kan bruge når jeg skal fremlægge til den mundtlige eksamen?
  • Unheimliche Begegnung?

    Forumindlæg
    Hejsa... Er der nogle der har lædt historien "Unheimliche Begegnung"? er nemlig i tvivl om hvad budskabet er, og i det hele taget hvem er forfatteren til denne tekst? og evt noget om ham? Håber der er nogen der kan hjælpe mig:D
  • referat?

    Forumindlæg
    Når man sidder til eksaminationen, skal man så også give et referat af HELE historien, selvom man kun får 1 normalside, som man skal snakke ud fra? Altså, hvis jeg får en side fra medea, skal jeg så også fortælle, hvad hele medea handler om?
  • Styreformer

    Forumindlæg
    HejJeg skal op i historie i morgen, og min store svaghed er det her med opbygningen af de forskellige styreformer, er der nogen der har gode, korte overskuelige noter, der beskriver der forskellige styreformer og deres magtdeling?Kommunisme, Fascisme, Styret i USA, NazismeHåber på hjælpLouise
  • Hjælp. AT religion

    Forumindlæg
    Jeg skal op i AT på fredag. Jeg har valgt Religion og historie. Kan jeg både bruge den hermaneutiske spiral i begge fag, selv om det skal være naturvidenskabeligt? Hvad skal jeg bruge til hvilket fag, og hvad til det andet? hvilke metoder ?????
  • kildekritik af alm. bog.

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og skal op til at.. og jeg har ingen rigtig historie kilder jeg kan bruge, men jeg har derimod en alm. bog om mit emne, kan jeg godt kalde den for en kilde? og stille de samme spørgsmål som man normalt gør under kildekritik?
  • AT-religion og hi(sa)

    Forumindlæg
    hej jeg er gået i stå... Jeg har valgt fagene Religion og Historie (sa).. Jeg har skrevet om Hinduisme, og har tænkt mig at perspektivere til islam.... Jeg har også tænkt at analysere en tekst.... Hvad for nogen metoder har jeg brugt.??? MVH Malika
  • Efterlyser gode noter.

    Forumindlæg
    Jeg sidder og skriver dansk- historie opgave, og har valgt at skrive om romanen "Med venlig deltagelse" af Erling Jepsen. Er der nogen der ligger inde med et par gode notater eller andet om romanen ?
  • Schuman-erklæringen

    Forumindlæg
    Jeg skal op i historie i morgen, og vi kan komme op i Schuman-erklæringen. Jeg regner med at det bliver noget med at sammensætte den med en anden tekst, men er der nogen der har en idé om, hvad man kan tage frem i den?På forhånd tak :)
  • Socialisme vs. Kapitalisme?

    Forumindlæg
    Sidder lige og knokler med at få læst det sidste historie inden eksamen i morgen (og hue!!)Men men men.. Er faldet lidt i en grøft, for er ikke så stærk til det samfundsfaglige, så vil høre om der er nogen der kan svare på hvad forskellen på socialisme og kapitalisme er?Skal lige siges at jeg læs...
  • Den franske zoo

    Forumindlæg
    Nogen der ligger inde med en lille kort stil omkring historien om den franske zoo på fransk? Den må ikke være i alt for højt neavu. Hvis I har må i gerne sende. Håber i kan hjælpe, jeg har det lidt svært med den.
  • tidslinie

    Forumindlæg
    hey alle:) er igang med at læse om DKs historie.. tænkte at det måske ville gøre det hele lidt lettere, hvis jeg havde en god tidslinie fra Oltiden og op efter..nogle der sidder inden med sådan en?-->håber;)
  • synopsis opbygning

    Forumindlæg
    Hej, jeg skriver i historie, så jeg skal kigge med kildekritsik på det jeg læser. Jeg har udvalgt noget specifik som jeg skal bruge kildekritik på, og vil gerne vide, hvordan jeg skal få det ind i synopsen. eller er det noget jeg bare skal tage mundligt?
  • Haste-spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej. jeg har trukket i historie i dag, og trak Danmrk Efter 1945. Jeg skal lave en problemstilling, men skal det være et spørgsmål, eller flere? Kan en problemstilling være: - Hvilke faktorer gjorde, at Danmark oplevede en højkonjunktur i perioden 1958-1973?
  • Midt i 24 timers forberedelse!

    Forumindlæg
    Hej derude! Skal til eksamen i historie i morgen tidlig og er derfor midt i min 24 timers forberedelse. Har trukket emnet "Imperialismen" og ville høre om der var nogle som har nogle gode forslag til en problemstilling.? På forhånd tak!
  • erindring - første eller andenhånds?

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg har lige trukket til mundtlig årsprøve i historie og er nu igang med kildekritikken. Jeg har en erindring som er skrevet 50 år efter hændelsen. Den er udgivet i en avis. Er dette en første eller andenhåndskilde? Og er den primær eller sekundær?