Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 19401 til 19420 af 43092
-
Misforståelse af eksamensopgave
ForumindlægHej Jeg har været op til engelsk B skriftlig eksamen i går, hvor jeg, i del 2, valgte en non-fiction tekst, som egentlig var en artikel, men jeg troede man skulle bare se video klippet. Derfor er min essay-del baseret på video klippet. Selvfølgelig, er det min egen skyld, da jeg skulle have være... -
Er der krav på at skulle bestå visse fag?
ForumindlægGrunden til spørgsmålet er simpelt at jeg stinker til matematik Men! det er ikke fordi jeg har mega dårlige karakterer, da jeg f.eks scorede 12 skriftlig engelsk B-niveau. Jeg går nu i 3.G og spørgsmålet er så blevet ret relevant om jeg kan dumpe i mat men stadig hæve mig op med karakterer i andr... -
strålingsbalance
ForumindlægHejsa alle sammen Jeg er ved at prøve at få styr på strålingsbalancen, albedo osv. Er der nogle der har en ide til hvad strålingsbalance hedder på Engelsk, jeg kan ikke finde meget information om det på Youtube, eller andre medier hvor jeg kunne få et bedre overblik over det. Jeg skal op ti... -
Nogen som har læst de første 37 sider af angrebet på Grækenland i året 480 som er skrevet af Herodot og er fra bogen Græske historikere?
ForumindlægHey med jerJa som det fremgår af overskriften så tænkte jeg på om nogen kunne hjælpe mig med et lille referat af Herodots historie af krigen mellem grækerne og perserne for er ikke helt med på hvad der egentlig sker. Min oldlærer er sindssyg dårlig så der har ikke været meget hjælp fra hans side.... -
Eksamen, karakterer osv? (Haster en smule)
ForumindlægHey folkens! Jeg har lige et par spørgsmål jeg håber i kan svare mig på :D jeg er utroligt forvirret når det kommer til karakterer, gennemsnit og vægt osv. Okay, går i 3.g og har klaret 2 ud af 7 af mine eksamener nu, men jeg har siddet og kigget lidt på mine karakterer og fik den dejlige tanke ... -
5 Fag på A-niveau?
ForumindlægHvor slemt er det egentlig med 5 fag på A-niveau? Hvordan oplever i at det er? Jeg overejer at hæve kemi såvel som tysk så jeg ender du med: Mat A Kemi A Tysk A Historie A Dansk A Har man 5 afleveringer for per uge? :( -
HJÆLP MIG DENNE GANG
Forumindlægjeg går på HF, og vi har noget der hedder eksamensprojekt. mit emne "PALÆSTINA KONFLIKTEN", og opgaven skal skrives i DE TO FAG Historie og religion. HVIS DER NOGEN DER TILFÆLDIGT HAR SKREVET ELLER FREMLAGT OM DETTE EMNE ELLER KAN GIVE NOGLE GODE TIPS,SÅ BEDES DE VENLIGST KONTAKT MIG. D... -
HURTIG HJÆLP!Tager 2 sek!
ForumindlægHåber i vil hjælpe mig skal have prøve i morgen også vil jeg være afklaret med nogle begivenheder i historie. Hvad var grunden til 2. andersverdenkrig? Hvad car grunde til Cuba - krisen og Pearl Habor? Kunne bare tænke mig at få dem i hurtige træk,så jeg kunne huske dem i hovedet. håber i vil vær... -
Har virkelige brug for en..
ForumindlægEr der en der gider hjælpe mig med at starte på en artikel der kunne citere en lignende historie af ""Two minutes of hate". Jeg er gået helt i står og kan slet ikke komme i gang.. Bare en enkelt linjie til at sætte mig i gang vil være en virkelige stooor hjælp for mig pleaseee...... -
Spansk i gymnasiet - hvad arbejder man med?
ForumindlægHej! Jeg overvejer spansk i gymnasiet. Hvad arbejder man med i spansk? Jeg er meget interesseret i litteratur, kunst og historie - er det noget, man kommer til at arbejde med i spansk? Og hvad med arbejdsformerne? Altså hvordan lærer man? Er det øvelser, små oplæg - ja, hvordan? Og hvad med lek... -
arbejde med en tekst?
Forumindlægsidder og læser historie op og jeg hader historie som bare pesten... men hvordan forbereder mansig bedst i historie.. jeg læser ten tekst og skriver dermed et referat ned til hvert telst..(og selvfølgelig andre relevante notater) men hvad mere skal man gøre... -
skal finde en hovedperson i en short story???
Forumindlægkan "narrator" godt være hovedperson i en historie hvor der ikke er noget "lyrical i"?.. Der er flere personer der bliver beskrevet i historie mht udseende og hvad de gøre men ikke nogen af dem er vigtig.. historien hedder "the larder" og skrevet af morris lurie -
Nogen der har skrevet denne stil?
ForumindlægDen fælles historie: Redegørelse for Peter Kemps tanker om vores forhold til historien. Herefter skal man gøre generelle overvejelser over tv-mediets betydning for dannelsen af vores fælles identitet og historie. Nogen der har skrevet den??? -
Uddannelse
ForumindlægHej jeg har valgt at søge i virksomheds kommunikation i spansk, men når jeg læste deres adgangskrav stod der, at man skal have historie på b, men jeg har haft historie på A. Gør det noget hvis man har historie på A og ikke B. -
Der verkäufer und der elch!Der verkäufer und der elch
Forumindlæg- Til dem der har læst denne historie i tysk- hvad kan budskabet og temaet være i denne historie? Forfatterens formål med historien? Og hvad betyder ordsproget, ''Dem elch eine gasmaske verkaufen?'' Håber i kan hjælpe! -
.
Forumindlæghej :) jeg skal i gang med 1.g opgave i næste uge, og skal have fundet ud af hvad jeg skal skrive om. Det skal være dansk eller historie, men jeg er mest til historie. Er der nogen der har nogle gode ideer hvad jeg kan skrive om i historie, som man kan finde meget materiale om? -
metoder
Forumindlæghvilke forskelle er der på metoder i dansk og i historie? kan man sige, at i historie kigger man mere på kontekst, mens man i dansk ikke nødvendigvis kigger på kontekst? Kan man desuden tale om tendens i danskfaget eller taler man kun om det i forbindelse med historie -
Katten af Sidsel falsig pedersen! Hjælp Søges
ForumindlægJeg har haft en del problemer med denne novelle. Jeg forstår sån godt historien men har bare lidt svært ved at lave en personkaraktastik om personerne og hvad meningen er med denne historie. Jeg vil bede en som har har læst historien om at hjælpe mig da det haster. -
Angående eksamen
ForumindlægHej, Jeg har lige et spørgsmål. Jeg skal til historie eksamen på b niveau. Men skal ikke bruge historie til den udd jeg skal på, og de nye fag jeg er tilmeldt er heller ikke inkluderet historie. Hvis jeg ikke tager op til eksamen, hvad kan der ske så? Udover jeg får -3. -
Hjælp til tegnsætning
ForumindlægJeg vil gerne bede om jeres hjælp til rette denne sætning, hvad angår tegnsætning. Alt dette, samt sproget der er skrevet i nutid gør, at læseren kan indleve sig i historien og hver en lille begivenhed der finder sted. Jeg er lidt i tvivl om der skal komma mellem : ordet historien, og ell...
