Søgning på: tysk disposition anders sein. Resultater: 19401 til 19420 af 104934
-
SSO, den sorte død
ForumindlægHej. Jeg står og skal skrive sso her i december og har valgt at skrive om middelalderen med hovedvægt på den sorte død. Er der nogle, der har nogle ideer/forslag til, hvad der kunne være interessant at komme nærmere ind på af problemstillinger i opgaven? Nu når jeg står og skal til at skrive min... -
Mundtlig eksamen (Barndom og opvækst)
ForumindlægHej jeg skal aflevere min disposition til min dansk mundtlige eksamen på tirsdag, men jeg har ikke fået valgt en tekst, da jeg ikke kan finde noget som passer til det vi har set/læst under det emne. vi har set: Kunsten at græde i kor Vi har læst Artiklen: Så tog han kuldskovlen er gav mig t... -
Ernst og lyset - Perspektivering?
ForumindlægHej. Jeg har trukket "kortfilm", og har valgt at arbejde med filmen "Ernst og lyset". Min disposition skal være færdig til i morgen, og jeg kan simpelthen ikke finde noget at perspektivere den film til. Er der nogen som kan hjælpe? De eneste kortfilm vi har set i skolen ... -
Matematik hjælper søges
ForumindlægHej :) Jeg skal matematik mundtlig eksamen på a-niveau, og søger i den forbindelse en hjælper til at gennemgå de 22 eksamens spørgsmål sammen med mig. Jeg forventer ved gennemgang at få udarbejdet en disposition till hvert spørgsmål. Meget gerne en dag i næste uge. Jeg har mulighed for ... -
Lighed og ulighed - produkt?
ForumindlægHej studerende. Min klasse er blevet trukket i samfundsfag til afgangsprøven. Min samarbejdspartner og jeg skal aflevere en disposition med en problemstilling og derefter op til en mundtlig prøve. Vores problemstlling lyder således: Er økonomisk ulighed godt eller mindre godt for det danske sam... -
Engelsk, perspektivering til "gun violence" i Amerika
ForumindlægHej, Jeg er ved at opsætte en disposition til Engelsk mundtlig eksamen, hvor jeg behandler "gun violence" med uddrag fra dokumentaren Bowling for Columbine. Mit spørgsmål er så: Hvad kan jeg perspektivere til? Havde tænkt at lave en sammenligning med Canada, et land der på mange måder ... -
Jan Sonnergaard - typiske træk?
ForumindlægHejsa! Er der nogen, der tilfædligvis kender en masse typiske træk for Jan Sonnergaards tekster? F.eks. at han ofte skriver med humor, som Kim Fupz Aakeson gør. Skal til at analysere Bananfluerne til min dansk afgangsprøve, og jeg har skrevet på min disposition, at jeg ville komme ind på typis... -
Hvordan analysere man en reportage?
ForumindlægHej. Jeg er her for tiden igang med, at forberede mig til den dansk mundtlige eksamen. Og her har jeg så trukket Avisartikler. Jeg har valgt reportagen Må jeg kalde dig 'perker' - http://politiken.dk/kultur/ECE2488761/reportage-maa-jeg-kalde-dig-perker/ I min disposition skal jeg analys... -
Spørgsmål vedr. mundtligt eksamen (Biologi-C)
ForumindlægHej Jeg skal snart til mundtligt eksamen, men jeg er lidt udvidende på dette område. Jeg ved at jeg skal trække et spg. Der efter har jeg 24 minuters forberedelse, som jeg faktisk ikke ved, hvad jeg skal bruge på? Skal jeg prøve at læse det, som kan besvare min eksamensspørgsmål eller ska... -
Eksamen, 9 klasse.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skal til eksamen i fysik på onsdag d. 6 juni. Jeg sidder, og er igang med dispositioner til følgende emner: - Magnetisme. - Elektromagnetisme. - Induktion. - Transformation. - Atom og kernefysik. - Syrer og baser. Mit problem er, at jeg ikke rigtig kan f... -
HASTER: Et forsøg til 'energi og globale miljøproblemer'!!!
ForumindlægJeg har afgangsprøve i fysik/kemi i mogrne klokken 8:00! og sidder lige og laver de sidste dispositioner, men der er bare et emne jeg ikke kan finde noget forsøg ved! Det er "Energi og globale miljøproblemer" Jeg havde overvejet at lave et forsøg med "drivhuseffekten" me... -
Erfaringer: Mundtlig engelsk eksamen
ForumindlægHej :) Jeg står og skal til mundtlig engelsk(B) eksamen her på onsdag, men er allerede ret nervøs. Jeg har læst alle teksterne fra vores kompendium igennem, og er nu ved at kigge på de noter jeg har skrevet til hver og en igennem årene. Egentlig vil jeg bare gøre høre jeres erfaringer med mund... -
Formler til bestemmelse af den absolutte/relative tilvækst, når x får en absolut og relativ tilvækst?
ForumindlægHej studieportalen. Jeg er igang med at lave en disposition til nedstående spørgsmål. Du skal behandle vækstegenskaberne ved lineære, eksponentielle og potensielle udviklinger og herunder udlede formler til bestemmelse af den absolutte/relative(procentvise) tilvækst, når x får en absolut eller ... -
Kontruktion af parabel
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive mine dispositioner til matematik A eksamen. Jeg skal redegøre for, hvordan jeg konstruerede en parabel, udfra nogle betingelser, jeg selv satte. Sandheden er, at jeg bare indsatte en parabel i Geogebra og rykkede rundt på den, men nu skal jeg altså finde den ma... -
eksamen universet HJÆLP
ForumindlægHej gutter. Jeg skal til eksamen snart og er i gang med at lave en disposition for emnet "Solsystemet og Universet." Jeg skal forklare sort legeme stråling og wiens forskydningslov og de ting der hører med her. Men jeg fatter absolut intet, når jeg læser om sort legeme stråling og S... -
Redegørelse for, hvorledes toppunktsformlen kan bruges til optimering.
ForumindlægHej, jeg sidder og er igang med at lave dispositioner til matematik B mdt. eksamen. Er nået til andengrapolynomier og jeg har fundet ud af første del af spørgsmålet. Men når der bliver spurgt til hvordan toppunktsforlmen kan bruges til optimering, så er jeg i tvivl. Eksamensspørgsmålet: Der øn... -
Hvordan forgår eksamen i NF C niveau
ForumindlægHej folkens jeg skal snart op til eksamen i NF C niveau, jeg har lavet en eksamens disposition for det emne jeg vil snakke om nrmlig elektricitet i i- og ulande. Jeg vil gerne vide hvordan eksamen forgår og om alle de rapporter og forsøg man har lavet kan trækkes og om og om hvor meget man skal... -
LIGE OG ULIGE FUNKTIONER, HJÆLP
ForumindlægHej allesammen! Jeg sidder lige nu og er fuld i gang med at lave en masse dispositioner til mundtlig matematik, men er gået lidt død i følgende spørgsmål: 6 - Funktioner Der ønskes en kort generel gennemgang af funktionsbegrebet. Herunder skal du komme ind på lige og ulige funktioner. Sp... -
Elektromagnetisme - indhold?
ForumindlægHej.. Jeg er igang med at forberede mig til fysik eksamen som er på torsdag.. Jeg kan trække elektromagnetisme, og sidder og er igang med at lave disposition dertil, men er usikker på hvad jeg skal have med.. Så er der nogen der kunne komme med idéer? Her kan i se min indtil videre(den ... -
Naturgeografi eksamen
ForumindlægHej, Jeg har i dag trukket et spørgsmål i NG og udfra det skal jeg lave problemstillinger. Er der nogle der kan hjælpe mig med det? Spørgsmål: Teorien om pladetektonik er i dag generelt anerkendt. Hvilken viden har gjort teorien alment accepteret? I din disposition og fremlæggelse skal...
