Søgning på: matematik eksamen 2020. Resultater: 19421 til 19440 af 60833
-
Dante's univers: Midderalderlig forestilingsverden EKSAMEN
ForumindlægHej! Er der nogen som kan give mig en kort forklaring på Dantes univers + hvordan den lå til grunde for menneskets selv/verdens opfattelse dengang? -
Rastløshedens tyranni STX eksamen d. 24 maj 2013
ForumindlægHej, Til studentereksamen d 24 maj 2013, valgte jeg at skrive kronikken ''Rastløshedens tyranni''. Jeg har i dag fået min karakter og jeg mener ikke, at den stemmer overens med det produkt jeg lavede. Jeg tænkte på, om der var en sød sjæl, som havde lyst til at læse den og g... -
Emne til Samf A - Skr. Eksamen Mandag d. 23. Maj - 2011??
ForumindlægNu er det ved at være ved.vejs-ende for skriftlig samfundsfag, og tænkte på om der er nogen der har nogle ideer til hvad emnet i år kunne være? Jeg tænker lidt: Krisen 2008 til nu? Den er set før men; noget om EU samt om Globalisering? Valget 2011 - Dog lidt urealistisk, da jeg har lade mig fortæ... -
En god start...
ForumindlægHej alle!Synes det kunne være meget nyttigt for mig men også for andre der skal op i matematik på 1-årigt A-niveau, at have en slags basal viden til disse emner:1)Vektorregning i planet2)Vektorregning i rummet3) Bestemt integral (vha over- og undersummer, findes et integral)4)Integral og stamfunk... -
Hjælp til tidligere eksamens opgaver (Tirsdag d. 18 maj 2004 og torsdag d. 19 sep 2002)
ForumindlægHej...Erhvervsøkonomi niveau a.Fra Torsdag d. 19 sep. 2002...Del 1 - hvem kan hjælpe der? Fatter den ikke.. (Det er en kapacitetsudnyttelses opgave - for lang til at beskriv for dem der ikke har den selv - men hvis DU har den til at ligge på din comp vil den være guld værd!)Erhvervsøkonomi niveau... -
samf. eksame: hvilke betydning har ideologierne for de enkelte politiske partier i Danmark?
ForumindlægHej jeg skal op i samf. eksame om nogle dage.. er der nogen, som kan forklare mig hvad jeg skal komme inde på spørgsmålet om '' hvilke betydning har ideologierne for de enkelte politiske partier i Danmark?'' (har samf. på C-niveau) -
Eksamenssæt 2006
ForumindlægHej, Jeg søger navnet på engelsk-eksamenssættet fra 2006. Matematikerne fra engelsk højt-niveau var i 2006 til skriftlig eksamen i et eksamenssæt der hed "QUENIEE". Men hvad hed det eksamenssæt som SPROGLIG højt-niveau i engelsk var oppe i til skriftlig eksamen i år 2006??? -
Matematik B spørgsmål - "Redegør for de almindelige regler for afledte funktioner"
ForumindlægHejsa! Håber der er nogen der kan hjælpe. Er ved at studere op til mundtlig eskamen i matematik B, og under Differentialregning er dette et af de tre punkter der skal forklares: "Redegør for de almindelige regler for afledte funktioner" Jeg synes det står meget uklart, og kan ikke... -
Kan ikke finde på et trigonometri spørgsmål om benzin eller biller til mit matematik projekt
ForumindlægJeg er i gang med at lave et matematik projekt med fokus på benzin og biller. Jeg skal i projektet gå over emnerne: Funktioner, Geometri, og Trigonometri. Jeg har fundet ud hvor jeg kan bruge Funktioner og Geometri, men jeg kan ikke finde ud hvor jeg kan bruge Trigonometri. Hvis nogen har en i... -
Matematik spørgsmål angiv det mindste og det største 5 cifrede tal
ForumindlægHej jeg har lidt svært ved dette regne stykke jeg håber nogen lige vil hjælpe mig.. :) angiv det mindste og det største 5 cifrede tal, som går 37 går op i. jeg kan ikke helt finde ud af det jeg håber nogen vil hjælpe mig lidt med hvordan man gør :) -
eksamensprojekt som tværfagligt ??
ForumindlægJeg skal op til eksamen i matematik og engelsk og det skal være et tværfagligt emne. Jeg tror jeg vil hen af med nogen annuitet i matematik og så fremlægger det på engelsk, men jeg har ingen idé om hvad mit emne skal handle om som sådan. Er der nogen der har en evt. idé til et tværfagligt emne me... -
et sp'rgsmaal
Forumindlæghvis man skal ha matematik paa B... skal man saa op til en skriftlig aarspr've... -
HJÆLP
ForumindlægNogle der har været oppe i matematik C HF skriftlig?? -
Sætning, der står i dativ? Hjælp til mening med sætning, 24 timers eksamen
ForumindlægHej. Jeg er i gang med min 24 timers tysk eksamen, og jeg er stødt på en sætning, som jeg har svært ved at finde ud af hvad betyder i min tekst. "So geht das natürlich nicht! Das wirst du einsehen, Esther. Eine Schülerin, die den Führer nicht grüsst, vielmehr, die gar nicht das Recht hat, ... -
Opg. 9 fra HF mat b eksamen d. 26.maj
ForumindlægHar følgende opgave fra HF mat b skriftlig eksamen (d.26. maj 2011), der volder mig problemer: Opgave 9 Figuren viser kontorbygningen Berliner Bogen i Hamburg. Bygningens tværsnit har form som en parabel, der er vist som en rød kurve på figuren. Det oplyses, at den røde kurve i det vi... -
Jeg har trukket emnet ideologi i mundtlig samfundsfags eksamen og jeg skal, i en synopsis, selv lave en problemformulering, brug for hjælp
ForumindlægJeg har trukket emnet ideologi i mundtlig samfundsfags eksamen og jeg skal, i en synopsis, selv lave en problemformulering, brug for hjælp -
Jeg har trukket emnet korstogene i mundtlig religion eksamen og jeg skal, i en synopsis, selv lave en problemformulering, brug for hjælp
ForumindlægJeg har trukket emnet korstogene i mundtlig religion eksamen og jeg skal, i en synopsis, selv lave en problemformulering, brug for hjælp -
Hjælp til at forklar tre forskellige begreber inden for statestik - området under matematik
ForumindlægArg.. hjælp mig.. Jeg har fået stillet denne opgave; Forklar hvad man forstår ved 1. variationsmålene 2. variationsbredden 3. kvartilafstanden Håber der er nogle som kan hjælpe mig, til blot at komme et lille skridt nærmer på svaret :D Christina -
3 matematik opgaver (A niveau) som skaber lidt problemer, er der nogen der gider kigge??
ForumindlægHej, jeg har lige tre opgaver som skaber lidt problemer, og jeg er gået lidt i stå nu så jeg håber der er nogen som kan give mig en hjælpende hånd. på forhånd tusind tak til dem der gider:) I opgaven herunder er det kun spørgsmål c jeg har brug for hjælp til men tænkte at de andre kunne hjælpe ... -
Er Gustavs gennemsnitfart på de 100m crawl større end 5 km/t?-Matematik
ForumindlægHAR VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP! Gustav overvejer, om han kan svømme hurtigere end han normalt gør. Hans bedste tid i 100m crawl er 57,6 sekunder, og han ved, at han normalt går ca. 5 km/t. Er Gustavs gennemsnitfart på de 100m crawl større end 5 km/t? Håber der er nogen der vil hjælpe, tak på forh...
