Søgning på: dansk eksamenssæt. Resultater: 19481 til 19500 af 42474
-
engelsk !!!
Forumindlæghej alle sammen... jeg sidder her og laver noget engelsk grammatik, men jeg kan ikke rigtig forstå hvornår der er "logisk flertal er"... håber nogen kan forklare eller give nogle god info. omkring dette.. Takk :) -
oversæt
Forumindlæghey vil du kig om det er rigitg nogen af dem er lagt parentes( ) eller den her = betyder ved ikke præsic hvad de hedder på engelsk the most people can vrikke= with the ears it was colt in the apartment so she keept frakken= the jacket on before she gik ( goes) she put her pelshue=? på h... -
potensfunktion, benyt potensregression
ForumindlægGrafen for en potensfunktion går gennem punkterne (2,16) og (5,250). Benyt potensregression til at bestemme a og b i y=b*x^a benyt derefter funktionsudtrykket til at bestemme funktionsværdien af x=3 Håber der er en der kan hjælpe mig med denne he... -
Skattestop
ForumindlægHvor skal jeg finde svar på denne opgave? "Forklar kort, hvad den borgerlige regering skattestop går ud på" -
Lille spørgsmål: Renten
ForumindlægHej alle. Jeg skal lige have klargjort en lille detalje. Som jeg har forstået det, er det nationalbanken, der fastsætter renten. I disse dage kan jeg høre i nyhederne at regeringen vil hæve renten. Hvordan hænger det lige sammen? -
hjælp til aflevering
ForumindlægHej :) Er der nogen der har lavet den aflevering hvor disse to spørgsmål er stillet: Undersøg hvad der af materialet i bilag 3 kan udledes om fedme i DK? Diskuter hvorvidt det er muligt at mindske fedmeproblemerne med økonomiske og politiske midler. (Især den her jeg er i tvivl om) - Jeg kan ikke... -
en sætning
ForumindlægLiebe klingt in der Theorie einfach , aber es ist in der Wirklichkeit oft eine schwere Arbeit. Er den her grammatisk korrekt? -
ret tal
ForumindlægFra tysk-dank Spix, spax, spexen Es gibt keine Hexen; Das sind nur alte Frauen Die verängstigt schauen. Da gibt es nichts zu rennen, da gibt’s nichts zu verbrennen, da gibt es nur zu sagen: Kann ich helfen tragen Bis zu Ihrem Haus? Dann ist die alte Frau – fein – Raus! Spix, spax, spexen (tryll... -
Kort stiløvelse
ForumindlægSamtidig prøvede de første tropper at gå i land, men de havde problemer: de skulle have været dækket af flydende tanks, men desværre var 75 % af disse køretøjer gået til bunds. Desuden slog en stræk strøm bådende ud af kurs. Man blev dog ved med at angribe, og om morgenen d. 7. juni kunne man fas... -
Motivation???
ForumindlægEr det muligt at blive motiveret til at læse historie?? Glemmer det med det samme, når jeg har læst en sætning. Må sidde og læse det 3, 4 gange før det bliver fanget og ryger videre i systemet.. :S Nogen der har nogle gode råd mon?? -
JAMES BOND ! Hjælp !!
ForumindlægHej :D Er der en, der har læst eller set Casino Royale?! Hvis du har, kan du så ikke skrive et kort resumé?! Og .. en lille vurdering? -
Kritik af BNP-vækst
ForumindlægHej :-) Er der nogen, som kender til kritikpunkter af BNP-vækst? Altså hvordan denne kan være misledende i forhold til tolkning af økonomisk fremgang i et land? Her tænkes især på afrikanske ulande. Hilsen Camilla -
Sydafrika - Apartheid osv.
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og fumler lidt med en fremlæggelse om Sydafrikas udvikling fra ca. 1930 til i dag. Og jeg ved godt det ikke er ret svært lige at slå det op på google eller noget, men jeg har bare lidt svært ved at forstå det . En af tingene jeg ikke helt forstår er, om det var hollænderne elle... -
Hvornår får man -3?
ForumindlægHej allesammen. Som mange af jer 3.g'ere er jeg også i gang med eksamener. Derfor er jeg selvfølgelig lidt bange for at dumpe, men hvad kræver det egentligt for at få -3 i skriftlige eksamener? Tak på forhånd :) -
det politiske system
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at redegøre for hvordan borgerne kan få indflydelse på det politiske system? Er det ved stemmeret? man hvad mere og hvordan kan man uddybe det? -
Nogen, som har læst novellen Vædderen af Cecil Bødker?
ForumindlægHej Er der nogen som har læst novllen Vædderen, som er skrevet af forfatteren Cecil Bødker. Jeg har bare lige bruge lidt hjælp. Tak på forhånd -
Skyggepriser
ForumindlægHej jeg sidder med et spørgsmål omkring skyggepriser, der lyder således Redegør for begrebet skyggepris og forklar, hvordan en sådan bestemmes. Er der måske nogen der har noter til emnet skyggepris -
Nyhedsreportage
ForumindlægHASTER ! Jeg skal skrive en nyhedsreportage om da Donse Krudtmølle eksploderede. Men jeg har desværre intet fundet derom, nogle af jer som har læst om det eller lign.? Jeg har som eneste meteriale Henrik Cavlings oplevelsesartikel derom. -
Hjælp til valg af emne
ForumindlægVed godt at det er svært lige at give et svar på, men jeg har virkelig brug for noget inspiration til et emne til min SRP. Jeg skriver i samfundsfag og historie, men har ret svært ved at finde noget der lige har interesse. Håber nogen kan hjælpe mig selvom det er et ret bredt spørgsmål:) -
Hjælp bedes; svær opgave! :-S
ForumindlægNedenstående er et afslag på en jobansøgning. Sætningerne er nummererede. Besvar følgende spørgsmål: 1. Beskriv tonen i afslaget. 2. Hvilke sætninger er overflødige? 3. Angiv hvilke sætninger der kunne være bruge som indledning og afslutning. Dear Mr. McShandon, 1. Your application for a job wi...
