Søgning på: engelsk disposition eksempel. Resultater: 19481 til 19500 af 43153
-
AT-eksamen
ForumindlægHej Jeg er en af de mange heldige der skal op i AT i år, men mit problem er at jeg er rigtig usikker på hvordan jeg skal fremlægge det jeg er fundet frem til. Jeg har indtil videre lavet en power point præsentation, hvor jeg har lavet en disposition hvor jeg først havde tænkt mig at tale om mine ... -
er det rigtigt hvordan jeg har stillet min problemstilling op... ?
Forumindlæghej jeg har denne problem stilling, og ville spørge om den var rigtigt stillet ? I: Problemformulering Jeg vil i denne dansk/historie - opgave redegøre for hvordan slavernes situation var i romerriget, fra perioden 200f.kr til 100 e.kr, dernæst vil jeg analysere og vurdering slavernes betydn... -
Hjælp ang. SSO i Kemi!
ForumindlægJeg skal til at skrive sso i kemi, og jeg har allerede skrevet en del, men ved ikke hvorledes jeg skal disponere opgaven og hvad jeg skal ligge mest vægt på? er det udførlige beregninger der er vigtige eller er det et til punkt og prikke gennemgået teori afsnit der er vigtigt?? Hvad er det der gi... -
Eksamen fysik B stx
ForumindlægHej alle Jeg er så heldig at skulle op i fysik B her om nogle uger. Jeg sidder dog med en følelse, at det er en ret nem eksamen. Dette er jeg dog bange for at den ikke er. Derfor ville det være en kæmpe hjælp, hvis nogle af jer havde et eks. på en disposition som man kunne bruge til at øve eksame... -
Halverings- og fordoblingskonstant?!
ForumindlægHej matematikere. Jeg skal til eksamen i matematik C, hvilket IKKE er min stærke side. Jeg sidder og forbereder dispositioner til spørgsmål om vækst, men er lidt usikker på en ting... Hvis nu min lærer eller sensor spørger, hvad er det så lige, man skal bruge halverings og fordoblingskonstanter t... -
Kalk - hjælp!
Forumindlægmin disposition indeholder emnet Kalk . I know - weird. men spørgsmålene er; Hvor stammer kalken fra? hvor findes den? Hvilke grundstoffer består calcium carbonat af? Hvilke kemiske reaktioner foregår under begrebet "murer-kemi" forklar begrebet og reaktionen mørtel og størkni... -
Eksponentiel vækst: Bevis af b
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en disposition til min mundtlige matematik eksamen. På nuværende tidspunkt er jeg igang med at skrive om eksponentiel vækst. Ligningen for den eksponentielle vækst er som kendt: y = b · ax hvoraf b = startværdien Jeg kender bestemmelsen af b: Bestemmelse af b:... -
Reaktionsligninger (Grundstoffer og atomer)
ForumindlægHeej Allesammen :) Jeg sidder her og laver dispositioner til min Fysik/kemi FSA 9. klasse :) Min lærer har opgivet emner og det ene er "Grundstoffer og atomer" - Hun siger det vil være super hvis vi lavede nogle reaktionsligninger vi kunne vise og forklare. Men problemet er at det ALD... -
"Gør rede for tangenten til grafen for en differentiabel funktion"??
ForumindlægHej! Jeg har fået mine eksamensspørgsmål, og jeg er derfor ved at lave en disposition over spørgsmålene. Jeg er så kommet til dette spørgsmål, og jeg er rigtig rigtig meget i tvivl om, hvad jeg skal komme ind på. Spørgsmålet er som skrevet i titlen på indlægget: "Gør rede for tangenten til g... -
Trigonometri.. hjælp (:
Forumindlægøhm.. jeg er så lidt på skideren fordi at jeg skal til årsprøve i matematik og jeg er ved at lave disposition til spørgsmålene, og jeg er netop nået til et spørgsmål jeg ikke forstår-.. her kommer spørgsmålet =) "Redegør for egenskaber ved enhedscirklen. Bevis grundrelationen (cos(v))2 + (si... -
Eksamen - Verdensbilleder
ForumindlægJeg er så heldig at jeg i år skal op i mundtlig fysik.Her har min lærer dog opgivet 22 sider om "Verdensbilleder". Det er en historisk gennemgang af, hvordan der gennem tiden er blevet set på på verden omkring os, og hvordan naturfænomener er forklaret.Et emne inspireret af et kapitel i... -
Energiforsyning og bæredygtighed???
ForumindlægHej alle Jeg har netop trukket mit spørgsmål til min 24-timers eksamen i Naturgeografi B-niveau Spørgsmålet lyder: "I din disposition skal du bl.a. inddrage de fossile brændstoffer og deres dannelse samt geofaglige begreber som kulstofkredsløbet, energiteknologier, energi-intetsitet, CO2-in... -
Redegørelse af en artikel
ForumindlægHej derude. Jeg har lidt svært ved at forstå en artikel, altså hvad den overordnet handler om.. Jeg skal skrive en redegørelse af artiklen. Er der nogen som kan give mig en kort resume? jeg har læst den flere gange og jeg har også selv skrevet en disposition til, men jeg ved ikke om jeg har ... -
Taleemne!
ForumindlægHej. Jeg har fået til opgave at holde en tale i retorik/dansk, for at øve argumentation, appelformer og dispositionen i en tale. Mit problem er at jeg simpelthen ikke kan finde mig et passende emne. Er der nogen der har ideer? Krav til valg af emne: Det skal være et problem, noget der irriterer... -
Hjælp :( !
ForumindlægHej jeg arbejder lige nu med emnet mellemkrigstiden. Jeg skal lave en disposition om det , men jeg har faktisk valget en tekst , og anyleseret den ,men problemet er at jeg ved ikke om hvad skal jeg fortælle eller hvordan kan jeg fortælle kort om mellemkrigstiden . Jeg har kun 10 minutter ... -
Vandforurening udvidet eksamens...
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med, hvad jeg kan komme ind på, hvis jeg fik følgende eksamensspørgsmål i biologi c-niveau: De fleste danske vandløb, søer og kystnære områder påvirkes af menneskets aktiviteter. Gør rede for nogle forhold, som belaster vores vandmiljøer. Forklar hvordan ... -
SSO, den sorte død
ForumindlægHej. Jeg står og skal skrive sso her i december og har valgt at skrive om middelalderen med hovedvægt på den sorte død. Er der nogle, der har nogle ideer/forslag til, hvad der kunne være interessant at komme nærmere ind på af problemstillinger i opgaven? Nu når jeg står og skal til at skrive min... -
Rollemodeller for unge piger
ForumindlægJeg arbejder med emnet "Rollemodeller for unge piger" og skal derfor lave en disposition til det nævnte emne. Men jeg sidder fast, da jeg slet ikke kan finde nogle underpunkter. Jeg leder ihærdigt efter noget på nettet, men der er desværre intet der passer til.Det kunne være fedt, hvi... -
Mundtlig eksamen (Barndom og opvækst)
ForumindlægHej jeg skal aflevere min disposition til min dansk mundtlige eksamen på tirsdag, men jeg har ikke fået valgt en tekst, da jeg ikke kan finde noget som passer til det vi har set/læst under det emne. vi har set: Kunsten at græde i kor Vi har læst Artiklen: Så tog han kuldskovlen er gav mig t... -
Ernst og lyset - Perspektivering?
ForumindlægHej. Jeg har trukket "kortfilm", og har valgt at arbejde med filmen "Ernst og lyset". Min disposition skal være færdig til i morgen, og jeg kan simpelthen ikke finde noget at perspektivere den film til. Er der nogen som kan hjælpe? De eneste kortfilm vi har set i skolen ...
