Søgning på: engelsk terminsprøve. Resultater: 19481 til 19500 af 25465
-
FSA udtale
ForumindlægHej Jeg er i en meget dårlig situation. Jeg har et ord "prejudice", som jeg ikke kan udtale på engelsk, men jeg ved at jeg kommer til at bruge det. Er der nogen som gerne vil prøve at stave hvordan det udtales, please. Jeg ved at det er besværligt, men jeg har virkelig brug for det. -
ogpaveredaktører
ForumindlægHej alle opgaveredaktører.. Er det kun mig, der i stigende grad oplever rigtigt mange opgaver der bliver uploadet flere gange.. et eksempel fra forleden: Jeg sad og rettede opgaver i engelsk og ud af de 50 jeg reducerede med uploadede jeg kun tre, for resten var bare dubletter.. jeg synes det sk... -
hurtigt hjælp inden tirsdag morgen
ForumindlægHej jeg ville lige høre om da var nogen her inde da kunn e hjælpe mig me dat løse min engelsk opagve jeg har svært ved.?? jeg vil der imod betale for det.: Senest i morgen for skal op til eksman på onsadg?? please hjælp?? Hvis da er nogen da kan hjælpe mig kan de kontakte mig via email. Lizakh... -
5 minutter
ForumindlægEr det virkelig rigtigt at talen man skal fremlægge i engelsk eksamen i starten, absolut kun må være på 5 minutter. Min lære siger at den skal være præsict på 5 min og her taler jeg ikke 20 sek over elle under. men det virker underligt at den ikke må være over 5 min. Hvad mener I? -
SRP
ForumindlægJeg sidder og skal vælge emne i SRP, og vil gerne stå med enten fagene Engelsk+Historie eller Spansk+historie. Men jeg føler mig fuldstændig tom for idéer, og vil gerne finde et emne der virkelig fanger mig - det gør det som regel meget nemmere :) - nogle der har nogle gode idéer? Jeg har efterhå... -
Tysk imorgen .. : O
ForumindlægTeksten jeg har trukket idag, er jeg lidt i tvivl om. Vil de have at jeg give et resumé/referat af den eller hvad ? Eller skal jeg bare snakke om emnet 'Die Wende', som jeg har trukket? Er i tvivl, fordi vi i engelsk blev bedt om at droppe resume/referat .. :S -
Designerbørn
ForumindlægHej! Jeg skal skrive SRP i biologi (B) og engelsk (A), og har valgt emnet designerbørn. Jeg synes det er rigtig svært at finde noget om fremgangsmåden til designerbørn, og undrer mig over, om der er et andet term man bruger i biologi-sammenhænge. (fosterdiaknotik f.eks.). Og om i ved nogle bø... -
Fantasy
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive en engelsk fantasy historie på 800 ord. Jeg ved godt, at det ikke lyder som meget, men lige i øjeblikket har jeg ingen ide om, hvad jeg skal skrive om. Jeg skal kunne få alle de ting med, som der er i en fantasy historie så det hele hænger sammen. Så jeg tænkte, om der e... -
Music of chance
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i engelsk i morgen og sidder nu med de sidste forsøg på at blive helt klar.. er der nogen der har en analyse af music of chance af forfatteren Paul Auster? Jeg vil også rigtig gerne modtage en analyse af City of glass af samme forfatter.. Rammen og hovedtemaet af romanen... -
Oversættelse
ForumindlægNogen der kan oversætte dette tekst : Det mest fascinerende ved New Zealand er, at der bor to kultur i dette land og de tager gerne hinandens kultur til sig, hvorimod at i danmark kan forskellige kultur ikke enes. Håber i kan oversætte det engelsk korrekt. -
English paper - rettelse
ForumindlægHej alle Jeg er lige blevet færdig med at skrive min engelske stil, men da jeg har meget svært ved at se mine egne fejl, håbede jeg på, at der var en herinde der ville hjælpe med at rette den for gramma-fejl :o) den fylder lidt over en side (629 ord) -
Terminal, af Nadine Gordimer
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har netop trukket Terminal af Nadine Gordimer i engelsk mundtlig eksamen og har nu 24 timer til at forberede mig (med alle hjælpemidler, derfor jeg benytter mig af denne side). Er der andre der har haft denne tekst, evt. som del af undervisningsforløb i Euthanasia (dødshjæl... -
fedme i USA -sociologi
ForumindlægHej derude! Jeg er efterhånden kommet igang SRP opgaven jeg skriver i samfundsfagh og engelsk.. og vil gerne lægge vægt på fedme i USA, og bruger filmen Super Size Me, af Morgan Spurlock. Men vil gerne komme ind på årsager til Fedmen fx arv, miljø. men ved ikke hvilke teorier/teoretikere jeg ka... -
Extra materiale (bøger, klip mv.) til VØ?
ForumindlægHej derude Er der nogle, der har forslag til extra materiale til faget VØ? Jeg tænker både på bøger (også gerne på engelsk), Youtube klip eller bare generelt stof fra en bestemt professor/direktør/hvad-ved-jeg. Jeg finder faget meget interessant, og hvis der er nogle af jer, som er fald... -
dumpede
ForumindlægJa så dumpede man jo engelsk fordi man havde misforstået teksten, selvom man sad herhjemme og synes bare det kørte for godt og man havde mange pointer og en god analyse!!! Tror næste gang jeg vil spørge herinde om nogen kender noget til teksten så man kan se teksten fra flere sider af :-S -
hjælp haster
Forumindlæghej. jeg skal op til min sidste eksamen inden jeg bliver student her på tirsdag og det er i engelsk. da min geniale lærer aldrig har nævnt noget om ekstemporaltekster, ville jeg hører om der var nogle der havde nogle på a-niveau så man evt kunne øve jeg bare en lille smule før det virkelig gæld... -
Hjælp !
ForumindlægHeij Allesammen ., Er der en som lige kan hjælpe mig med en sætning som skal formures til engelsk ? ., I de forudgående 26 dage har Biko været i det sydafrikanske politis varetægt, siden han sammen med en anden politisk aktivist den 18. august blev anholdt ved en vejspærring i Port Elizabeth. ... -
analyse?
ForumindlægHej alle sammen ;D I morgen skal jeg til eksamen i engelsk og vi har fået en bog ved navn "babylon" som vi skal analyser og fortolke den. Nogen gode ideer til hvad der skal med i analysen og hvordan jeg skal fortolke den ud fra analysen og om jeg overhovedet skal gå ud fra analysen når... -
JERES FREMTIDSPLANER
ForumindlægSå er det tre gyldne år snart ovre for 3.g'erne... og vi må videre i livet. Hvad er jeres fremtidsplaner? Jeg regner selv med et sabbtår, hvor jeg vil arbejde et halvår og tage på klassiske backpackerrejse til Asien sammen med to venner. Tiden skal også bruges til at overveje, om jeg vil ... -
Synopsis - AT
ForumindlægHej, Jeg skal til årsprøve i min AT synopsis imorgen - og tænkte om der skulle være nogen der vil kigge på mit "talepapir" og sige om der mangler noget eller bare give generel konstruktiv kritik :) Jeg har skrevet om Vietnamkrigen (fag: Naturgeografi og Engelsk) Vi har ikke fået den s...
